Petronilla
Trådstartare
Det var ett fint party!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det var ett fint party!
Helt rätt prioriterat!Verkligen ! Tom mannen tyckte det var ok. Han är förvisso förvarnad för veckan som kommer
Vi ska på överraskningsfest på lördag, men det börjar 13:30 så vi kommer åka hem så jag hinner se Eurovision live![]()
Jag gillar också Litauen, den typ av låt jag skulle kunna ha på repeat i flera dagar. Men å andra sidan hejar jag nästan alltid på dom i Eurovision så jag vara bias.Delfinal 2 känns en gnutta svagare än den första tycker jag. Jag gillar de här:
I övrigt tror jag Danmark och Finland går vidare härifrån, och Österrike som jag fortfarande inte riktigt insett storheten i.
- Irland. Väldigt catchy men samtidigt vill gråta över den verkliga Laika
- Litauen. Min inre gothtonåring älskar det, men de kommer nog tyvärr inte gå vidare.
- Malta. Lite väl explicit men jag gillar ändå.
- Tjeckien. Det är bombastiskt och glittrigt, och jag gillar hans röst.
Här en publikfilm från repet i går kväll, pressen får inte filma men publiken får.
De som såg det säger att det satt som en smäck.Det gjordes både publik- och presspoll efter, bastubröderna vann båda.
Ikväll kommer finalisterna avslöjas på ett nytt sätt, de kör tre och tre på split screen och highlightar till slut en som gått vidare. Min gissning är att de kommer dra ut på KAJ, varje land får visas max tre gånger. Så får man fram nio, den tionde avslöjas på vanligt sätt.
Slovenien ikväll. Låten handlar om sångarens frus bröstcancer
Our baby boy
Was crawling in the living room
You read a diagnosis
It said that you'd be dying soon
It was a sunny day
Through the window
There were people going on their ways
Our little child had the biggest smile
While we couldn't do nothing but cry
osv
Förutom det obegripliga att han hänger uppochner mellan sina dansare i ett parti av låten så får man se bild av hans fru när hon var sjuk på LED-skärmar. Och i slutet är frun med på scenen - hon är frisk nu. Och att hon är det är jag naturligtvis väldigt glad för, men det stör mig in i märgen på hur cyniskt det är att försöka plocka poäng på det där. Hoppas det inte lyckas.
Jag har enbart sett en snabbrepris av alla årets bidrag och jag kan inte minnas att jag direkt fastnade för något bidrag. Förutom KAJ då (som är bäst).Det är verkligen på tiden att Sverige skickar ett bidrag på svenska, jag älskar det!
Men annars är jag ganska tudelad. Det vore jättekul om KAJ skulle vinna, men jag vill egentligen inte att Sverige vinner igen, på bra många år! Det är så tråkigt när det blir så. Det var ju typiskt att Loreen vann med den mediokra låten 2023... Så jag både vill och inte vill att KAJ ska vinna i år.![]()
Herregud så bra de ärHär en publikfilm från repet i går kväll, pressen får inte filma men publiken får.
De som såg det säger att det satt som en smäck.Det gjordes både publik- och presspoll efter, bastubröderna vann båda.
Ikväll kommer finalisterna avslöjas på ett nytt sätt, de kör tre och tre på split screen och highlightar till slut en som gått vidare. Min gissning är att de kommer dra ut på KAJ, varje land får visas max tre gånger. Så får man fram nio, den tionde avslöjas på vanligt sätt.
Jag tycker det är lite osmakligt, (liksom Lika party i mindre utsträckning). Självklart ska man kunna sjunga om det, men det här får mig att nästan må illa.Slovenien ikväll. Låten handlar om sångarens frus bröstcancer
Our baby boy
You read a diagnosis
It was a sunny day
Through the window
osv
Förutom det obegripliga att han hänger uppochner mellan sina dansare i ett parti av låten så får man se bild av hans fru när hon var sjuk på LED-skärmar. Och i slutet är frun med på scenen - hon är frisk nu. Och att hon är det är jag naturligtvis väldigt glad för, men det stör mig in i märgen på hur cyniskt det är att försöka plocka poäng på det där. Hoppas det inte lyckas.
Jag tycker det är lite osmakligt, (liksom Lika party i mindre utsträckning). Självklart ska man kunna sjunga om det, men det här får mig att nästan må illa.
Ja de är supergrymma! Inte minst kamerapersonalen som måste få med exakt rätt bild utan att själva synas i precis vartenda ögonblick.Coolt att få se det hela från en annan vinkel! Jag är galet imponerad av både dansare och kamerapersonalen också![]()
Jag hatar sånt där. Melodifestivalen är experter på marknadsföra sina artister med hjärteknipande backstories, men detta är faktiskt det värsta jag sett i den genren.Det känns faktiskt lite sjaskigt, ja...
Jag är sjukt provocerad av den. Hur fan kan man göra en popdänga av modern historias mest kända plågsamma djurförsök? She wasn't afraid och She loves to fly - den arma hunden dog under så smärtsamma omständigheter att det inte avslöjades förrän nästan 50 år senare. Det är oerhört osmakligt.Jag tycker det är lite osmakligt, (liksom Lika party i mindre utsträckning). Självklart ska man kunna sjunga om det, men det här får mig att nästan må illa.
Som för mig, som texten är skriven är det makabert när man vet hundstackarens öde. Hade man i texten sörjt hendens öde och fått till en hyllningsfest så kanske.Laika Party är en bra "låt" men texten är![]()
Har jättesvårt för just den delen av "rymdhistorian" att de skickat ut levande djur som sen bara fått självdö.
Så nej den låten går fetbort hos mej...
Slovenien ikväll. Låten handlar om sångarens frus bröstcancer
Our baby boy
You read a diagnosis
It was a sunny day
Through the window
osv