Min hund är allergisk och det har inte gått att utreda mot vad. Eller, vi vet många saker men något mer är det eftersom han inte blir bra trots att allt han visat allergi emot är borttaget. Vi har nu för första gången på sju år kunnat ta bort allt kortison 

Fri från det i nästan fyra månader nu och det enda som återstår är att ett öra blir ledset ibland. Det som har hjälpt bäst av allt veterinären har skrivit ut, tipsat om och som vi har provat är Aptus otozyme ear creme och det finns inte att köpa längre.
Det senaste vi testat är Peptivet oto gel vilken har gjort att min hund som varit helt fantastisk med alla mediciner (medicinerad med tabletter morgon och kväll i sju år och åtskilliga droppar/krämer/salvor i öron och på tassar, schampon och smörjor osv.) han har fått genom åren har blivit så rädd om örat att det nu är en kamp att behandla. Jag förstår honom. Idag sprutade jag i min handflata och det bränner efter en stund! Förbannar mig själv som inte fattade direkt
men det tar jag ju inte i öronen på honom igen. Det lär dröja ett tag innan han sitter som ett ljus igen när jag grejar med örat. Nu springer han iväg 
Det måste vara något som är rengörande, antiseptiskt och lugnande som Aptus otozyme ear cream och även om det inte är ett absolut krav så är mjukgörande egenskaper trevligt. Inga fylla hörselgången med vätska preparat. Så elaka saker gör jag inte utan det måste vara kräm eller gel.
Har ni några tips?

Fri från det i nästan fyra månader nu och det enda som återstår är att ett öra blir ledset ibland. Det som har hjälpt bäst av allt veterinären har skrivit ut, tipsat om och som vi har provat är Aptus otozyme ear creme och det finns inte att köpa längre.Det senaste vi testat är Peptivet oto gel vilken har gjort att min hund som varit helt fantastisk med alla mediciner (medicinerad med tabletter morgon och kväll i sju år och åtskilliga droppar/krämer/salvor i öron och på tassar, schampon och smörjor osv.) han har fått genom åren har blivit så rädd om örat att det nu är en kamp att behandla. Jag förstår honom. Idag sprutade jag i min handflata och det bränner efter en stund! Förbannar mig själv som inte fattade direkt
Det måste vara något som är rengörande, antiseptiskt och lugnande som Aptus otozyme ear cream och även om det inte är ett absolut krav så är mjukgörande egenskaper trevligt. Inga fylla hörselgången med vätska preparat. Så elaka saker gör jag inte utan det måste vara kräm eller gel.
Har ni några tips?