Eskadron Dralon stalltäcket??

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Lord Owen
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 132
  • Visningar Visningar 6 868
Sv: Eskadron Dralon stalltäcket??

Hej!
Nej, nu har ni gjort mig hemskt sugen på att köpa fler hästsaker och jag som just har handlat hur mycket som helst.
Man blir så köpglad när man har häst.
Vad kostar stalltäcket förrästen? Ligger de bra på en arab? De flesta täcken brukar ju tyvärr sitta alltför dåligt i bogen på min tös :(

//Lotta

Jag då, jag har 8 allround schabrak men ingen hoppsadel. (har köpt allroundschabrak och aldrig använt för att jag trodde att jag skulle ha en hoppsadel....) Har iofs fler dressyrschabrak (om inte mer) och ingen sadel där heller.
Samma sak med täcken... "men jag kan ju ha det som tääääävlingstäcke".... Har jag tävlat med den hästen?.... Nä..... Men varför har jag 2 tävlingstäcken? :D

Diabolical_Kitten skrev:
Jag då, jag har 8 allround schabrak men ingen hoppsadel. (har köpt allroundschabrak och aldrig använt för att jag trodde att jag skulle ha en hoppsadel....) Har iofs fler dressyrschabrak (om inte mer) och ingen sadel där heller.
Samma sak med täcken... "men jag kan ju ha det som tääääävlingstäcke".... Har jag tävlat med den hästen?.... Nä..... Men varför har jag 2 tävlingstäcken? :D

Ni kan få höra min lista snart eller i morgon med hästsaker, ska gå igenom allt, ha även i baktanke att jag har ingen häst! :rofl:

Lord Owen skrev:
Du som har ett sådant täcke, hur är det i storlekarna? Tycker du att det värmer och torkar upp bra?

Japp, det torkar upp jättebra. Funktionen är perfekt, men passformen usel...:cry:
Mitt är ganska stort i storleken.

pemma skrev:
Japp, det torkar upp jättebra. Funktionen är perfekt, men passformen usel...:cry:

På vilket sätt är passformen usel?

Sorbe skrev:
På vilket sätt är passformen usel?

Sitter inte bra i bogen. Är för djupt (stort). Humm, lite svårt att förklara. Men som jag skrev innan, mitt är ett par år, så de har kanske ändrat passformen nu:smirk:

Jag har två protector marin och vinrött, två horse saver vinrött och nougat, ett lila från capriati, ett grå i sammet, och så vet jag att jag har två till men jag kommer inte på vilka det är just nu... Har fått totalt hjärnsläpp... Det är två såna vanliga iaf, inga spektakulära precis....

Täcket kostar 1090 kr på Horze.

Diabolical_Kitten skrev:

Haha! :D
Jag har en massa grejer hemma som jag tycker är så fina att jag inte vågar använda dem i vardagsbruket, men jag tävlar ju inte så.. :p :crazy:

Sorbe skrev:
Ni kan få höra min lista snart eller i morgon med hästsaker, ska gå igenom allt, ha även i baktanke att jag har ingen häst! :rofl:

Ehum, du menar listan på saker jag ska få? :angel: :p

pemma skrev:

Är "halshålet" stort? Jag har ju en häst med rätt bred bog och bred hals. Drar 145 normalt. Tror du jag behöver 135 på honom (tror inte jag men..) om du utgår från passformen på ditt täcke? Hur är kvaliteten på materialet? :)

Diabolical_Kitten skrev:
Det är ju därför jag vill ha Eskadron schabrak ;) vill ha nya fina dressyrschabrak...

Jag med. :d

Jag börjar gilla den här tråden! Alla som vill kan ju lägga in bilder på snygga schabrak de hittat på nätet? :)

Så gjorde jag med ett tag. Men nu har jag bankat lite vett i skallen på mig själv. Jag ska istället se ut som att jag ska på tävling varje dag. :D Med fina schabrak, fina flätor i manen, matchande saker... hehe...

Diabolical_Kitten skrev:
Så gjorde jag med ett tag. Men nu har jag bankat lite vett i skallen på mig själv. Jag ska istället se ut som att jag ska på tävling varje dag. :D Med fina schabrak, fina flätor i manen, matchande saker... hehe...

Det vill jag gärna göra men jag har inte tid och det är så jävla lerigt/blött ute nu så jag vill inte sabba mina saker. :o Men på sommaren eller när det blivit lite minus då är det lättare! :) Fast flätor är fult. :angel:

Diabolical_Kitten skrev:
Inte när hästen har en man på 90 cm :D :D :D :D

Vissa har ju då ridhus :smirk: Så vi slipper skita ner våra saker ;)

Min har väl typ 30-40 cm, men manen vid manken och strax framför vägar växa längre än 15 cm eller vad det är så det ser lite mongo ut, men han är vacker ändå.

Vissa skulle kunna mörda för ett ridhus... :devil:

Liknande trådar

Utrustning Nu måste jag få puttra ur mig litegrann. Varning för extremt nördigt prat om reflexer 😂 Jag ÄLSKAR reflex- och varselkläder. Jag vet... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 435
Övr. Hund Jag planerar att adoptera/köpa en husky, inte imon utan om två år eller så när jag har hus och inte bor i lgh. Vi är fullt påläst på vad... 2 3
Svar
56
· Visningar
5 506
Hemmet Håller på med en badrumsrenovering som dragit ut i evigheter. Nu är äntligen allt nästan klart men plötsligt säger hantverkaren att den... 2 3 4
Svar
68
· Visningar
3 683
Senast: MiniLi
·
Kläder & Bli fin Vi gjorde misstaget att köpa en förlovningsring som bara var guldpläterad så den är rejält avskavd redan efter 1,5 år så vi funderar på...
Svar
18
· Visningar
1 430
Senast: Lyan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka