đŸ‡ȘđŸ‡șEU VALET 2024🇾đŸ‡Ș

Vilket parti kommer ni att rösta pÄ i EU valet 2024

  • SD

    Röster: 5 3,2%
  • M

    Röster: 11 7,0%
  • KD

    Röster: 6 3,8%
  • L

    Röster: 1 0,6%
  • C

    Röster: 20 12,7%
  • V

    Röster: 32 20,4%
  • MP

    Röster: 40 25,5%
  • S

    Röster: 28 17,8%
  • F

    Röster: 1 0,6%
  • AfS

    Röster: 2 1,3%
  • PP

    Röster: 0 0,0%
  • Övr

    Röster: 5 3,2%
  • Blankt

    Röster: 2 1,3%
  • Kommer ej rösta

    Röster: 9 5,7%

  • Antal omröstningsdeltagare
    157
  • Omröstning stĂ€ngd .
Nej, snarare att vi andra som gillar demokrati och humanistiska vÀrderingar blir Ànnu litet mer avstÄndstagande.
Jag tror att vÀljarna gillar demokrati. Genom att lÀra ut demokrati och humanistiska vÀrderingar i skolorna sÄ kan man pÄ det sÀttet Àven lÀra ut att förÀndring Àr möjlig i Sverige. Allt gÄr att Àndra pÄ via demokrati om det nÄnstans finns en vilja till förÀndring. DÀrför ser det ut som det gör i Sverige
 
Jag tror att vÀljarna gillar demokrati. Genom att lÀra ut demokrati och humanistiska vÀrderingar i skolorna sÄ kan man pÄ det sÀttet Àven lÀra ut att förÀndring Àr möjlig i Sverige. Allt gÄr att Àndra pÄ via demokrati om det nÄnstans finns en vilja till förÀndring. DÀrför ser det ut som det gör i Sverige
De dÀr killarna som gick en "utbildning" i artighetsklausulen och Pommac efterÄt borde kanske Àven fÄ en kurs i humanistiska vÀrderingar och demokrati (gÀrna tillsammans med hela partiet)
 
Jag tror att vÀljarna gillar demokrati. Genom att lÀra ut demokrati och humanistiska vÀrderingar i skolorna sÄ kan man pÄ det sÀttet Àven lÀra ut att förÀndring Àr möjlig i Sverige. Allt gÄr att Àndra pÄ via demokrati om det nÄnstans finns en vilja till förÀndring. DÀrför ser det ut som det gör i Sverige

Har du nÄgon aning om vad som lÀrs ut i skolan?
 
Jag uppfattade det @vilde skrev om fÀltsjukhus som ett mer principellt stÀllningstagande. För just fÀltsjukhus Àr av flera skÀl inte en realistisk vÀg i det hÀr fallet. Det Àr inte heller nÄgot man bara snyter fram i en handvÀndning. Vi har sjÀlva idag bara ungefÀr ett och ett halvt fÀltsjukhus och vore glada om vi kunde ha nÄgra till - för att inte tala om det fyrtiotal som vi hade runt millennieskiftet. Men beredning, beslut och i bÀsta fall sÄ smÄningom anskaffning Àr tidsödande processer pÄ tiotals Är.
Absolut, skrev det ocksÄ att jag inte har satt mig in i just det hÀr utan att det bara var min spontana reaktion pÄ att transportera svÄrt sjuka sÄ lÄngt nÀr behovet Àr sÄ otroligt mycket större och resurserna inte rÀcker till.

SÄ det Àr sÄ illa att vi i Sverige bara ett och ett halvt fÀltsjukhus inom hela försvarsmakten? Att beredskapen nedmonterats visste jag men inte att det gÄtt sÄ lÄngt, inte klokt nÄgonstans :(
 
SÄ det Àr sÄ illa att vi i Sverige bara ett och ett halvt fÀltsjukhus inom hela försvarsmakten? Att beredskapen nedmonterats visste jag men inte att det gÄtt sÄ lÄngt, inte klokt nÄgonstans :(
Ja, det omrÄdet slÀpar rejÀlt just nu. Bakgrunden Àr ju att det under lÄng tid var, i stort sett, politisk enighet om att det militÀra hotet mot Sverige var obefintligt och att vi istÀllet behövde forma vÄra militÀra resurser och organisation för insatser utanför vÄra grÀnser.
 
De dÀr killarna som gick en "utbildning" i artighetsklausulen och Pommac efterÄt borde kanske Àven fÄ en kurs i humanistiska vÀrderingar och demokrati (gÀrna tillsammans med hela partiet)
Vi fĂ„r se om det kommer med 😀. Nytt avsnitt av Herr Talman imorgon kvĂ€ll 😂
 
Jag tror att vÀljarna gillar demokrati. Genom att lÀra ut demokrati och humanistiska vÀrderingar i skolorna sÄ kan man pÄ det sÀttet Àven lÀra ut att förÀndring Àr möjlig i Sverige. Allt gÄr att Àndra pÄ via demokrati om det nÄnstans finns en vilja till förÀndring. DÀrför ser det ut som det gör i Sverige
Du tror inte att skolan lÀr ut det?
 
Och alltsÄ, skillnaden mellan KD (som inte Àr bra) ned till avgrundsdjupet i SD...
Man blir sÄ ledsen. Men tycker de beskriver varför de röstat som de gjort i rapporten iaf, att de gÄtt pÄ linjen som samarbetspartierna gjort och att de inte tycker makten ska vara i EU.
Dock Àr det bedrövlig lÀsning nÀr det gÀller SD, jag orkade mentalt nÀtt och jÀmnt ta mig igenom den.

Men jag hoppas innerligt pĂ„ att folk tar sitt förnuft till fĂ„nga och inte röstar dit dom till EP. Även om mĂ„nga Ă€r homo- och transfobiska i Sverige har jag en tro om att alla SD's vĂ€ljare inte Ă€r det.
 
Man blir sÄ ledsen. Men tycker de beskriver varför de röstat som de gjort i rapporten iaf, att de gÄtt pÄ linjen som samarbetspartierna gjort och att de inte tycker makten ska vara i EU.
Dock Àr det bedrövlig lÀsning nÀr det gÀller SD, jag orkade mentalt nÀtt och jÀmnt ta mig igenom den.

Men jag hoppas innerligt pĂ„ att folk tar sitt förnuft till fĂ„nga och inte röstar dit dom till EP. Även om mĂ„nga Ă€r homo- och transfobiska i Sverige har jag en tro om att alla SD's vĂ€ljare inte Ă€r det.
Nej, jag tror inte heller att alla SD:s vÀljare Àr homofobiska i den utstrÀckningen (dÀremot tror jag att mÄnga Àr svÄrt transfobiska, men det Àr ju tyvÀrr en trend över blockgrÀnser), dÀremot tror jag att mÄnga inte fattar hur illa det Àr stÀllt gÀllande hbtqi-frÄgor, utan de vill mest ha hÄrdare straff och minskad invandring egentligen...
 
Nej, jag tror inte heller att alla SD:s vÀljare Àr homofobiska i den utstrÀckningen (dÀremot tror jag att mÄnga Àr svÄrt transfobiska, men det Àr ju tyvÀrr en trend över blockgrÀnser), dÀremot tror jag att mÄnga inte fattar hur illa det Àr stÀllt gÀllande hbtqi-frÄgor, utan de vill mest ha hÄrdare straff och minskad invandring egentligen...
Precis sÄ jag tÀnker ocksÄ. De bryr sig inte hur illa stÀllt det Àr med partiet i andra frÄgor.
 
Jag har fÄtt röstkort skickat till mig hÀr i Australien men kommer nog inte rösta.
Jag har ingen koll pÄ nÄgonting i Sverige idag efter att ha bott hÀr i 9 Är. Senaste gÄngen jag var i Sverige var 2017.

Jag skulle ju kunna frÄga brorsan som bor "pÄ landet" med 3 barn och en fjÀrde bor pÄ internat.
Om han röstar kan jag ju göra en "stödröst" pĂ„ samma, för dom? Är det en bra anledning eller Ă€r det bĂ€ttre att lĂ„ta bli?
Jag tycker absolut att du ska rösta! Jag bor varken i Sverige eller ett EU-land sedan 13 Är tillbaka och för mig Àr det sjÀlvklart att rösta av framförallt tvÄ anledningar:

1) För att jag kan, för att det Àr ett sÀtt att stÄ upp för demokratin och ta vara pÄ de möjligheter som de som gÄtt före mig skapat. Jag anser mig vara lyckligt lottad som bor i en vÀrld dÀr jag inte bara fÄr utan till och med uppmuntras att rösta, och det vill jag utnyttja till max.

2) För att jag ser det som en gyllene chans att pÄverka vÀrldslÀget en liten, liten smula. Detta val gÀller ju trots allt EU-parlamentet som Àr en tung spelare i den globala politiken, sÄ det Àr vÀldigt mycket mer Àn lilla Sveriges politik (som naturligtvis ocksÄ Àr jÀtteviktig pÄ sitt sÀtt) som stÄr pÄ spel.

Det Ă€r ju dessutom hur enkelt som helst att rösta, det tog mig typ 10 minuter (varav 5 gick Ă„t att springa över till grannen som agerade vittne tillsammans med min man). Även SVTs valbarometer var vĂ€ldigt snabb och lĂ€tt att göra, tror det tog 5 minuter, sĂ„ du kan ju alltid anvĂ€nda den för att komma fram till hur du ska rösta :)
 
Smoothi Ă€r i bĂ„set 😊.
 

Bifogade filer

  • 20240524_151256.jpg
    20240524_151256.jpg
    110 KB · Visningar: 32
Nu har jag valt parti. Jag tillhör inte ngt fullt ut men röstar mot galenskap.
Nu behöver jag bara bestÀmma person. Hur tÀnker man? LÄter man det stÄ som det stÄr? Fokuserar man pÄ att rösta pÄ en av de som mest troligt fÄr en plats? Eller grottat man ner sig Ànnu lÀngre ner?
 

Liknande trÄdar

Relationer Jag vet inte vart trÄden hör hemma, den spretar mot flera Àmnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag mÄste...
2
Svar
28
· Visningar
8 268
Senast: lundsbo
·
  • Artikel
Dagbok Hej! Som de flesta hÀr sÀkert kÀnner till vid det hÀr laget Àr jag mamma till @EmmaFilippa som brukar skriva mycket hÀr och som kÀnner...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
8 698
Kropp & SjĂ€l Orkar inte vara anonym.... I vĂ„ras fick jag tillfĂ€lle att vara med i en smĂ€rtstudie gjord av Örebros universitet för att fĂ„ hjĂ€lp med...
11 12 13
Svar
244
· Visningar
28 680
Senast: EmmaW
·
  • LĂ„st
  • Artikel
Dagbok Jag har funderat nÄgra varv till pÄ mitt förhÄllande till mat, efter att jag skrev mitt blogginlÀgg om det hÀr tidigare...
Svar
13
· Visningar
3 382
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, HĂ€stnyheter, Radannonser

AllmÀnt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

HĂ€strelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp