Gröna/EFA har ju ökat med över 10 mandat👍, är väl bara UK som inte lämnat premiär resultat än.

ALDE har ökat 👍
EPP minskat👍
GUE/NGL minskat 👍
ENF ökat👎, men inte lika mycket som ALDE👍
Jo jag är glad över att de gröna i majoritet i hela EU har ökat, är mera besviken över Sverige som tvärtemot minskat sina röster - MP minskade ju faktiskt med två mandat :mad::meh:
 
Börjar du bli trött? ;) 47 % om 53 % röstade. Vet att valdeltagandet är så lågt i EU-valet men jag fattar ändå inte att det är så många som inte röstar!
:angel: Jag var så upptagen av att räkna bakåt på de två sista siffrorna att jag glömde den första :o:rofl: Och ja, jag ligger i sängen och ska sova nu :p

Det känns tråkigt, det håller jag med om. Men förstår ändå på något vis att man kan känna att EU är så långt ovan en att det inte påverkar ens dagliga liv, fastän det inte riktigt stämmer. Ännu mera obegripligt när det gäller våra riksdagsval kan jag tycka dock.
 
Reagerade också på det, de jag vet/anar röstar på KD är äldre män. Men Ebba Busch Thor har säkert lockat många yngre, gissar jag.
Eller så filmade de bara de få unga som fanns där eller knuffade fram dem till kameran för att verka unga och coola :grin: mvh cynisk.

Men samtidigt så tolkar jag också det som du säger, att unga röstare har lockats. Och det förstår inte jag heller alls. Fast å andra sidan så förstår jag inte kvinnor som vill begränsa aborträtten mera än vad den är idag oavsett ålder.
 
Igår i värsta ösregnet så var mamma och jag ute och drog vårt stå till stacken för att motverka de bajsbruna krafterna, det blev tvåå röster för klimatet och kvinnors rättigheter.
 
Reagerade också på det, de jag vet/anar röstar på KD är äldre män. Men Ebba Busch Thor har säkert lockat många yngre, gissar jag.
Tycker inte alls att det är förvånande att KD lockat mer unga nu än tidigare. Det är ju bara att kolla hur många resonerar nu än för bara något årtionde sedan. Många unga idag tänker på ett annat sätt. Mossigt skulle en del kunna kalla det. Och det speglar ju valet sen.
 
Sen är jag inte alls förvånad över att FI åkte ut. Undrar fortfarande vad de åstadkommit rent konkret och många andra viktiga frågor verkar de inte själva veta hur de ska resonera kring. Och hur mycket pengar som gick till Rumänien men sen då? Vad hände med pengarna? Vad blev det för resultat?
 
Angående unga/äldre så visade de på svt;s valvaka en jämförelse hur unga( upp till 30) har röstat mot äldre (65+)
De äldre hade i större omfattning röstat på SD, KD, och S.
Hos de yngre hade S lågt stöd men MP och V hade högre stöd.
Men glädjande att yngre inte röstar på SD och KD.
Däremot behöver nog S börja fundera på varför de inte lockade de yngre.
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 050
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
10 776
Senast: Niyama
·
Samhälle Jag tycker det är en intressant och framför allt viktig fråga för landets framtid vad som händer inom SD, men vill inte att ett sådant...
Svar
9
· Visningar
1 184
Senast: Smoothi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
8 709
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp