Bukefalos 28 år!

Inför ESC (Utbruten från Melodifestivalen 2019 - deltävling 4)

Lingon

Trådstartare
En moderator har brutit ut detta från en annan tråd eftersom ämnet passar i en egen tråd.

Ukraina har valt låt. Maruv heter artisten och låten heter Siren Song. Kolla gärna och berätta för mig om ni tror att showen kommer godkännas på ESC...
 
Alltså VEM röstar på ngt sådant? Inte bara pga scenframträdandet, låten var ju gräslig? :eek:

Jag har kollat på några react videos på YT där folk reagerat på den här. Folk älskar det tydligen. Det är väldigt Madonnainspirerat men ändå känns det väldigt Ukraina. Den riskerar att få en bra placering om de inte tvingas ändra på koreografin.
 
Alltså VEM röstar på ngt sådant? Inte bara pga scenframträdandet, låten var ju gräslig? :eek:
Äh, det var ju bättre än det mesta som vi hade att rösta på. Där fanns det ju åtminstone något att titta på och lyssna på. När det gällde de svenska bidragen somnade jag ju efter två sekunder i de flesta av låtarna, det gjorde jag inte av att se det där :p
 
Jag har kollat på några react videos på YT där folk reagerat på den här. Folk älskar det tydligen. Det är väldigt Madonnainspirerat men ändå känns det väldigt Ukraina. Den riskerar att få en bra placering om de inte tvingas ändra på koreografin.

Jag är inte så känslsig för vad de gör på scen, men här var ju även låten helkonstig??
Aja, fanns ju de som röstade på >Edward Bloom också så ;)
 
Äh, det var ju bättre än det mesta som vi hade att rösta på. Där fanns det ju åtminstone något att titta på och lyssna på. När det gällde de svenska bidragen somnade jag ju efter två sekunder i de flesta av låtarna, det gjorde jag inte av att se det där :p
Jag är inte så känslsig för vad de gör på scen, men här var ju även låten helkonstig??
Aja, fanns ju de som röstade på >Edward Bloom också så ;)

Ukraina kommer inte representeras av MARUV. Det har varit (och är fortfarande stort drama) kring vem som ska representera Ukraina. Kortfattat verkar det som att de är sura över att hon turnerat i Ryssland och gav hennes ett kontrakt hon var tvungen att skriva på inom 24 h. Kontraktet var omöjligt för henne att skriva på och av det jag förstått står i kontraktet förstår jag henne. Synd. Den hade placerat sig högt och hade varit en frisk fläkt i ett hittills blekt ESC-startfält.
 
Ukraina kommer inte representeras av MARUV. Det har varit (och är fortfarande stort drama) kring vem som ska representera Ukraina. Kortfattat verkar det som att de är sura över att hon turnerat i Ryssland och gav hennes ett kontrakt hon var tvungen att skriva på inom 24 h. Kontraktet var omöjligt för henne att skriva på och av det jag förstått står i kontraktet förstår jag henne. Synd. Den hade placerat sig högt och hade varit en frisk fläkt i ett hittills blekt ESC-startfält.
https://www.bbc.com/news/entertainment-arts-47357471
 
Jaha, dear friends. I veckan smäller det!
Tänker @voltis starta trådar om det?

Vad tror ni om utfallet?
Tänkte göra det inför deltävlingarna :)

Men kan ju försnacka lite här med ;)

Jag har lyssnat grymt mkt på alla låtar på spotify och följt repen, kommer bli en riktigt bra tävling men många bra låtar och potentiella vinnare!

sverige då? Absolut topp 10!

Återkommer med mer info senare :D
 
Förresten vill ni ha en tråd per deltävling som sist eller bara en stor ESC tråd?

Tänkte om vi kör separata kan man även använda dom att livechatta i under sändningarna också ;)
 

Liknande trådar

Tjatter En moderator har brutit ut detta från en annan tråd eftersom ämnet passar i en egen tråd. Städar skafferiet, får ESC-feeling och måste...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
5 578
Senast: Lillgrådis
·
Samhälle En moderator har brutit ut detta från en annan tråd eftersom ämnet passar i en egen tråd. Delvis KL men det störde mig (pun not...
2
Svar
25
· Visningar
2 606
Senast: Badger
·
Kultur På tisdag smäller det, för mig är det i princip höjdpunkten på året om man inte räknar med semestern till Grekland eller kanske dotterns...
5 6 7
Svar
133
· Visningar
6 075
Senast: voltis
·
Relationer En moderator har brutit ut detta från en annan tråd eftersom ämnet passar i en egen tråd. Det här är inte riktigt under rätt...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
22 149
Senast: Asko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Guldfasanerna
  • Hotellrum eller stuga

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp