Ex-bästis bror

wekl

Trådstartare
Varning för långt inlägg! Har redan en användare på buke men vet att många av mina kompisar hänger här så bestämde mig för att skaffa ny.

Iaf. Jag var bästis med en tjej i ungefär 1 år, vi är inte direkt ovänner men personen har ett mycket konstigt beteende. Vi umgås fortfarande men inte lika mycket som förut, detta på grund av att vi har börjat på olika gymnasium. Denna person har hursomhelst en bror, som jag vet har gillat mig.Jag har avvisat honom en gång, bara p.g.a att jag är osäker och rädd för förhållanden. Nu i år har jag haft det ungefär det värsta året i mitt liv med sjukdom och sjukhusbesök. Men för två veckor sedan så var jag hemma hos min "ex-bästis" och såklart var ju han också där.

För det första så har jag ju inte sett honom på ungefär 5 månader så ah, jag hade glömt hur snygg han var. Det blev ju inte bättre utav att han "råkar" komma ut ur sitt rum utan tröja. Inte så att han tar på sig en tröja, nej nej. Haha, sen så går jag för att lägga ner en sak i min väska, då kommer ju vi börjar prata. Värsta är att jag märker att han är nervös och rodnar lite så då blir jag också nervig.

Jag vet att han gillar mig och jag gillar honom också. Problemet är bara att hans syster är ja, dum i huvudet. Hon är själv väldigt osäker men har en förmåga att säga helt fel saker. Vi har bråkat förut, och det är p.g.a olika saker. Nu är vi ju vänner igen men så sent som för några dagars sen träffas vi ute och hon slänger ur sig massor av opassande saker, ler, och går sedan därifrån. Det lämnar mig och mina andra kompisar helt paffa.

Så vad ska jag göra? Jag vill säga till brorn att jag gillar honom, men jag skulle kunna tänka mig att systern skulle kunna förstöra för mig. Varför vet jag inte. Men hon har alltid varit lite sur på mig(avundsjuka..), men det har blivit mer och mer på senaste tiden.

Förlåt för rörigt inlägg!
 
Sv: Ex-bästis bror

Jag vet att han gillar mig och jag gillar honom också. Problemet är bara att hans syster är ja, dum i huvudet.
Och? I händelse av att ni blir tillsammans så är du ju tillsammans med honom, inte med hans syster.

Jag vill säga till brorn att jag gillar honom, men jag skulle kunna tänka mig att systern skulle kunna förstöra för mig.
Snubben får väl sätta gränser? Det är ju hans syrra.
 
Sv: Ex-bästis bror

Jag förstår också att jag blir ihop med honom inte henne. Men jag är lite delad. Jag vill prata med honom först om mina känslor. Fast borde jag säga till min henne först.

Det är så svårt att förklara det här kanske låter simpelt, men han är den första killen jag någonsin gillat och såklart är han bror till en person jag är rätt arg på. Och jag känner, ska jag bara komma till deras hus och bara"tjena, jag ska träffa din bror för ja, du är helt vrickad. Hörs !"
 
Sv: Ex-bästis bror

Det är i alla fall inte mer konstigt än att umgås och låtsas vara vän med någon som du tycker är dum i huvudet och är arg på...
 
Sv: Ex-bästis bror

Jag antar det. Låter som jag får starta en annan tråd om mina problem med henne. :crazy:
Om man sätter de problemen åt sidan, ingen som kan hjälpa mig hur jag ska säga till honom? Är det bäst att satsa allt och bara säga det?
 
Sv: Ex-bästis bror

Varför säga något överhuvudtaget om vad du känner i det här läget? Kan du inte kontakta honom (facebook, sms, telefon) och föreslå att ni ska ses, och sedan se vart det leder?
 

Liknande trådar

Tjatter Det har hänt att jag råkat säga saker som jag senare förstod var lite/mycket pinsamma. Hoppas jag inte är ensam om det! ;) En gång på...
2
Svar
34
· Visningar
2 380
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 180
Senast: jemeni
·
Kropp & Själ Hej! Gjorde en tråd här för ett tag sedan om mitt ex. Vi var i ett väldigt ”toxic” förhållande har jag insett nu och han behandlade mig...
Svar
2
· Visningar
1 299
Senast: Ramona
·
Fritid Hej! Min kompis fyller 30 i år och jag vill ge henne något speciellt. Vi är som systrar och känner att hon är värd något mer än "det...
2
Svar
26
· Visningar
1 895
Senast: Twihard
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Annonsera mera hundar 2
  • Kemisk kastration?
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp