Bukefalos 28 år!

ESTA-ansökan: stad eller församling?

@FrauleinLeo Nej något förhör om estat när vi flög från Norge var det inte heller. Det var bara systemet som inte ville hitta mitt esta. Men vet inte om det är något nytt, för när jag reste till USA gången innan (~3 år sedan) är jag ganska säker på att jag inte behövde ange mellannamn... Strängare regler nu kanske?

Inte hitta ESTAt? :confused: För att du inte hade skrivit in mellannamn, eller vad menar du? Man får ju inloggningsuppgifter till sin ansökan och du hade även kunnat visa upp betalningen om det var så att de inte hittade ansökningen. Det är ju som sagt bara efternamn och tilltalsnamn som efterfrågas så att det skulle hänga på mellannamn låter jättemärkligt.
 
Inte hitta ESTAt? :confused: För att du inte hade skrivit in mellannamn, eller vad menar du? Man får ju inloggningsuppgifter till sin ansökan och du hade även kunnat visa upp betalningen om det var så att de inte hittade ansökningen. Det är ju som sagt bara efternamn och tilltalsnamn som efterfrågas så att det skulle hänga på mellannamn låter jättemärkligt.
Mellannamnet kanske förstås som ett efternamn av de som handlägger estat?
 
Man får ju inloggningsuppgifter till sin ansökan och du hade även kunnat visa upp betalningen om det var så att de inte hittade ansökningen.
Fast ett ESTA kan ju dras tillbaka så det kan ju lika gärna bero på det väl? Jag har sett många resenärer få söka om sina ESTAn på flygplatsen.
 
Fast ett ESTA kan ju dras tillbaka så det kan ju lika gärna bero på det väl? Jag har sett många resenärer få söka om sina ESTAn på flygplatsen.

Blir man inte kontaktad om man går sitt redan godkända ESTA tillbakadraget? Man anger ju t ex mailadress. Vore ju himla märkligt om man ständigt måste logga in för att se att det inte blivit tillbakadraget? :confused:
 
Blir man inte kontaktad om man går sitt redan godkända ESTA tillbakadraget? Man anger ju t ex mailadress. Vore ju himla märkligt om man ständigt måste logga in för att se att det inte blivit tillbakadraget? :confused:
Ingen aning, har inte arbetat med det sol sagt. Däremot sett flera passagerare som fått göra om ansökan.
 
ja alltså mitt esta var godkänt, och jag hade kopian o hela köret med mig men jag fick ansöka om ett nytt ändå. För systemet kunde inte koppla mitt pass till mitt esta. Mitt ESTA blev alltså aldrig tillbaka draget. Eller det tror jag inte iaf, för jag skrev nämligen ut kopiorna samma dag som vi skulle resa och då var dom ok. Som tur är blev det nya godkänt på typ 5 sekunder men stressen under tiden som jag fyllde i det nya... :angel:
 
Puttar! På lördag åker vi till Florida. :) Nu eftersöker jag de som rest flera gånger till olika USA-destinationer på samma ESTA. Loggade in på våra ansökningar för att ändra destinationsuppgifter men av två "USA-adressrader" gick det bara att ändra den ena, mao står det nu vår Florida-destination som första adress men scrollar man lite längre ner i den färdiga ansökan står New York-adressen fortfarande kvar (tror det är under kontaktinformation i USA). Den linjen går ju inte att ändra? :confused:

Borde väl inte orsaka något bekymmer? Eller är det bättre att göra en helt ny ansökan?

Angående det här med namn. Tog mig en titt i passet och såg att båda våra förnamn kommer först i passet så det är kanske därför det aldrig blev något bekymmer?
 

Liknande trådar

Äldre Min sambo ska aka till New York pa business-resa i slutet av oktober. Han har i sitt förra jobb rest mycket i östra Afrika och har...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
6 405
Senast: hoppsann
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp