Vad ska man jobba med?

Jag hade definitivt kunnat tänka mig att anställa någon med paralegal-bakgrund i en roll som support till försäljningen. (Kolla på roller som säljsupport, back Office, back end/front- end support)

Typ arbetsuppgifter som
- tolka avtal
- levererar vi enligt avtal
- tar vi betalt enligt avtal
- vara med och ta fram nya kundavtal
- lägga in nya kundavtal
Sedan kan det säkerligen inrymmas en massa annat också.


Spännande! Det är definitivt ett område jag inte tänkt på att det kan finnas jobb som är intressanta. Ska absolut kolla upp detta området mer, stort tack för användbart tips. :)
 
@Islandshästryttare
Har du provat linkedin? Fungerar det inte så att man lägger in sitt cv och tidigare erfarenheter och så kan arbetsgivare kontakta en? Isåfall kanske du kan registrera dig där och se om nån arbetsgivare nappar.
Bara för att se vad för möjligheter som finns. Kanske dyker upp nåt du inte tänkt på.

Obs jag vet inte hur det fungerar riktigt men har ju läst om folk som fått jobb via linkedin.


Ja på Linkedin finns jag med sen ganska många år, skulle däremot behöva jobba lite mer på min profil. Ska kolla om det finns sån gratis granskning av linkedinprofilen via facket, jag tror faktiskt det. Så får man lite idéer om vad som behövs göras.
 
Något inom kommunen, finns ju oändligt med olika handläggare där inom socialtjänst och vård- och omsorg. Biståndshandläggare inom äldreomsorgen eller funktionsomsorgen kan jag tänka mig är en spännande tjänst. Inte riktigt lika slitsamt som inom socialtjänsten.


Har jobbat inom socialtjänsten som assistent till socialsekreterare. Tyvärr verkar det vara stopp på de flesta tjänster inom min kommun som biståndshandläggare och liknande om man inte har socionomexamen. Frågade chefer på de andra enheterna och alla sa att det i princip var ett skallkrav att man hade socionomexamen där.
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Kommer att ha en samhällsvetenskaplig kandidatexamen i januari då kommer jag att börja söka nytt jobb. Har jobbat på olika myndigheter i...
Svar
8
· Visningar
861
Senast: Eurydome
·
Skola & Jobb Jag tänkte för inte så länge sedan starta en tråd likt många andra "vad vill jag jobba med"-trådar. Det är kanske lite den typen av råd...
2
Svar
25
· Visningar
3 141
Skola & Jobb Satt just och tittade på antagningsstatistik från Högskoleverket på olika utbildningar. (Även historiska antagningar). Kan börja med...
Svar
6
· Visningar
1 464
Senast: Happimess
·
Skola & Jobb Under en ganska lång tid har jag funderat på att byta yrke, då jag känner mig relativt "klar" på mitt nuvarande jobb. Det finns ingen...
Svar
8
· Visningar
1 456
Senast: elfi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp