Ersättning försäkringsbolag

BernT

Trådstartare
Jag ska skicka in kvitton för sjukhusbesök till mitt försäkringsbolag (de ersätter sånt så det vet jag) men jag har två försäkringar, en egen och en via jobbet.

Jag kan ju inte få ut ersättning två gånger för samma kvitto, men ska jag ändå uppge till det jag skickar kvittot till att jag har en till försäkring? Delar de på kostnaden då? När jag bröt armen tidigare i år fick jag en större summa pengar av ena bolaget och en schablonersättning för sjukvård. Av det andra fick jag 1000kr i ersättning för sjukhusvård mot kvitto, inget annat. Fick uppge att jag hade mer än 1 försäkring hos båda de då vet jag.

Skajag skicka kvittona till båda och uppge att jag gjort så och så får de göra upp sinsemellan? Eller ska jag bara välja något av dem som får betala? Är bara 700kr så ingen stor summa.
 
Du kan väl få från båda om båda tar såna kostnader? Eller ?

Det är väl bara hemförsäkring man kan använda sig av ett enda försäkringsbolag.
 
Jag trodde att man kunde få ersättning från flera bolag? Skulle skickat in kvittot till båda.
Du kan väl få från båda om båda tar såna kostnader? Eller ?

Det är väl bara hemförsäkring man kan använda sig av ett enda försäkringsbolag.
Nej, ersättning för betald vård/kvitton kan man självklart bara få från ett bolag, den kostnaden är ju till för att täcka det du lagt ut, du ska ju inte gå plus för att du betalat för ett sjukhusbesök.

Ersättning för skada/invaliditet eller liknande är en annan sak, det kan man få ut från fler bolag, men det är ju inte vad det handlar om här.
 
Nej, ersättning för betald vård/kvitton kan man självklart bara få från ett bolag, den kostnaden är ju till för att täcka det du lagt ut, du ska ju inte gå plus för att du betalat för ett sjukhusbesök.

Ersättning för skada/invaliditet eller liknande är en annan sak, det kan man få ut från fler bolag, men det är ju inte vad det handlar om här.

För min brutna arm fick jag:
Bolag 1 : ersättning för skadan + schablon för kvitton och medicin etc
Bolag 2 : ersättning för kvitton sjukvård. Inte själva skadan för det ansåg de att bolag 1 täckt upp.

så tänker att bolag 2 får ta Kvittona denna gång, de fick ju betala minst sist ;)
 

Liknande trådar

Kropp & Själ FÖRSÄKRING- symptom innan försäkrad Hej! Jag har en liten fundering kring min försäkring. Jag fick nyligen diagnosen anorexia. Aldrig...
Svar
8
· Visningar
1 421
Kropp & Själ För 2.5 år sen skadade jag mig rätt ordentligt när jag åkte av en häst. Tre nackfrakturer, depression, smärta, hjärntrötthet och ångest...
Svar
8
· Visningar
1 592
Senast: Magnum
·
Skola & Jobb Vad gäller? Jag skulle alltså ha jobbat i dag, 21-07. har setat och kört närmare 7 mil och hade bara ca 2 mil kvar. Stannar innan en...
2
Svar
27
· Visningar
3 782
Senast: anna_panna
·
Juridik & Ekonomi Min cykel blev stulen på vår innergård för ungefär ett år sedan. Jag anmälde till försäkringsbolaget och fick ut ersättning. I våras så...
2
Svar
27
· Visningar
5 677
Senast: 360
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Vildkattungar
  • Diarré
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp