Etologi/Ekonomi

Om du vet behöver du använda rätt termer! ;)

Djurpark var egentligen bara ett exempel där val av djur under utbildningen kan vara viktig för senare yrkesliv. :) Tänker jag rätt om jag tänker att du vill jobba med djur men kanske mer på kontor och inte bara praktiskt jobba med djur? Då skulle jag säga att bägge utbildningar (även Sos) kan fungera väldigt bra men det beror ju helt på inom vilka områden du vill vill sitta med de administrativa bitarna. Jag skulle säga att fundera igenom var det djupaste intresset finns, om större valfrihet på djurslag känns viktigt och vilken typ av branscher/områden du vill in i. Antingen kanske det blir tydligt att japp, det är x eller y som gäller, eller så kanske det blir mer vilket som fungerar och då kan man ju välja det som bara känns roligast också (eller vad man kommer in på, framtiden kan vi inte svara på men nu är det svårare att komma in på EoD än agronom).

Ja precis, du har nog uppfattat mina önskemål rätt. Djurslag kommer säkert kännas rätt viktigt. Vad exakt innebär Sos utbildningen? Har inte läst på om den för att jag av okunskap nog tyckte att den lät lite väl smal kanske. Men berätta gärna mer, du verkar liksom ha lite koll :D

Ja precis, du har nog uppfattat mina önskemål rätt. Djurslag kommer säkert kännas rätt viktigt. Vad exakt innebär Sos utbildningen? Har inte läst på om den för att jag av okunskap nog tyckte att den lät lite väl smal kanske. Men berätta gärna mer, du verkar liksom ha lite koll :D

Den är både smal och inte, tanken där är mer att det är ett generellt program som ger en kandidatexamen i husdjursvetenskap och där fokus enligt ramschemats kurser ändå ligger på sport- och sällskapsdjur. Det är visst fokus på företagande också. Där är det svårt att säga så mycket eftersom mycket av programmets profil hamnar i år tre, vilket inte hänt än. De första som går programmet går år två nu, så det beror lite på exakt var det hamnar. De har fokus sportdjur och sällskapsdjur, de har inte så mycket etologi eller djurskydd (samma som agr) men med vissa andra möjligheter att läsa EoDs kurser inom det, men då istället för kurser som finns i deras ramschema så att säga.

Liknande trådar

Skola & Jobb Söker lite inspiration, mitt jobb flyttar till andra lokaler och även om det är på pendlingsavstånd så är det inget pendlingsavstånd jag... 2
Svar
23
· Visningar
2 686

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Senast tagna bilden XVI
  • Somna in hemma
  • Uppdateringstråd 31

Hästrelaterat

Tillbaka