Bukefalos 28 år!

Tips på 30-årspresent åt bästis

Twihard

Trådstartare
Hej!

Min kompis fyller 30 i år och jag vill ge henne något speciellt. Vi är som systrar och känner att hon är värd något mer än "det gamla vanliga" (typ bio, filmer osv). Problemet är bara att jag är student och har inte så mycket pengar. Tänkte en spa-upplevelse tillsammans men det fanns dåliga avbetalningsalternativ. Hon önskar sig inget speciellt, vill inte ha saker till hemmet direkt (tänkt ge en graverad skål). Tänkte någon gemensam upplevelse eller något bra personligt men har inga idéer och hon kommer inte med något heller. :(

Hon gillar/kan inte/vill inte osv dessa saker (vet jag. Hon har en sjukdom som begränsar med och höjdskräck):

*Matupplevelser
*Badhus
*Saker på hög höjd
*Tivoli/saker som snurrar
*Turridning (red förr men vågar inte pga sin känsliga kropp nu)
*Där "man är utsatt för mycket folk mer inpå" - såsom dans, sång. Får prestationsångest

Jag dricker inte alkohol, så kan inte ta upplevelse med ex vinprovning eller så, hon dricker inte så mycket heller. Jag blir sjösjuk så kan inte kryssa ihop :( Det känns SÅÅÅÅÅ hopplöst! Hade tänkt vi kunde hyra stuga några dagar någonstans i sommar - men hon är den enda som har körkort ännu och vågar inte köra utan familjen fast hon haft körkortet i 6 år - jag äger en bil men det räcker inte, hon vägrar köra utan sina föräldrar.

Vad ska jag göra eller ge! Blir totalt utom mig, hon kan inte ge ett förslag på vad hon vill ha utan säger bara "hitta på något" - det värsta jag vet att få höra haha :D :(