Ert värsta misstag i jobbet

Jag har haft folk som smitit när vi varit på utflykt. Jag jobbade på LVM-hem så de ska ju liksom helst med tillbaka efter utflykt. Hände 2 gånger under min tid där.
Jag körde också sönder en av deras bilar. Var på ärende och skulle backa runt ett hörn, det var massa snö ute. Plötsligt var vi hängande på en stor sten. Förstörde bakdörren och lite av ramen på bilen. Inte kul.

På soc har jag betalat ut för mycket pengar några gånger när jag glömt dubbelkolla alla konton. Ingen större katastrof.

Några av mina:
-Blandat ihop pass och glömt bort att jag jobbar, legat och sovit när chefen ringt och frågat var jag är. Även dykt upp ombytt och klar på tid när jag är ledig.
-Glömt att avboka resor i systemet = skickat bilar på redan inställda resor.
-Serverat panerad spätta i tron om att det var schnitzel.
-Missat kunder i hemtjänsten (skyller ff på appen).

Inget katastrofalt, men när jag extraknäckte på Forex så slog jag in att jag köpte in en dyr valuta, fast jag i själva verket köpt en mycket billigare valuta :arghh: Det blev en härlig diff på typ 6000 i kassan den dagen och pengarna återkom aldrig.
Det var ingen särskilt stor summa, men herregud som jag skämdes.
Jag gjorde nåt liknande , sprang ut på stan för att hitta kunden och be honom komma och byta till den billigare valutan han köpt. Det enda jag visste var att han hade en grön jacka, jag hittade honom och bytte tillbaka till rätt valuta. Phu :nailbiting:

Haha här känner jag att jag passar in! Den andra veckan på mitt nya jobb (som jag har nu) så låste jag in mig själv i butiken.... Jobbar på 3Butiken i Kalmar och vi går in i butiken bakvägen när vi öppnar. Det var första gången jag skulle jobba halvdag själv, chefen skulle till Stockholm och min andra kollega var ledig som bor en timme ifrån, och den tredje skulle börja först på eftermiddagen för att han hade läkarbesök etc. Jag skulle sätta på tevatten, som jag alltid gör på morgonen, sedan gå ut i butiken och starta upp datorerna. Så ska jag gå tillbaka in och göra klart teet. Och VAR ÄR NYCKLARNA?! Då har vi ju alltså en stor fet jävla dörr som skiljer butik och backoffice åt. Och nycklarna ligger kvar på diskbänken i köket. Jag fick ringa chefen som får panik, eftersom att vi får böter av köpcentrumet om vi inte öppnar i tid.
Jag gömmer mig bakom säljdisken, när klockan blir typ 9.59 och vi öppnar 10, och gråter! Det står dessutom kunder och typ knackar på jalusiet för att vi ska öppna. 10.03 rusar chefen in, för då har han vänt bilen och förmodligen kört i hiskelig fart, för att öppna åt mig, när jag sitter där tjutandes. Det var rätt pinsamt. Sedan dess så har jag alltid nycklarna fästa i ena flärpen för bältet :P
Det där påminner mig om en soppa jag fick reda upp snabbt som attan, jag var på ett företag och gjorde lite installationsjobb och grannfastigheten var ett säkerhetsklassat ställe som hade en ganska udda lösning av låssystem, glömde man vissa manövrer med låset så blev man utelåst och det fanns inget sätt att ta sig in längre (systemet skulle bytas ut till ett vettigt men hade av olika anledningar inte blivit utbytt). En väktare lyckades låsa sig ute och eftersom det var storhelg fanns ingen låssmed tillgänglig och lokalen var tvungen att kunna komma in i av olika anledningar. Det är enda gången jag lånat en lastmaskin och kört rätt genom dörren med och lyft bort resterna av dörren inför jublande tekniker. :laugh:
Det löjliga var att nya dörren stod innanför den gamla så det var bara att skära av bultarna till den gamla karmen, dra ut den och skruva dit den nya och koppla in larmet igen. Å vad väktaren skämdes men jag höll på att göra samma sak med det låset veckan innan. :D

Satt och "lekte" med överfallsknappen under disken, så poliserna kom med dragna pistoler :o.
SEn hade vi en jättetung valvdörr som hade satt sig på nåt vis så man behövde kofot för att få upp den, och kofoten stod bredvid dörren. I samma veva var larmet väldigt instabilt så jag fick åka ut och stänga av och ta dit tekniker på ledig tid. Nu är det lagat säger han. På vägen hem möter jag polisbilen och jag tänkte inte alls. Efteråt fick jag veta att det blev ett jäkla hallå för de såg ju kofoten:banana: bredvid valvet och inte fick de tag i mig heller. Larmet hade ju gått igång av sig själv , igen. Jag tyckte inte att jag var skyldig till det fast jag var ju inblandad. Efter det hade jag privatnumret till teknikern ifall att. Det slutade med att jag kunde ringa till larmcentralen och säga att det är lugnt nu, ni behöver inte komma. Skulle aldrig funka idag.
Mitt fel , men ändå inte

De värsta missarna har iofs inte varit mitt fel, men det har varit jag som fått rädda upp eländet.
Jobbigaste ögonblicket var nog när man går med ett helt begravningsfölje och när man närmar sig den öppna graven börjar folk undra varför vi grävt upp deras för bara några år sedan begravda mamma... De var inte helt sansade.
Jag hade fått fel gravnummer och grävt på fel plats. Kistan fick stå och vi fick gräva ett par platser bort. Som sen också visar sig vara fel...

Sånt som kan hända när gamla gravböcker digitaliserats och nummer ibland blandas ihop inom familjegravplatser. Och när man i semestertider sätts på kyrkogårdar man inte känner.
Jag fick förklara läget för Aftonbladet när de ringde upp mig :o
Då är nog "din" miss värre än min:angel: Jag missade att skriva in en urnsättning på schemat, så när de kom och skulle sätta ner den fanns inget hål. Det löste sig ganska fort, men fyyy vilken puls jag fick.

Det är mest olyckor som jag varit med om .En del har inte varit så dyra att reparera förutom två lastbilar .Den senaste gick på en miljon att laga fast försäkringen betalade den förståss den första blev nog inte så billig heller med tanke på skadorna !

Nu kom jag på en tabbe jag gjorde, det var då OK Flen fick nya skyltar ovanför macken. Snöröjning, traktorgrävare, en decimeter till godo UTAN snö, rejäl snödriva, behöver jag förklara mera? :angel:
Ljusskylten eller det som var kvar av den tog jag i skopan och tippade bakom sopcontainern, mackägaren sa ÄNTLIGEN, :banana: en firma hade redan lagt en offert på ett antal tusenlappar på att demontera den gamla skylten, nu gjorde jag det ju gratis och det tog inga 2 dar, knappt 2 minuter tog det. :laugh:

Gissa vem som fick jobbet att sätta upp den nya som låg i gamla smörjhallen? :p

Första sommaren på SJ hade jag en dam på centralen som skulle till Tierp. Hon frågade flera gånger om vi verkligen stannade där och jag kollade min konduktörstidtabell och där var Tierp med så jag svarade ja.
Jag missade dock att vi inte hade någon ankomsttid dit utan bara avgångstid vilket innebär att vi inte alls stannar utan tiden står bara för att vi ska veta ur vi ligger till tidsmässigt.
Så vi for förbi i full fart och hon blev såklart jättearg.
Fick ringa och skämmas för trafikledningen som ordnade en taxi tillbaka från Gävle.
Den var inte rolig alls.

Sen har jag försovit mig och missat tåget, det händer alla men kostar åtskilliga tusen i vite för företaget så jag skämdes i veckor efteråt.

Råkat pga. Stress och noll information ge fel medicin. Felet upptäcktes med en gång och allt kunde åtgärdas, men vilken ångest en kände då! Övervägde skicka blommor och hela grejen. Chefen var dock toklugn och personen det drabbat också - hen fick springa på toa och tömma urinblåsan lite extra 'bara' för att få ut medicinen ur systemet. Aldrig gjort något sådant igen.

Råkade beställa en hel pall med hushållspåsar en sommar då vi varit utan i en hel vecka på boendet. De levererade hela pallen utanför dörren och vi hade ingenstans att ställa det. Vår vaktmästare fick rycka ut och blev väl inte sådär jätteglad över att jag tagit tag i det hela. Men jag skyller på kvinnan på kommunen. Och så är det något vi mest skrattar åt idag. :up:

På mitt första jobb i en zooaffär skulle jag byta vatten i ett akvarium och hängde på en slang för att fylla upp det. Fick givetvis en kund och när kunden hade pratat klart om högt och lågt så var det vatten precis överallt. Under akvarieställningen, längs hela korridoren, ner i trappan på varje trappsteg och hela golvet på undervåningen. Ooops.
Det var dock inte ens den värsta översvämning de hade haft, så chefen ryckte mest på axlarna.
Åh jag har tänkt fråga dig länge nu om du jobbar kvar i den där akvariebutiken i Bromma där jag fått för mig att du jobbat! Gör du det? Jag har nämligen ett projekt (i rött tegel och q-märkt) där intill...

Jag var en gång riktigt nära att sänka en internetbank, eftersom jag loggat in med fel användare för att starta ett jobb. Någon däruppe gillade mig, för ett filsystem hann bli fullt så att jobbet inte kunde gå klart. Kul att ringa teknikern mitt i natten och berätta det....

Som någon annan skrev har jag också råkat glömma stänga av vattenslangen till vattenkaret i hagen. Halva hagen stod i översvämning, privat brunn och mitt i sommaren. Gud vad jag skämdes.

En annan gång när jag var nyanställd i ett stall och skulle ta en konvalecent häst till hage. Hästen gjorde ett glädjeskutt och jag tappade den. Ångesten när en trasig häst försvinner mot skogen. Grinade som ett litet barn och skämdes så mycket att jag slutade ett kort tag senare.

De värsta missarna har iofs inte varit mitt fel, men det har varit jag som fått rädda upp eländet.
Jobbigaste ögonblicket var nog när man går med ett helt begravningsfölje och när man närmar sig den öppna graven börjar folk undra varför vi grävt upp deras för bara några år sedan begravda mamma... De var inte helt sansade.
Jag hade fått fel gravnummer och grävt på fel plats. Kistan fick stå och vi fick gräva ett par platser bort. Som sen också visar sig vara fel...

Sånt som kan hända när gamla gravböcker digitaliserats och nummer ibland blandas ihop inom familjegravplatser. Och när man i semestertider sätts på kyrkogårdar man inte känner.
Jag fick förklara läget för Aftonbladet när de ringde upp mig :o

Lite på samma tema, men jag var inte inblandad: min väns bror försvann från bårhuset. Jag vet inte om det klarades upp vad som hänt, men teorin var att någon tagit fel kropp :o.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Kände att jag ville ge lite bakgrund till min kommentar i tråden "Att inte ha några vänner när man blir gammal", så här kommer det. De...
Svar
8
· Visningar
1 008
Senast: Sharpless
·
Övr. Hund Hej alla! (Längre inlägg) Jag har i många år längtat efter en hund men har pga omständigheter inte haft den möjligheten förrän ett år... 2 3 4
Svar
64
· Visningar
8 437
Senast: Mabuse
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad... 3 4 5
Svar
88
· Visningar
16 388
Senast: Johanna1988
·
R
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen... 2 3 4
Svar
69
· Visningar
8 065
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Blandraser och renraser
  • FÅRtråden
  • Akvarietråden V