Verkligen! Kunde inte sagt det bättre själv.
Och det tycker jag är tråkigt för det skulle annars vara bra med någon som driver och tar upp frågor som våldet mot kvinnor, jämställdhet och mer lösningsorienterade i konflikter där mänskliga rättigheter inte följs. Speciellt en tydlig motvikt mot mer fientliga partier.
Ja, jag var nära att rösta på FI när det var nytt för jag tycker också de har en funktion. Nu har de inte tagit i viktiga frågor som mänskliga rättigheter och hedersvåld så jag är besviken på dem. Jag personröstade på en person som verkligen engagerar sig i de frågorna trots att det var ett parti jag inte sympatiserar med.
 
Sen är ju inte mp det självklara partiet för miljövänner. V:s politik svarar bättre mot tex WWF än vad Mp:s gör.

(Jag är lite sur på DN som klumpade ihop C och Mp som gröna partier igår. C är väl inget miljöinriktat parti.)
När jag läste om partigrupperna fattade jag det som att MP var ett bättre val än V om man prioriterar klimat/miljö, pga gruppen de tillhör?

C har ju lyckats få många att tro att de är miljöinriktade i alla fall 🙄.
 
När jag läste om partigrupperna fattade jag det som att MP var ett bättre val än V om man prioriterar klimat/miljö, pga gruppen de tillhör?

C har ju lyckats få många att tro att de är miljöinriktade i alla fall 🙄.
Jag tror att V vill ingå i den grupp de gör i EU (eller att de gröna ogärna ser sig kopplade till ett vänsterparti), men att de röstar i princip samma sak som de gröna.
 
Jag läste en rubrik idag om EU-valet att Putin hade en seger i valet :cautious: jag kan dock inte hitta artikeln igen tyvärr. Jag vet inte riktigt vad jag ska säga om det då jag inte kunde läsa artikeln (eller så var det en video). Jag undrar om de tänkte på V eller på extremhögern ... lite lustigt men det känns som att det kan gälla vilket som O_o:crazy:
 
När jag läste om partigrupperna fattade jag det som att MP var ett bättre val än V om man prioriterar klimat/miljö, pga gruppen de tillhör?

C har ju lyckats få många att tro att de är miljöinriktade i alla fall 🙄.
Jag läste faktiskt inte på om grupperna. Jag gick utifrån hur partierna säger i miljöfrågor och migrationsfrågor.
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
10 023
Senast: Niyama
·
Samhälle Jag tycker det är en intressant och framför allt viktig fråga för landets framtid vad som händer inom SD, men vill inte att ett sådant...
Svar
9
· Visningar
1 155
Senast: Smoothi
·
Fordon När leasingen min bil går ut är planen att jag och sambon ska köpa en bil gemensamt. Nu har vi varsin men eftersom han har företagsbil...
3 4 5
Svar
89
· Visningar
4 098
Tjatter Wohooo! Äntligen är sommaren slut och vi får gå tillbaka till skolan! Alla antagningsbesked har skickats ut och ett gäng förväntansfulla...
52 53 54
Svar
1 066
· Visningar
23 949

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp