Bukefalos 28 Ă„r!

đŸ‡ȘđŸ‡șEU VALET 2024🇾đŸ‡Ș

Vilket parti kommer ni att rösta pÄ i EU valet 2024

  • SD

  • M

  • KD

  • L

  • C

  • V

  • MP

  • S

  • F

  • AfS

  • PP

  • Övr

  • Blankt

  • Kommer ej rösta


Resultat syns endast efter röstning.
Nu har jag bestÀmt mig, blir byte i EU valet till en röst pÄ C istÀllet för MP som fÄtt tidigare röster i EU valet.
 
Noterar fördelningen av röster i omröstningen i den hÀr trÄden - skiljer sig markant frÄn t.ex. resultatet i senaste riksdagsvalet! Vet dock inte hur EU-valet brukar se ut, om fördelningen mellan partier brukar skilja sig mycket frÄn riksdagsvalen eller om det brukar vara ungefÀr samma?
Jag Àr ganska sÀker pÄ att jag har lÀst att det skiljer sig en del frÄn riksdagsvalet och att mÄnga röstar pÄ ett annat parti pÄ EU-nivÄ.
 
Ja, sant. TrÄkigt, dÄ ÀndÄ mÄnga har synpunkter pÄ EU - dÄ hade ju valet varit det givna tillfÀllet att pÄverka Ät det hÄll man vill! Men inte mycket till valrörelse heller, tycker jag, sÄ en del av ointresset Àr kanske partierna sjÀlva skyldiga till?
Men detta val kanske blir ett genombrott man vet aldrig
 
Nej. Jag tog med dom partier som i senaste valet fick en siffra större Ă€n 0.40%(resultat) registrerad hos valmyndigheten och som Ă€ven stĂ€ller upp i detta val. Tex Fi fick ju det men stĂ€ller inte upp i Ă„rets val. Iaf inte i skrivande stund. Efter AfS kom ju Medborgerlig Samling som fĂ„ fick 0.15%. Det var ju sĂ„ lĂ„gt sĂ„ jag drog grĂ€nsen dĂ€r. Folklistan fick bli med som en Joker i leken av förklariga skĂ€l 😎
F! stÀller visst upp i Ärets val, men i samarbete med Partiet VÀndpunkt. De heter VÀrdigt liv.
https://feministisktinitiativ.se/vardigt-liv-ett-unikt-samarbete-infor-eu-valet-2024/
 
Jag Àr ganska sÀker pÄ att jag har lÀst att det skiljer sig en del frÄn riksdagsvalet och att mÄnga röstar pÄ ett annat parti pÄ EU-nivÄ.
Sedan blir det vÀl intressant om alla som sagt att de skulle rösta SD i opinionsmÀtningar faktiskt röstar, för historiskt sett Àr valdeltagandet lÀgre vid EU-val Àn nationella, speciellt för SD.
 
Sedan blir det vÀl intressant om alla som sagt att de skulle rösta SD i opinionsmÀtningar faktiskt röstar, för historiskt sett Àr valdeltagandet lÀgre vid EU-val Àn nationella, speciellt för SD.
Det tycker jag Àr intressant. SD Àr vÀl det enda partiet som vill gÄ ur EU sÄ SD anhÀngarna borde ju vara dom som röstar i störst andel. Iallafall sÀger min logik det :D
 
Sedan blir det vÀl intressant om alla som sagt att de skulle rösta SD i opinionsmÀtningar faktiskt röstar, för historiskt sett Àr valdeltagandet lÀgre vid EU-val Àn nationella, speciellt för SD.
Man vill nog gĂ€rna se SD som nĂ€st största parti dĂ€r ochsĂ„ 😉
 
Det tycker jag Àr intressant. SD Àr vÀl det enda partiet som vill gÄ ur EU sÄ SD anhÀngarna borde ju vara dom som röstar i störst andel. Iallafall sÀger min logik det :D
Men dÀr Àr det ju mer att stoppa invandringen vid EU:s yttre grÀns
 
Har ni fÄtt röstkortet Àn? Det Àr ju bara nÄgra dagar kvar tills man kan förtidsrösta, sÄ jag hoppas det landar i brevlÄdan snart
 
Har ni fÄtt röstkortet Àn? Det Àr ju bara nÄgra dagar kvar tills man kan förtidsrösta, sÄ jag hoppas det landar i brevlÄdan snart
Nej, jag har inte fÄtt mitt. Men kommer rösta pÄ röstdagen sÄ det kÀnns inte sÄ viktigt.

Hittade att alla ska ha fÄtt senast 22 maj.
 
Jag kollade efter förtidsröstningslokaler, den nÀrmaste ligger pÄ en adress dÀr det inte finns nÄn offentlig lokal, bara en brf och olika företag, sÄ det kÀnns lite konstigt ...
Kommer Äka till biblo i stÀllet. Brukar alltid förtidsrösta sÄ jag slipper stressa, plus att det kanske kommer ett migrÀnanfall pÄ valdagen om jag har otur.
 
Jag lyssnade pÄ nÀr Isabella Lövin pratade med tvÄ forskare idag och blev Ànnu mer övertygad om att jag Àr en miljöpartist. Dock inte lika övertygad om att jag ska rösta pÄ Alice Bah Kuhnke.. KÀnns viktigt att ha nÄgon med Lövins kompetens om haven i EU. SvÄrt!

Men det fina var att Hanna Gedin, vÀnsterpartist, var dÀr ocksÄ och hon och Lövin skiljde sig bara Ät pÄ en frÄga, i övrigt höll dom med varandra om allt.
 
Valkompassat för skojs skull, föga överraskad över resultatet och avser att rösta pÄ troligtvis valdagen.

IMG_4821.jpeg
 
Nu har mitt röstkort kommit! :up: Jag ska nog gÄ och rösta nÄgon dag i veckan, skönt att fÄ det gjort tidigt.
 
Vad ska man rösta pÄ om man inte vill ha Euro?
Hur vet man vad man ska rösta i övrigt? Är det samma som vanliga val?
Hur vet man vem man ska kryssa?
 
Vad ska man rösta pÄ om man inte vill ha Euro?
Hur vet man vad man ska rösta i övrigt? Är det samma som vanliga val?
Hur vet man vem man ska kryssa?
Vilken valuta Sverige ska ha beslutas inte i Europaparlamentet.
Att göra valkompasser Àr ett sÀtt att se vilka man delar uppfattningar med, partiernas hemsidor ger ocksÄ vÀgledning. Du behöver inte personkryssa.
 
Vilken valuta Sverige ska ha beslutas inte i Europaparlamentet.
Att göra valkompasser Àr ett sÀtt att se vilka man delar uppfattningar med, partiernas hemsidor ger ocksÄ vÀgledning. Du behöver inte personkryssa.
Jo men nĂ€r det ser ut sĂ„hĂ€r?đŸ˜‚đŸ€”
IMG_8239.png
 

Liknande trÄdar

Relationer Jag vet inte vart trÄden hör hemma, den spretar mot flera Àmnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag mÄste...
2
Svar
28
· Visningar
8 069
Senast: lundsbo
·
  • Artikel
Dagbok Hej! Som de flesta hÀr sÀkert kÀnner till vid det hÀr laget Àr jag mamma till @EmmaFilippa som brukar skriva mycket hÀr och som kÀnner...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
8 563
Kropp & SjĂ€l Orkar inte vara anonym.... I vĂ„ras fick jag tillfĂ€lle att vara med i en smĂ€rtstudie gjord av Örebros universitet för att fĂ„ hjĂ€lp med...
11 12 13
Svar
244
· Visningar
28 332
Senast: EmmaW
·
  • LĂ„st
  • Artikel
Dagbok Jag har funderat nÄgra varv till pÄ mitt förhÄllande till mat, efter att jag skrev mitt blogginlÀgg om det hÀr tidigare...
Svar
13
· Visningar
3 325
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, HĂ€stnyheter, Radannonser

AllmÀnt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

HĂ€strelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp