Bukefalos 28 år!

Ett jobbigt avslut

Idag hade jag mitt sista möte med min psykolog för centret för traumatisk stress. Jag fick hem papper redan i fredags där hon skrivit en sammanställning av terapin. Första sidan gick bra men sen brast det och jag började gråta.

De här ett och ett halvt åren har varit tuffa. Det har varit skönt att åka dit och lufta allt jag velat. Jag har känt ett enormt förtroende för min psykolog. Vi klickade redan från dag ett. Nu helt plötsligt måste jag klara mig utan henne.

Jag tänker inte ljuga. Tårarna rann när jag gick ut. Det var otroligt jobbigt och jag har varit låg resten av dagen. Men jag tillåter mig vara det. I morgon kommer förhoppningsvis allt vara som vanligt. Jag är otroligt tacksam för den här chansen, att få vara frisk och leva det livet jag vill utan rädslor, ångest och stress.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Skulle behöva skriva av mig lite. Tycker det är svårt att få råd och förståelse när jag pratar om detta med människor i min närhet, då...
2
Svar
23
· Visningar
5 527
Senast: Nepenthe
·
Hästhantering Någon här som haft en väldigt nervös och osäker häst? Blev det bättre? Varning för lång text: Köpte min dam i februari, känslig men...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
13 238
  • Artikel
Dagbok Frågan har väl ställts om och om igen men nu står jag här och ber kloka buke om råd, om någon orkar läsa. Haft en mindre sund relation...
2
Svar
32
· Visningar
5 106
Senast: ameo
·
L
  • Artikel
Dagbok Vet att det här kommer låta taskigt att jag skriver om en person och att man inte ska det. Men jag MÅSTE skriva av mig om det! Och det...
Svar
15
· Visningar
1 679
Senast: Lhas
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp