Ett konstant tryck under/nedanför revbenen?

Sazlight

Trådstartare
Jag har nu under en längre tid känt av ett obehag eller tyck under/nedanför vänster revbenen, längst ner vid revbenen.

Har ulcerös kolit, men inte haft något större skov nu men lite små problem med magen. Där trög mage förekommer.

Det började med att jag trodde jag skulle hamna i skov pga av att jag hade så ont i vänster sida som att någon tryckte mig runt midjan på vänster sida. Hade problem med magen ett par dagar, men försvann successivt.

Men nu är det mer som ett tryck inifrån vid vänstra revbenen. Väldigt irriterande 🙄

Någon som haft liknande känsla med ett tryck vid revbenen på vänster sida?

Eller har en gissning på vad det kan bero på?
 
Jag har nu under en längre tid känt av ett obehag eller tyck under/nedanför vänster revbenen, längst ner vid revbenen.

Har ulcerös kolit, men inte haft något större skov nu men lite små problem med magen. Där trög mage förekommer.

Det började med att jag trodde jag skulle hamna i skov pga av att jag hade så ont i vänster sida som att någon tryckte mig runt midjan på vänster sida. Hade problem med magen ett par dagar, men försvann successivt.

Men nu är det mer som ett tryck inifrån vid vänstra revbenen. Väldigt irriterande 🙄

Någon som haft liknande känsla med ett tryck vid revbenen på vänster sida?

Eller har en gissning på vad det kan bero på?

Kontakta din läkare. Under diagnosticeringen och i början efter att jag fått min diagnos (Crohns) hade jag order av min läkare att kontakta dem om något förändrades.

Sedan är det tyvärr inte ovanligt med en mag-tarmsjukdom att bli trög i magen när medicineringen fungerar, enligt min läkare. Plus att jag har IBS-liknande problem när jag inte känner av Crohns och det är heller inte ovanligt, återigen enligt min läkare.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 153
Senast: __sofia__
·
Kropp & Själ Jag har haft smärtproblematik senaste månaderna, som ökar i mängd. Eftersom det dröjer 1,5 månad innan min tid till vårdcentralen ser...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 295
Senast: Sasse
·
Kropp & Själ För två veckor sen, drygt, var jag magsjuk. Spydde inget, snabbt övergående, men var matt dagen efter självklart. två dagar senare går...
Svar
5
· Visningar
8 220
Senast: nyttnick
·
Hästvård Jag har haft olika problem med min ponny under en längre tid. Jag har tidigare lagt ut trådar här om vissa av problemen, men inget av...
Svar
15
· Visningar
2 233
Senast: Ajabaja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp