ESC-låtar vi minns (Utbruten från Melodifestivalen 2019 - deltävling 4)

Ok... Några av mina favoriter utöver flera av de som redan nämnts:
Estland 2001

Cypern 1993 (inser att den kanske inte var skitbra men för en 13åring som blev kär i killarna så).

Frankrike samma år (råpluggade franska det året då pappa fått jobb i Bryssel, låten var trallvänlig med lätt franska):

Men jag tror det är lättare att hitta de märkliga låtarna, har något svagt minne att Lettland hade någon helt udda låt för inte allt för länge sedan med en massa män som stod helt stilla och sedan skevade ur totalt...

Hittade den (och den var tydligen sexa, helt sanslöst):
 
Ok... Några av mina favoriter utöver flera av de som redan nämnts:
Estland 2001

Cypern 1993 (inser att den kanske inte var skitbra men för en 13åring som blev kär i killarna så).

Frankrike samma år (råpluggade franska det året då pappa fått jobb i Bryssel, låten var trallvänlig med lätt franska):

Men jag tror det är lättare att hitta de märkliga låtarna, har något svagt minne att Lettland hade någon helt udda låt för inte allt för länge sedan med en massa män som stod helt stilla och sedan skevade ur totalt...

Hittade den (och den var tydligen sexa, helt sanslöst):

Den där sista!! :rofl::rofl::rofl::confused: Den är så konstig! Det var nog därför den placerade sig så högt
 
Sedan har jag min lilla guilty pleasure, men den är ju så sööööt! :love: Världens lyckopiller!


Loïc Nottets Rhythm Inside är ju också en fantastisk låt från samma år, men den har redan nämnts.
 
Den enda låt jag har minne av är hard rock hallelujah :laugh:

Den enda jag minns ... och jag verkligen gillat. :p

Fast den här kommer jag också ihåg bara för att den var så otippad vid den tidpunkten :rofl::rofl::rofl: Inte kom jag ihåg själva låten heller, bara dräkterna :p

Basta laten EVER in Eurovision Slager Festival sa det ar KLART att det ar fest nar den vinner.

Ni kan ju bara tanka er nar den har farmodern blev sa GLAD nar jag kom till Sverige och horde den. Mina kompisar trodde inte jag var klok 😳 Min mamma var beredd att avsaga sig slaktskap. :cautious:
 

Liknande trådar

Tjatter En moderator har brutit ut detta från en annan tråd eftersom ämnet passar i en egen tråd. Ukraina har valt låt. Maruv heter artisten...
2
Svar
20
· Visningar
1 240
Senast: mandalaki
·
Äldre Ja nu är vi redan här, vid den sista deltävlingen i Melodifestivalen 2014! På lördag smäller det och det är följande artister som...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
5 356
Senast: Saybia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp