Evelinas stall brann ner på en timme: "Bara plåt och aska här nu"

Evelina Olausen lämnade gården en kort stund för att hämta sin son i skolan. Under tiden började det brinna i stallet. När Evelina kom tillbaka var det totalförstört. Som tur är var alla hästarna ute i hagen och klarade sig oskadda.
– Det är svårt att förstå hur fort det kan gå från att man har allt till inget, säger hon.
 
"Det spred sig så fort. Om hästarna hade varit inne hade jag aldrig hunnit springa in för att släppa ut dem."

Apropå tidigare diskussion om låsta stall.
Vet inget om det här stallet men fler borde se över sitt brandskydd.
Brandfarliga saker ska bara vara i brandceller, det ska finnas brandsläckare och en plan.

Så himla tur att det gick bra med hästarna :heart
 
Just detta stall ja.
När Nöthult i Uddevalla brann han de få ut nästan alla hästar pga att det inte var låst. Det finns både och.

Det brann på natten och det var grannboende som fick ut hästarna från ridskolan.
I den första branden på 90-talet räddades väl bara någon enstaka?
Stallet var nybyggt, inte bodde på gården, hästarna hade nyss flyttat in och sen ett elfel.. jag hade för mig att alla dog.
 
I den första branden på 90-talet räddades väl bara någon enstaka?
Stallet var nybyggt, inte bodde på gården, hästarna hade nyss flyttat in och sen ett elfel.. jag hade för mig att alla dog.
Tror 16 dog. Men flera överlevde. När jag slutade på Nöthult ca 2003 så fanns fortfarande hästar kvar som överlevt branden.
 

Liknande trådar

Körning Jag har ett shettissto på 8 år vi har haft sedan hon var 1. Hon rids av mina barn och vi har kört in henne. Jag har tömkört henne en del...
Svar
11
· Visningar
2 157
Senast: Mezcal
·
P
Ekonomi & Juridik Hej, Jag har en del saker som jag skulle vilja få lite synpunkter och kanske till och med svar på. Det rör en vän som haft häst i...
2 3
Svar
45
· Visningar
8 407
J
Hästmänniskan Känner mig som en känslo bomb redo att sprängas när som helst :( Har haft ett otroligt tufft år, och ännu är det inte över...
Svar
10
· Visningar
3 369
Senast: Fille
·
S
Hästmänniskan Detta kan bli långt, men jag måste få gnälla av mig lite, förlåt på förhand. Om ni inte orkar läsa allt kan ni skrolla till slutet så...
Svar
13
· Visningar
2 420
Senast: Tinuri
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Hundhantering
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp