ESC-låtar vi minns (Utbruten från Melodifestivalen 2019 - deltävling 4)

Oj oj det finns Sååå många!
Jag älskar ESC långt mer än Mellon, just denna mix av musik, artister, språk, kulturer.... :D

Sitter på jobbet nu så får komma med lite länkar på favoriter ikväll om jag hinner innan Mellon ;)

Men en återkommande favvo är Rumänien 2006 Mihai - Tornero :heart

Skriver under på Tornero, den är väldigt bra. Jag har ett så starkt minne kopplat till låten. Min brors dåvarande tjej gjorde slut vid den tiden, han var helt förkrossad och lyssnade sönder låten på högsta volym i några veckor.
 
Den här är minnesvärd.... och väldigt speciell.... och han är tillbaka i år!! 🍌

Jag blir lite rädd... han är skum... eller så har han bara lite speciell humor... det är så många frågetecken!!


Har inte tryckt på "play" utan ser bara stillbilden, men han ser ut som någon från Tintin. Jo, Rastapopoulos!
 
Nu så...

Det finns såå många ESC bidrag jag gillar från åren som gått!

Men kan börja med den första jag minns starkast, Jugoslavien 1989, jag var 9 år ;)

 
Har ju redan nämnt Tornero som är en av mina absoulta favoriter genom åren.
Annars så har Islands bidrag ofta legat mig varmt om hjärtat, här är ett par av deras bästa:

2013:

2004:

2008:
 
Den låt som jag minns starkast (som jag själv sett när de visats på tv) och dessutom har kvar på mina favoriter på spotify är absolut denna :love:
 
ESC har gett mig många favoriter. Turkiska Manga är ett starkt exempel. De har många bra låtar, men bidraget nedan är det enda jag förstår texten på, mer än enstaka ord.

:love::love::love::love::love::love::love::love::love:
 

Liknande trådar

Tjatter En moderator har brutit ut detta från en annan tråd eftersom ämnet passar i en egen tråd. Ukraina har valt låt. Maruv heter artisten...
2
Svar
20
· Visningar
1 240
Senast: mandalaki
·
Äldre Ja nu är vi redan här, vid den sista deltävlingen i Melodifestivalen 2014! På lördag smäller det och det är följande artister som...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
5 356
Senast: Saybia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp