machafuko
Trådstartare
Om du vet behöver du använda rätt termer!
Djurpark var egentligen bara ett exempel där val av djur under utbildningen kan vara viktig för senare yrkesliv.Tänker jag rätt om jag tänker att du vill jobba med djur men kanske mer på kontor och inte bara praktiskt jobba med djur? Då skulle jag säga att bägge utbildningar (även Sos) kan fungera väldigt bra men det beror ju helt på inom vilka områden du vill vill sitta med de administrativa bitarna. Jag skulle säga att fundera igenom var det djupaste intresset finns, om större valfrihet på djurslag känns viktigt och vilken typ av branscher/områden du vill in i. Antingen kanske det blir tydligt att japp, det är x eller y som gäller, eller så kanske det blir mer vilket som fungerar och då kan man ju välja det som bara känns roligast också (eller vad man kommer in på, framtiden kan vi inte svara på men nu är det svårare att komma in på EoD än agronom).
Ja precis, du har nog uppfattat mina önskemål rätt. Djurslag kommer säkert kännas rätt viktigt. Vad exakt innebär Sos utbildningen? Har inte läst på om den för att jag av okunskap nog tyckte att den lät lite väl smal kanske. Men berätta gärna mer, du verkar liksom ha lite koll