Bukefalos 28 år!

Exakt vad betyder din hund/ar för dej?

Domino_s

Trådstartare
Var precis ute på en liten e.m promenad med lilla P, Schäfern fick vara inne då han har varit lite dålig idag. Vi tog vägen över fälten ner till ån och busade lite på den öppna ängen innan vi traskade hem igen.
På vägen tillbaka går Lilla P som vanligt vid min sida och tittar på mej nästan hela vägen och det är inget annat är kärlek, tillilt och lycka jag ser i de där så mörka ögonen.. Och en stor portion bus också såklart..;)

Jag har alltid vetat vad mina hundar betyder för mej, men jag kände det starkare än annars idag att skulle något hända någon av dem vet jag nog inte vart jag skulle ta vägen. Och då har jag endast haft Lilla P i ca 2 månader.
Schäfern har funnits i mitt liv i nästan 3 år.

För mej är de verkligen familj, mina bästa vänner. Jag gör allt med mina hundar och för mej finns det inga bättre...:love:

Så, vad betyder din hund/ar för dej? Är det din bästa vän, din träningsmaskin, ditt hjälpmedel, min avelsmaskin m.m. m.m.

Panda:
http://cdn.publishme.se/cdn/5-1/1025900/images/2012/p1050940_50d2ddef9606ee264160c2c1.jpg

Dumle:
http://cdn.publishme.se/cdn/5-1/1025900/images/2012/p1060290_50ddc2db9606ee5ab8a4bc7b.jpg

Bästa vännerna!
http://cdn.publishme.se/cdn/5-1/1025900/images/2012/2012-12-14-629_50cc63d6ddf2b33109001630.jpg

Mvh Domino_s
 
Sv: Exakt vad betyder din hund/ar för dej?

Mina hundar är en del av min familj! Att de sen används till träning/tävling/som hjälpredor här hemma är en bonus.
 
Sv: Exakt vad betyder din hund/ar för dej?

De är älskade familjemedlemmar, och troligen de enda "barn" jag kommer att få. Allt vi gör utöver att bara umgås är en ren bonus (utom när minstingen ätit hål i mina strumpor... Bonusen då är iofs att jag får köpa nya :D)
 
Sv: Exakt vad betyder din hund/ar för dej?

De är min familj, vänner som alltid går att krama på och mina träningskompisar. Träningen och allt runtomkring är min största hobby och en stor del av det som definierar vem jag är.
 
Sv: Exakt vad betyder din hund/ar för dej?

Det går inte att beskriva i ord. Jag älskar mina hundar för mycket. Nu har jag visserligen bara en kvar, men hon är min anledning till att gå upp ur sängen på morgonen, min anledning till att ta hand om mig själv, min anledning till att försöka hålla ordning på livet. Hon är den bästa i hela universum och på tok för bra för mig.

Jag är jätteglad att jag fått äran att dela livet med en så fantastisk varelse som henne.
 
Sv: Exakt vad betyder din hund/ar för dej?

Red_Chili: Det är nu man skulle haft den där gilla knappen på buke, så fint skrivet!

För mig är de en del av familjen, en vän som alltid finns där och alltid ställer upp!
 
Sv: Exakt vad betyder din hund/ar för dej?

Mina hundar är verkligen mina bästa vänner, mina bebisar, min familj! Känns som allt jag gör, gör jag för dom.. Och det gör jag med glädje!! Många som frågat mig hur jag kan låta allt kretsa kring mina hundar, när jag gör olika val i livet...men det går inte med ord att förklara hur mycket de betyder för mig.. De är helt enkelt en självklarhet i mitt liv! Inte ens min egen familj och närmaste vänner har förstått hur mycket hundarna betyder, så jag har inte ens försökt att förklara det för dom.. Däremot tror jag att mina hundar..åtminstone den ena som jag haft sen han var valp..innerst inne vet hur mycket jag älskar honom...eller jag känner iaf av hans kärlek till mig :D:love:
 
Sv: Exakt vad betyder din hund/ar för dej?

De är mina barn, utan tvekan. Jag älskar dem mer än jag har ord att uttrycka. Det gör nästan för ont att tänka på att jag en dag kommer att mista dem.
 
Sv: Exakt vad betyder din hund/ar för dej?

Vi vaknar tillsammans, jobbar tillsammans, äter tillsammans, lever tillsammans och sover tillsammans. Mina byrackor är det käraste jag har; min familj, mitt intresse och min fritid.

Hör ni inte hur vi låter, allesammans? XD Inte konstigt att folk ibland himlar med ögonen och suckar 'hundägare!'. Ändå är det sant och härligt!
 
Sv: Exakt vad betyder din hund/ar för dej?

Vi vaknar tillsammans, jobbar tillsammans, äter tillsammans, lever tillsammans och sover tillsammans. Mina byrackor är det käraste jag har; min familj, mitt intresse och min fritid.

Hör ni inte hur vi låter, allesammans? XD Inte konstigt att folk ibland himlar med ögonen och suckar 'hundägare!'. Ändå är det sant och härligt!

:bow::bow:
 
Sv: Exakt vad betyder din hund/ar för dej?

Mina hundar är mina djur. Älskade goa djur. Som tagit vårt hus i besittning till 99 %. Dom får INTE vara i sängen. Dom bestämmer hur dagen ska se ut då vi måste anpassa oss efter deras behov.

Men mina barn är dom inte.
 
Sv: Exakt vad betyder din hund/ar för dej?

Mina hundar är mina djur. Älskade goa djur. Som tagit vårt hus i besittning till 99 %. Dom får INTE vara i sängen. Dom bestämmer hur dagen ska se ut då vi måste anpassa oss efter deras behov.

Men mina barn är dom inte.

Samma här, förrutom att mina får vara i sängen ;)
 
Sv: Exakt vad betyder din hund/ar för dej?

Mina hundar är mina djur. Älskade goa djur. Som tagit vårt hus i besittning till 99 %. Dom får INTE vara i sängen. Dom bestämmer hur dagen ska se ut då vi måste anpassa oss efter deras behov.

Men mina barn är dom inte.

Samma här. Jag anpassar hela mitt liv efter hundarna, men skulle aldrig kalla mig "mamma" eller kalla dem för "barnen". De är dogsen:D
 
Sv: Exakt vad betyder din hund/ar för dej?

Jag kan inte heller sätta ord på vad dom betyder, de är mina bästa vänner och de absolut bästa jag vet!

Jag kallar inte heller dom för mina barn och jag blir galen när folk säger att jag är deras mamma:eek:
 
Sv: Exakt vad betyder din hund/ar för dej?

Mina hundar är mina djur. Älskade goa djur. Som tagit vårt hus i besittning till 99 %. Dom får INTE vara i sängen. Dom bestämmer hur dagen ska se ut då vi måste anpassa oss efter deras behov.

Men mina barn är dom inte.

+1. Mina barn är mina barn, mina hundar är mina hundar. Jag älskar mina hundar och att leva med dem är värt allt arbete, alla kostnader och de problem som blir i vardagen när man ska få livet att gå ihop. Att mina hundar blir gamla och att man därför måste ta farväl av dem är sorgligt varje gång, men livet går vidare och det kommer en ny hund till familjen. Varje hund är en unik och älskad individ men det är livet med hund som för mig är det totalt omistliga. En hund kan dö utan att min tillvaro rasar ihop, en ny hund kan få plats i mitt liv, men ett liv utan hund har jag svårt att tänka mig. Även om jag förstår att den dagen måste komma en gång. Men det är långt dit och jag ska alltid ha hund, så länge det över huvud taget är möjligt.
 
Sv: Exakt vad betyder din hund/ar för dej?

Vi vaknar tillsammans, jobbar tillsammans, äter tillsammans, lever tillsammans och sover tillsammans. Mina byrackor är det käraste jag har; min familj, mitt intresse och min fritid.

Hör ni inte hur vi låter, allesammans? XD Inte konstigt att folk ibland himlar med ögonen och suckar 'hundägare!'. Ändå är det sant och härligt!

+1!

KL

Jag skulle aldrig göra mig av med en hund för att den inte passade för tävling eller liknande. Om den skulle vara "för mycket" (finns det sånna? :D) eller inte passa mitt liv, så javisst, för hundens skull.

Jag kallar dom inte mina barn, däremot kallar jag dom familj. Känslorna jag har för dom är väldigt starka och dom är mitt ansvar, dom är under mitt beskydd och jag kastar mig handlöst in i vad som helst för deras skull. Dom ger så mycket tillbaka till mig varje dag!

XO räddade mig när han klev in över tröskeln och blev en del av min familj. Han gav mig en mening och livsglädje efter en mycket jobbig incident med min förra hund. Jag kan aldrig återgälda honom det.

IMAG0591_zps2557172d.jpg
 
Senast ändrad:
Sv: Exakt vad betyder din hund/ar för dej?

Det går inte att beskriva i ord. Jag älskar mina hundar för mycket. Nu har jag visserligen bara en kvar, men hon är min anledning till att gå upp ur sängen på morgonen, min anledning till att ta hand om mig själv, min anledning till att försöka hålla ordning på livet. Hon är den bästa i hela universum och på tok för bra för mig.

Jag är jätteglad att jag fått äran att dela livet med en så fantastisk varelse som henne.

Kunde inte sagt det bättre själv! :love::bow::bow:
 
Sv: Exakt vad betyder din hund/ar för dej?

Det går inte att beskriva i ord. Jag älskar mina hundar för mycket. Nu har jag visserligen bara en kvar, men hon är min anledning till att gå upp ur sängen på morgonen, min anledning till att ta hand om mig själv, min anledning till att försöka hålla ordning på livet. Hon är den bästa i hela universum och på tok för bra för mig.

Jag är jätteglad att jag fått äran att dela livet med en så fantastisk varelse som henne.

Exakt så är det för mig också, livet är liksom inte värt att leva utan en fyrbening vid min sida.

Jag vet inte hur många gånger bara under hennes första levnadsår som jag hade så dåligt samvete över all potential jag såg i min hund men som jag inte riktigt orkat plocka fram och hålla liv i. De tankarna slår mig fortfarande ibland, att jag inte är värdig henne samtidigt som jag inte vet vart jag skulle ta vägen utan henne

För mig har hundarna varit lite som de syskon jag aldrig haft. Vi bråkar, retas och ibland känästan hatar varandra men vi vet ändå att vi alltid älskar varandra och ställer upp i vått ich torrt:love:
 

Liknande trådar

Övr. Hund Jag kommer med största sannolikhet bli erbjuden en mas valp till vintern. Det är verkligen min drömras och kommer träna agility med den...
Svar
13
· Visningar
1 817
Senast: em-pirre
·
Övr. Hund Min fina...:love: http://cdn.publishme.se/cdn/5-1/1025900/images/2012/p1050590_50aa579ae087c36e57db9262.jpg...
Svar
6
· Visningar
1 164
Senast: _Amazing_
·
Övr. Hund Den 29 Oktober är hon tillräckligt gammal för att lämna mamma. Korsning Chihuahua/Papillon/Powder Puff... Panda Pooh :love...
Svar
3
· Visningar
912
Senast: BuenoBull
·
Övr. Hund Kanske skulle jag postat tråden på Förälder, men jag provar här. För att göra en lång historia kort så fick jag för snart ett år sen...
2
Svar
28
· Visningar
3 119
Senast: Migo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp