European Shetland Games

F

Fjunet

Är det någon som ska vara med på dressyrkörningen och/eller precisions körningen på Shetland Games den 28-30:e juli? :) Vore kul att se någon bukefalist som kör shetland :)
 
Sv: European Shetland Games

Nope. Har anmält två till utställningen. Hade uppstallningen varit billigare hade jag tagit med hingsten också och deltagit i körklasserna.
 
Sv: European Shetland Games

Dit ska jag och kolla, är ju på hemmaklubben vettja :) Ska bli skitskoj :love:
 
Sv: European Shetland Games

Och för mig tar det 1 timme med tåget och kostar 64:- :D
 
Sv: European Shetland Games

nope, har ingen lust att dra med mig hästen ända från Umeå, känns inte så lönt för en liten dressyrtävling :)
men det hade verkligen vart kul oh vara med (om det nu var närmare).
men jag ska dit och kolla iaf!!
 
Sv: European Shetland Games

Inte köra, men syrran ska ställa ut några av sina shettisar. Så det blir väl troligtvis att man hänger med som hästskötare :D !
 
Sv: European Shetland Games

Hm, jobbigt :( Det värsta som finns att åka bil så långt ju :mad: Ännu mer när man har djur med sig.
Jag har väl omkring 2 mil dit enkel bilväg.
 
Sv: European Shetland Games

Álin,
Vet du hur lång det är till anläggningen från järnvägsstationen? Och hur man bäst tar sig till anläggningen från järnvägsstationen?
 
Sv: European Shetland Games

Fjunet skrev:
Är det någon som ska vara med på dressyrkörningen och/eller precisions körningen på Shetland Games den 28-30:e juli? :) Vore kul att se någon bukefalist som kör shetland :)


Vart äger tävlingen rum? :) :love:
 
Sv: European Shetland Games

Synd att du inte ska dit med Frosty.

Pratade med några holländare när jag var i Holland i januari som hade funderingar på att anmäla sina körponnyer - de är ju GRYMT duktiga på att köra! Det var någon slags final i samband med hingstpremieringen, jag blev otroligt imponerad, jag har aldrig sett något liknande. Hoppas dom kommer och visar upp sig :)
 
Sv: European Shetland Games

Jag är inte så bra på att beräkna sånt med avstånd och den bästa vägen :angel: men jag kan gärna ta reda på det om du vill :) Jag återkommer!

Det går säkert bussar från järnvägsstationen som stannar en bit från ridhuset, ev. att man får byta buss en gång eller så.
 
Sv: European Shetland Games

Vilken tid kommer du fram? Och vilken dag? *kollar tidtabeller* ;)

Kommer du fram fredag så tar du nog enklast bussen från Centralstationen, till Centrum/Österskans, byter buss där till buss 60 och åker vidare Rotorp/Mickedala/Kristineberg. Ridskolan/Halmstads ridhus ligger vid Mickedala, Mickedalavägen (det är garanterat väl skyltat).

Gå in på www.hlt.se för tidtabeller, tryck på Tidtabeller -> Halmstads stadstrafik (pdf-fil) och kika på Centralstationen - Centrum (stationen i Centrum heter Österskans) sidan 50-51.

Sedan kan du gå in på www.resplus.se, tryck på Stationsinfo.

Sen finns det ju alltid taxi. Jag och mamma ska in till stan på torsdag, jag kan be henne köra från C till ridhuset och mäta hur lång sträckan är :idea:
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: European Shetland Games

Ja, kolla gärna upp hur långt det är till ridhuset. Tar ogärna buss och så i en helt okänd stad, så jag funderar på taxi.
 
Sv: European Shetland Games

Okej. Ja det kan ju vara lite svårt kanske, tänkte bara på det som var billigast :o :p Jag lovar att kolla på torsdag, hur långt det är :)

Kan ju vara värt taxi, det är ju inte sådär jättelångt och dom känner ju oftast hela stan så det är väl rätt enkelt.
Tips på en:
http://www.taxi.halmstad.net/
Man kan beställa taxi direkt på hemsidan om man känner för det.
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: European Shetland Games

Blir det inte en plats över i din bil så du kan invänta och ta med "Fjunet"? :D :D
 
Sv: European Shetland Games

Givetvis ska jag dit, men någon körning blir de inte för vår del i allafall.
Jag tycker främst det ska bli RIKTIGT kul å se alla utländska pållar oavsett om det är körning eller utställning.

Hanna: Vet du när dom släpper katalogen för utställningen osv?...det börjar ju trots allt närma sig.

//Becky
 
Sv: European Shetland Games

Vi ska bara dit en dag och inte stanna så länge (vet ej vilken dag det blir), fast jag vet inte, vi får se. Det var ju en idé annars :)
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Nu behöver jag bukes samlade kunskap för jag blir själv inte riktigt klok på vilken ras jag ska välja. För att göra en lång historia...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
7 001
Senast: Mia_R
·
  • Artikel
Dagbok Sensommaren har inte riktigt varit som jag hoppats. Ingenting har blivit riktigt bra, men var väl inte så många grejer som hänt än...
Svar
2
· Visningar
808
Senast: Bison
·
Fordon För närvarande är det som skrivs nedan verkligen bara på spåna- och kolla-stadiet, men jag tänkte göra en tråd på Buke för att se om här...
2 3
Svar
44
· Visningar
4 971
Senast: Otherside
·
Kultur Då kör vi! :bump: Reglerna är mycket enkla: För att få kryssa boken ska du ha läst ut den mellan 1 september och 30 november...
6 7 8
Svar
140
· Visningar
7 937
Senast: Klara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 16
  • Artroskopi äldre häst
  • Födda 2022

Omröstningar

Tillbaka
Upp