Eskadron Dralon stalltäcket??

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Lord Owen
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 132
  • Visningar Visningar 6 868
Sv: Eskadron Dralon stalltäcket??

Lord Owen skrev:
Är "halshålet" stort? Jag har ju en häst med rätt bred bog och bred hals. Drar 145 normalt. Tror du jag behöver 135 på honom (tror inte jag men..) om du utgår från passformen på ditt täcke? Hur är kvaliteten på materialet? :)

Halshålet är snarare djupt. Här är en bild på mitt täcke:
http://www.angelfire.com/hi5/hastsaljes/eskadron.html
Kollade storleken på det nu och det står inte i cm, utan det står L (large). Och det är större än vanliga 145 cm tycker jag.
Men jag tror nog att du ska ta 145 cm. Du kan ju kolla om det står M,L eller liknande i det också..;)

pemma skrev:
Halshålet är snarare djupt. Här är en bild på mitt täcke:
http://www.angelfire.com/hi5/hastsaljes/eskadron.html
Kollade storleken på det nu och det står inte i cm, utan det står L (large). Och det är större än vanliga 145 cm tycker jag.
Men jag tror nog att du ska ta 145 cm. Du kan ju kolla om det står M,L eller liknande i det också..;)

Vad fint det var! Men djupt halshål tror jag inte är några problem, hans hals är rätt "djup" eller hur man ska säga. Mkt bog, mkt hals.

Ja, det vore ju kanske en bra idé att kolla storlekarna på det man köper. :D

Diabolical_Kitten skrev:
(trodde att jag skulle dö när jag såg Eskadrontäcke, transportskydd, alla schabrak jag vill ha och massor med Eskadron grimmor.

Såg du det hos Charlies? Tror de var de enda som hade med sig ett Eskadron täcke. :p

Ja, det var där jag såg det. De hade ett lila och, två grå och ett brunt när jag var där. Och två par transportskydd, och jag var nära att köpa det, men det visade sig att de kostade 700:-/par. Och det är liiiiite dyrt. Dessutom saknades ett frambensskydd i en förpackning...

Och schabraken har jag ingen ursäkt för. Jag borde ha köpt dom... Jag ångrar mig som fan nu!

Diabolical_Kitten skrev:
Ja, det var där jag såg det. De hade ett lila och, två grå och ett brunt när jag var där. Och två par transportskydd, och jag var nära att köpa det, men det visade sig att de kostade 700:-/par. Och det är liiiiite dyrt. Dessutom saknades ett frambensskydd i en förpackning...

Och schabraken har jag ingen ursäkt för. Jag borde ha köpt dom... Jag ångrar mig som fan nu!

Jag ångrar mig också ang. ett av schabraken eftersom de ju var en hel hundring billigare där. :(

Ja... Visst, bättre att köpa det för 500 på Flädie 8blir ju bra mkt billigare om man ska köpa många som jag) men problemet nu är ju att det ju knappt finns några!
Blä. Precis likadant var det efter Falsterbo. Jag ville har RG schabraket. Jag tittade på det i fem hundra år. Jag ville till slut ha 2 RG + ett sånt italienskt som du visade tidigare i tråden. Jag gick runt hela dagen och funderade och VILLE verkligen ha dom. Men jag måste ha fått solsting och hjärnan kokade väl bort, för jag åkte därifrån utan schabrak.

Och dagen efter insåg jag att jag faktiskt inte kunde leva utan RG schabrak ;) Och detsamma har hänt nu...
Varför köper jag inte saker för? Åh, blir arg på mig själv ibland...

Så är jag med. Det är störande, man står där och suktar hur länge som helst och sedan åker man hem utan suktobjektet. :eek:

Ja, och det är ju så jävla idiotiskt, för man VET att man kommer ändra sig sen. Men man blir dum i huvudet för en stund, och sen när man kommer hem så återgår hjärnan till dess ursprungliga tillstånd och man blir alldeles förtvivlad.
Nä du, tur att det är Eurohorse i april. Då ska jag köpa ALLT jag vill utan att tänka över det. Då kommer jag säkert ha massor med skit istället och kommer skriva en tråd om hur förtvivlad jag är över att jag ahr spenderat en massa pengar på onödig skit ;)

Diabolical_Kitten skrev:
Ja, och det är ju så jävla idiotiskt, för man VET att man kommer ändra sig sen. Men man blir dum i huvudet för en stund, och sen när man kommer hem så återgår hjärnan till dess ursprungliga tillstånd och man blir alldeles förtvivlad.
Nä du, tur att det är Eurohorse i april. Då ska jag köpa ALLT jag vill utan att tänka över det. Då kommer jag säkert ha massor med skit istället och kommer skriva en tråd om hur förtvivlad jag är över att jag ahr spenderat en massa pengar på onödig skit ;)

Precis! Jag står alltid där och tänker "men jag vill ju ha det och om jag inte köper det kommer jag bara klaga över hur dum jag var som inte gjorde det" och så köper jag det ändå inte! Blåst jag är.

Haha, ja det blir säkert så. :D Jag kommer nog inte ha så mkt pengar om jag far till Eurohorse men dit hoppas jag att jag kommer ta mig i alla fall.

Jag kommer nog ha en del.... Farsan ger mig 10 000 för sadlar nu. Jag ska förhoppningsvis inte köpa en sadel för mer än 10 000. Min sadel är snart såld för ca 6000 då. De pengarna gör jag avd jag vill med... Så om jag vill ha varje jävla Eskadron schabrak och matchande täcke till så har jag råd. :D :D :D Om det krisar och hästen bara måste ha Eskadron saker så får jag helt enkelt köpa det. Hästens välbefinnande går ju före allt. :D För jag vet att min häst känner sig finast i märkesgrejer. Det bara är så.

:D :D :D :D

Lord Owen skrev:
Precis! Jag står alltid där och tänker "men jag vill ju ha det och om jag inte köper det kommer jag bara klaga över hur dum jag var som inte gjorde det" och så köper jag det ändå inte! Blåst jag är.

Jag är tvärtom, jag köper alltid för mycket å sen har jag ångest för att jag köpte sakerna jag inte behövde! :rofl:

Diabolical_Kitten skrev:
Jag kommer nog ha en del.... Farsan ger mig 10 000 för sadlar nu. Jag ska förhoppningsvis inte köpa en sadel för mer än 10 000. Min sadel är snart såld för ca 6000 då. De pengarna gör jag avd jag vill med... Så om jag vill ha varje jävla Eskadron schabrak och matchande täcke till så har jag råd. :D :D :D Om det krisar och hästen bara måste ha Eskadron saker så får jag helt enkelt köpa det. Hästens välbefinnande går ju före allt. :D För jag vet att min häst känner sig finast i märkesgrejer. Det bara är så.

:D :D :D :D

Men ska du inte ha ST:n då? Eller orkar du inte vänta?
Jag brände runt 5000 på Globen, har jag tur har jag lika mkt på Eurohorse. :D

Sorbe skrev:
Jag är tvärtom, jag köper alltid för mycket å sen har jag ångest för att jag köpte sakerna jag inte behövde! :rofl:

Jag är för snål för det! :p

Ja, om jag får dina pengar också? :angel: :d

Men jag får ju 10 000 av farsan! STn kostar ju 10 000... De 6000 för min sadel är ju mina pengar, jag kan spara dom, lägga till för en annan sadel eller bränna dom på Eurohorse...

Men jag tror faktiskt inte att jag orkar vänta... Jag har kontaktat Stall Vrå och ska förhoppningsvis prova en FF (vet på måndag, beror på om jhag har fått tillbaka mina pengar från ingdams... Det var över 3 veckor sen de fick sadeln men fortfarande inga pengar i sikte!) nästa vecka om allt går som planerat. Tänkte att jag skulle prova en till bomlös så jag har nåt att jämföra med. Dessutom har Linda "rätt" sadel inne för mig (den som vi tror kan passa, Classic 18" utan arabian rigging) så om jag gillar FF är det bara att beställa en ny så får jag den efter ett par dagar.
Jag pratade med henne om HAF och Skiton och förklarade att jag var skeptisk, och att jag vill ha så optimal tryckfördelning och stötdämpning som möjligt då jag är tung och hästen har en kort rygg, men hon sa att den är bra om man inte har en bomsadel som passar då en bomsadel ju inte passar en halv livstid precis osv (vi pratade mkt mer, men orkar inte ta allt.) Hon sa även att hon tyckte att Skiton var bäst av HAF och Grandeur. (ringde henne efter att jag fått reda på att det kommit en ny pad, och det avtrycket som visas på hemsidan såg ju bra ut) Hon verkade vettig och hon berättade mkt mer om det tekniska än vad som har snackats om på buke så jag ska testa den och kolla tryckfördelningen, och om vi gillar den så behåller jag den i ett år eller två tills det dyker upp något annat intressant. Tänkte först skaffa en Espaniola (då jag ahr hört så mkt bra om den och ST överlag) men jag tycker den ser så konstig ut på hästryggen. (har bara sett bilder, inte provat på min häst...) Och det är nog väntetid där med om jag ska beställa med ett stort säte.
Och då har jag hellre FF så jag sitter i ett lite uppbyggt säte, dessutom så gillar jag mer den designen än alla westernbomlösa. Det som är avgörande är Skitopaden. Om inte tryckfördelningen är bra så vågar jag inte rida med den, då kan jag lika gärna spara 9 000 och rida barbacka. Men om den känns bra och hästen gillar den så köper jag mkt hellre en sån än väntar 2 månader på att få en dressyrsadel. Så länge jag kan börja rida så blir jag och min häst glada. (han vill verkligen inte längre. Inget är kul längre... Jag märker på honom att han vill bli riden så han slipper tömmarna och gjorden och slipper gå runt runt runt i ridhuset. Löshoppning är inte heller kul längre. Han har hoppat alla skrämselhinder jag kan komma på. Han hoppar allt. Han har lärt sig hoppa 5 studs, beräkna avstånd bra, trippelkombinationer, you name it. Han löshoppas ju typ 1-2 ggr i veckan. )
Så nu hoppas jag att antingen att 2-3 pers avbokar STn nu så jag kan få en när den kommer nu (den första leveransen) eller att Skiton är betydligt bättre än vad jag fått uppfattningen av.

Lord Owen skrev:
Så är jag med. Det är störande, man står där och suktar hur länge som helst och sedan åker man hem utan suktobjektet. :eek:
Jag ville ju verkligen ha de där escadrontransportskydden.... same feeling

Liknande trådar

Utrustning Nu måste jag få puttra ur mig litegrann. Varning för extremt nördigt prat om reflexer 😂 Jag ÄLSKAR reflex- och varselkläder. Jag vet... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 434
Övr. Hund Jag planerar att adoptera/köpa en husky, inte imon utan om två år eller så när jag har hus och inte bor i lgh. Vi är fullt påläst på vad... 2 3
Svar
56
· Visningar
5 498
Hemmet Håller på med en badrumsrenovering som dragit ut i evigheter. Nu är äntligen allt nästan klart men plötsligt säger hantverkaren att den... 2 3 4
Svar
68
· Visningar
3 683
Senast: MiniLi
·
Kläder & Bli fin Vi gjorde misstaget att köpa en förlovningsring som bara var guldpläterad så den är rejält avskavd redan efter 1,5 år så vi funderar på...
Svar
18
· Visningar
1 430
Senast: Lyan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Dalmatiner
  • Valp 2025