Bukefalos 28 år!

Eurovison Song Contest 2015 - FINAL!

Jag är fantastiskt irriterad över fenomenet Conchita Wurst. En man med långt hår, lösögonfransar, skägg och klänning hyllas i massor när hen vickar på rumpan, catwalkar över scenen och har en hög med manliga bakgrundsdansare.
Men när en tjej har samma outfit och gör samma sak, då får denne skit för det.
När Yohio gör liknande saker, minus skägget, då får han skit för det.
När en kille gör samma sak fast tvärt om (dvs inga lösögonfransar, kvinnliga bakgrundsdansare m.m.), då får han skit för det.
Förbannade dubbelmoral.
ALLA borde hyllas på samma sätt. Ingen borde tryckas ner. Varför är det så jäkla fantastiskt att en man skaffar långt hår, limmar på lösögonfransar och klär på sig åtsmitande fodral? Jag förstår faktiskt inte det.

Observera, jag säger absolut inte att Conchita gör något fel. Men varför hyllas det så vansinnigt samtidigt som det sprids så mycket skit över motsvarande framträdanden?
 
Jag har inte läst på om conchita men en man som klär sig som en kvinna men vill se ut som en man.
Är hen guy, trans eller vad?

Så segt med röstningen juuu
 
Men alltså... ska det stå mellan Ryssland och Sverige vem som vinner ESC 2015? :confused:

Btw, värdlandet har inte fått några poäng alls ännu så länge....
 
Mår fysiskt och psykiskt dåligt nu... Fyfan kom igen nu Mums Mums!
 
Tycker att det lät som publiken klappade mer för Sverige än Ryssland vid greenroom pratet, men klart kan ju vara partisk :D
 
Rysslands låt börjar
We are the worlds people
Different yet we're the same
We believe
We believe in a dream

Praying for peace and healing
I hope we can start again
We believe
We believe in a dream


Men det gäller inte om man är homosexuell eller från annat land än Ryssland?
Hade låten kommit från nästan vilket annat land som helst så hade den varit jättefin. Men nu.. nej tack. Hyckleri.
Om dom tar hem det här, då vill jag bannemej att Putin framför den här i en mellanakt på ESC nästa år - med känsla och inlevelse som att han menar det.
 
Undrar om inte den europeiska publiken planerar en stor demonstration i ryssland nästa år för att protestera mot deras politik, och hur gör man det bättre än på Moskvas gator?
 
Rösterna är ju 50% telefonröster och 50% juryröster, det här är ju telefonrösterna så jag håller lite tummar (just nu iaf) att juryrösterna kommer ändra om resultattavlan i slutändan...
 
Rösterna är ju 50% telefonröster och 50% juryröster, det här är ju telefonrösterna så jag håller lite tummar (just nu iaf) att juryrösterna kommer ändra om resultattavlan i slutändan...
Fast dom är väl redan med i rösterna? Dvs varje lands röster är fördelade 50/50.
Jag antar att det är juryrösterna som drar upp ryssland en del
 

Liknande trådar

Tjatter I kväll klockan 21.00 på SVT1 och SVT Play visas första "Inför Eurovision Song Contest 2015"-programmet :)Programledare är Sarah Dawn...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
7 100
Senast: voltis
·
Äldre Efter önskemål startar jag en egen tråd till semifinal 2, det har vi alltid gjort förr så varför inte i år igen? ;) Torsdagen den...
9 10 11
Svar
208
· Visningar
8 791
Senast: voltis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • WE-tråden
  • Ridskoleryttare
  • Tungband

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp