Estelle är årets vinst

Bukefalos 30 år!

Sv: Estelle är årets vinst

Tråden om ridlägret som lottade ut ett föl,som sen blev en ponny:angel: skapade ju ganska stor irritation hos folk pga icke seriösa utlottare.
Hur ställer ni er till detta då? Det står ingenstans att ägarna kommer fäljas upp etc?

Jag förstår i vilket fall som helst inte detta med att lotta ut djur:(

Tycker inte alls om det... förtår inte vitsen..vill man ha en pålle, köper man väl ändå en... inte fan handlar man väl lotter....nice om man bor i storstadscity utan möjligheter till stall...:eek:Fy för den lede:crazy:

Jag tror att de har en dialog med vinnarna innan hästen hämtas när de har vunnit den. Det har varit dessa diskussioner innan

Om jag inte minns helt fel så är dte inte så att man bara lämnar hästen till vinnaren på plats. Det kollas upp om de har möjlighet att ta hästen, hur, var, när osv. Tror även man får hjälp med försäljning om man inte kan ta hand om den.

Om jag inte minns helt fel så är dte inte så att man bara lämnar hästen till vinnaren på plats. Det kollas upp om de har möjlighet att ta hästen, hur, var, när osv. Tror även man får hjälp med försäljning om man inte kan ta hand om den.

Är väl också på sätt o vis lite emot att lotta ut djur, men köper man en lott så kan man ju tänka över saken lite innan....

Lite ansvar kan man ju ta själv ;)

tar sista knappen

en bekant till mig vann för x antal årsen. Innan hästen lämnades till vinnaren så var de ute från länssyrelsen och besiktade stall och andra hästar. (nu gick inte detta stallet igenom på en gång utan de fick göra diverse ändringar) sen lämnades hästen av någon som haft hand om den innan.
Om jag inte minns fel, så följer de upp de första åren/året men jämna mellanrum för att kolla hur det går.

jag tror att det är ganska många som köper lotter för skojskull, men som kanske itne har en tanke på att de faktiskt kan vinna...

Jo, men hur stor är chansen? En på miljonen? Och så lottas ju andra saker ut, transport, sadlar, ridläger osv. Tror inte många tror att de faktikst kommer vinna hästen. ;)

Jag skulle gärna vinna hästen;) Tror man kollar ganska väl. Men jag skulle också vara riktigt nöjd med att vinna transport eller sadel...

Men just på Scandinavium har man nog ganska stor kontroll av vad som sker.

Visserligen har jag redan en skock hästar men jag skulle bli jätteglad om jag vann lotterihästen. Varför skulle den nya ägaren vara sämre? Man måste väl lita på att folk gör sitt bästa. :)

Måste säga att det var ganka dåliga vinster i år.

Som andrapris kan man vinna en hästtrailer från Thule av modellen Royal.
3-52:a pris är presentkort från Hööks Hästsport à SEK 1.000,-
53-202:a pris är presentkort från Hööks Hästsport à SEK 500,-
203-212:e pris är presentkort på Agrias Akutväska Häst
213-217:e pris är presentkort på prenumeration på Tidningen Ridsport
218-227:e pris är presentkort på Agrias hästtäcke i fleece.
Totalt finns 227 vinster i år!

Förr om åren har ju 3-4 vunnit sadlar
Men om jag inte minns fel så är det många fler vinster i år än vad det brukar vara och dessutom är lotterna billigare :D

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

• Lämplig kattras?
  • Kattbilder #10

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka