đŸ‡ȘđŸ‡șEU VALET 2024🇾đŸ‡Ș

Vilket parti kommer ni att rösta pÄ i EU valet 2024

  • SD

    Röster: 5 3,2%
  • M

    Röster: 11 7,0%
  • KD

    Röster: 6 3,8%
  • L

    Röster: 1 0,6%
  • C

    Röster: 20 12,7%
  • V

    Röster: 32 20,4%
  • MP

    Röster: 40 25,5%
  • S

    Röster: 28 17,8%
  • F

    Röster: 1 0,6%
  • AfS

    Röster: 2 1,3%
  • PP

    Röster: 0 0,0%
  • Övr

    Röster: 5 3,2%
  • Blankt

    Röster: 2 1,3%
  • Kommer ej rösta

    Röster: 9 5,7%

  • Antal omröstningsdeltagare
    157
  • Omröstning stĂ€ngd .
Suck, senaste mÀtningen ser inte bra ut för Centern, mÄste jag alltsÄ stödrösta trots att det inte kÀnns helt rÀtt? :/
 
Suck, senaste mÀtningen ser inte bra ut för Centern, mÄste jag alltsÄ stödrösta trots att det inte kÀnns helt rÀtt? :/
Är det vĂ€rt att stödrösta till Europaparlamentet? KĂ€nns inte sĂ„.
TÀnker att det Àr nÄgot annat till riksdagen, dÄ ser spelplanen annorlunda ut och en stödröst kan gynna ett regeringsunderlag.
I EU Àr det möjligtvis ett mandat de fÄr, det ska i sÄ fall vara för att toppkandidaten pÄ nÄgot sÀtt Àr vÀrd det.
 
Är det vĂ€rt att stödrösta till Europaparlamentet? KĂ€nns inte sĂ„.
TÀnker att det Àr nÄgot annat till riksdagen, dÄ ser spelplanen annorlunda ut och en stödröst kan gynna ett regeringsunderlag.
I EU Àr det möjligtvis ett mandat de fÄr, det ska i sÄ fall vara för att toppkandidaten pÄ nÄgot sÀtt Àr vÀrd det.
Egentligen Ă€r det för att jag Ă€r rĂ€dd för att de kommer Ă€ndra inriktning om de Ă„ker ur EP, och att det kommer mĂ€rks pĂ„ nationell nivĂ„. Önskar att det lönade sig att vilja hĂ„lla avstĂ„nd till nationalister. Sedan gillar jag deras nummer tvĂ„ pĂ„ listan mer genuint, men det Ă€r ju tyvĂ€rr inte toppkandidaten.
 
Jag kommer rösta som jag alltid röstat Àven om jag inte Àr sÀrskilt entusiastisk sÄ det blir inget personval för mig.
 
Jag skulle inte vilja stödrösta pĂ„ C. Även om de Ă€r bra pĂ„ det sĂ€ttet att de tar avstĂ„nd frĂ„n högerextrema partier Ă€r de pĂ„ tok för liberala för min smak.
Ja, alltsÄ varje gÄng de nÀmner att de ocksÄ Àr borgerliga istÀllet för att tala om antirasism, hbtqi+ frÄgor, funktionsrÀtt (som Abir Al-Sahlani faktiskt gör, tycker det lyser med sin frÄnvaro hos för mÄnga annars) eller integritetsfrÄgor sÄ vill jag hÄlla för öronen...
 
Egentligen Ă€r det för att jag Ă€r rĂ€dd för att de kommer Ă€ndra inriktning om de Ă„ker ur EP, och att det kommer mĂ€rks pĂ„ nationell nivĂ„. Önskar att det lönade sig att vilja hĂ„lla avstĂ„nd till nationalister. Sedan gillar jag deras nummer tvĂ„ pĂ„ listan mer genuint, men det Ă€r ju tyvĂ€rr inte toppkandidaten.
Visst kan det löna sig att hÄlla avstÄnd till nationalister, men C lider förutom av mittfÄran sÄ av att vara ett av flera smÄpartier i svensk politik. Det blir svÄrt att rÀdda C med stödröster i EU, deras problem Àr större Àn sÄ och Àr frÀmst en frÄga om inrikespolitisk utveckling. TÀnker jag!
Jag hade dock inte röstat pÄ Centern oavsett, Àven om de Àr ett av dem bÀttre partierna att vÀlja pÄ.
 
Var Àr mitt röstkort!? Kivra sÀger att det kommer skickas i veckan men mÄnga andra verkar redan ha fÄtt sitt?
 
HÀr Àr en av mina viktigaste frÄgor, jag Àr inte sugen pÄ mer integritetskrÀnkning, och S har verkligen sagt mycket urbota dumt i dom hÀr frÄgorna. Blir MP eller V för mig.

1000014882.jpg
 
Det var mest en retorisk frÄga, alternativt en öppning till input frÄn de som, utifrÄn vad som skrivs hÀr, har liknande vÀrderingar.
Ja alltsÄ - jag kommer rösta pÄ centern oavsett om de riskerar att ramla ur europaparlamentet eller ej. Jag Àr genuint liberal, ser liberalismen som grunden för ett demokratiskt samhÀlle, och tidöpartierna har helt förlorat mitt förtroende genom samarbetet med sd. Tycker dessutom att de frÄgor du tar upp kring antirasism, hbtqi mm Àr viktiga OCH att c har haft en vÀldigt tydlig och bra linje gÀllande sd's trollfabrik, sÄ jag har vÀl det senaste snarast blivit stÀrkt i mitt beslut att rösta pÄ c. Hoppas givetvis pÄ att fler ska komma till samma slutsats! :)
 
Jag tycker att det Ă€r sĂ„ lite prat och reklam om detta val jĂ€mfört med ”vanliga”.
Jag kÀnner mig inte alls sÀker pÄ vad som Àr rÀtt för mig.
 
Ja alltsÄ - jag kommer rösta pÄ centern oavsett om de riskerar att ramla ur europaparlamentet eller ej. Jag Àr genuint liberal, ser liberalismen som grunden för ett demokratiskt samhÀlle, och tidöpartierna har helt förlorat mitt förtroende genom samarbetet med sd. Tycker dessutom att de frÄgor du tar upp kring antirasism, hbtqi mm Àr viktiga OCH att c har haft en vÀldigt tydlig och bra linje gÀllande sd's trollfabrik, sÄ jag har vÀl det senaste snarast blivit stÀrkt i mitt beslut att rösta pÄ c. Hoppas givetvis pÄ att fler ska komma till samma slutsats! :)
Jag Àr ju betydligt mer vÀnster Àn vad centern Àr, men fortfarande liberal i mÄnga frÄgor. Redan innan historien om SD:s trollfabrik sÄ har jag tyckt bra om Abir Al-Sahlani och uppskattat i stort sett varje debattartikel jag lÀst av henne (och i valkompasser dÀr man kunnat se hur europaparlamentariker röstat i olika frÄgor sÄ har jag matchat bra med henne). Uppfattar henne som lite annorlunda Àn politiken som de driver i Sverige, eller ja det Àr vÀl fortfarande förenligt med vanliga politiska stÄndpunkter de för - men vad hon vÀljer att lÀgga fokus pÄ. Vilket inte Àr sÄ mÀrkligt i och med att det ser annorlunda ut i EP.
 

Liknande trÄdar

Relationer Jag vet inte vart trÄden hör hemma, den spretar mot flera Àmnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag mÄste...
2
Svar
28
· Visningar
8 264
Senast: lundsbo
·
  • Artikel
Dagbok Hej! Som de flesta hÀr sÀkert kÀnner till vid det hÀr laget Àr jag mamma till @EmmaFilippa som brukar skriva mycket hÀr och som kÀnner...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
8 698
Kropp & SjĂ€l Orkar inte vara anonym.... I vĂ„ras fick jag tillfĂ€lle att vara med i en smĂ€rtstudie gjord av Örebros universitet för att fĂ„ hjĂ€lp med...
11 12 13
Svar
244
· Visningar
28 680
Senast: EmmaW
·
  • LĂ„st
  • Artikel
Dagbok Jag har funderat nÄgra varv till pÄ mitt förhÄllande till mat, efter att jag skrev mitt blogginlÀgg om det hÀr tidigare...
Svar
13
· Visningar
3 382
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, HĂ€stnyheter, Radannonser

AllmÀnt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

HĂ€strelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp