Bukefalos 28 år!

Exakt vad betyder din hund/ar för dej?

Min familj

Består av mig, min man och en tax. Det är vi tre. Om jag nån gång får barn och denne skulle vara allergisk då skulle det verkligen vara som att ge upp mitt första barn att omplacera min tax. Det är min största skräck.

Han ger mig glädje, lycka och ett innehållsrikt liv! :)
 
Sv: Exakt vad betyder din hund/ar för dej?

kl

kopierat från min blogg:

"Kärleken till en hund är svår att förklara för någon som inte upplevt det själv.

Att sen försöka förklara det där speciella som en del får uppleva är ännu svårare.

Det där bandet, som är så självklart men ändå inte syns. Jag önskar att alla får chansen att uppleva det en dag.

Hon är min once in a lifetime.

Min Troja :heart"

Ville egentligen klippa in hela inlägget men insåg att det skulle vara för långt ;)
 
Sv: Exakt vad betyder din hund/ar för dej?

Jag om Vovvling: Han är min trogne, älskade vän och ständige följeslagare, alltid vid min sida. Min trygghet, min glädjekälla, min livskamrat.

Vovvling om matte: Hon är min. Hon älskar mig. Hon är trygg och pålitlig. Hon behöver mig. Framförallt så är hon min.
 
Sv: Exakt vad betyder din hund/ar för dej?

KL
Jag har två hundar, dock bor en med min pappa 100 mil härifrån. För mig är de familjemedlemmar som betyder så oerhört mycket för mig. Jag blir så otroligt glad bara över att de finns till och att komma hem efter en pissdag när det finns glada hundar som möter en är en helt fantastisk känsla :love:
 
Sv: Exakt vad betyder din hund/ar för dej?

Jag värdesätter vissa av hundarna mer än vissa människor, så kan jag väl säga. De är mina familjemedlemmar. Min äldste är jag alldeles för fäst vid, det är lite sårbart att vara så fäst vid ett djur kan jag känna. Han har varit anledningen att jag gått upp ur sängen vissa perioder, han är anledningen att det ALDRIG är en fråga om att sluta ha hund, han är min stolthet och glädje, den lille fyrbente mannen i mitt liv. Jag är rätt hårdhudad men den dagen jag måste ta bort honom kommer jag gå sönder.
 
Sv: Exakt vad betyder din hund/ar för dej?

Jag vet inte vad jag skulle göra utan min hund. Hon är min solstråle, min glädjespridare, min bästa kompis. Hon gör mig lycklig varje dag bara av att finnas i mitt liv. Det är en ära att få dela livet med henne och man har så mycket att lära om livet av en hund. Jag önskar att jag kunde känna samma entusiasm över en isklump och att jag kunde vakna varje morgon och vifta på svansen bara för att den som ligger bredvid mig är vaken.
Det finns ingen som kan ge så mycket villkorslös kärlek som en hund. :love:
 
Sv: Exakt vad betyder din hund/ar för dej?

Min hund betyder otroligt mycket för mig!
Jag köpte henne när jag som snart 17åring precis nått rock bottom och blivit sjukskriven från skolan pga stor psykisk ohälsa. Jag ville inte leva längre, och mådde så otroligt dåligt. Lowa blev mitt lilla lyckopiller, en alldeles egen valp som älskade mig mest av allt och som jag fick äran att forma och älska:love:. Hon blev ljuspunkten i mitt liv och det kommer jag vara henne evigt tacksam för.

Vi två har ett helt unikt band. Hon är en ganska udda individ med massor av temperament och egenheter för sig, och många tycker att hon är lite "för mycket", för känslig och på tårna. Hon har mycket osäkerhet i sig och vet inte alltid vart hon ska göra av sin känslor eller hur hon ska tolka andras signaler. Att jag är den som hon litar på och som kan nå fram till henne värmer mitt hjärta varje gång:love:
Jag tror att det fanns en mening med att just vi två skulle hitta varandra! På måndag fyller hon 7 år:)

IMG_5316.jpg


IMG_5297.jpg
 
Sv: Exakt vad betyder din hund/ar för dej?

En kompis som man delar matsäcken med i skogen, en man får bråka med om platsen framför brasan, plocka fästingar på, städa efter och som när den dagen kommer saknar jävligt mycket.

Men för mig är det fortfarande en hund.det är inget substrat för en unge.
Det är ett djur som kräver att man respekterar och behandlar det som ett sådant för att det ska må bra.

Men det finns inget som slår känslan av att efter en svinkall natt och ett långt och besvärligt eftersök som slutat bra, ta lite frukostkaffe med sig in i arbetskammaren där brasan brinner, slå sig ner och få upp en trött o blöt kompis i knät. Som titter en in i ögonen och förmedlar, det jag redan vet...-det där gjorde vi förbannat bra gubbe!...
 
Sv: Exakt vad betyder din hund/ar för dej?

kl

Min hund och min gammelponny håller i varsin bit av mitt hjärta..
Mina djur är mina sanna själsfränder
 
Sv: Exakt vad betyder din hund/ar för dej?

Mina två hundar är självklara och högt älskade familjemedlemmar.
De ger mig även det lugn jag behöver för att fungera och må bra. Att ta långa skogspromenader är som balsam för min själ. De fyller även ett stort behov i form av hobby för mig. Jag tycker det är så kul att träna med dem!!!

Men de är bara hundar, de är inte barn. Jag har två barn och de betyder bra mycket mer för mig än vad hundarna gör.

Men älskar mina hundar massor – det gör jag!!!
 

Liknande trådar

Övr. Hund Jag kommer med största sannolikhet bli erbjuden en mas valp till vintern. Det är verkligen min drömras och kommer träna agility med den...
Svar
13
· Visningar
1 817
Senast: em-pirre
·
Övr. Hund Min fina...:love: http://cdn.publishme.se/cdn/5-1/1025900/images/2012/p1050590_50aa579ae087c36e57db9262.jpg...
Svar
6
· Visningar
1 164
Senast: _Amazing_
·
Övr. Hund Den 29 Oktober är hon tillräckligt gammal för att lämna mamma. Korsning Chihuahua/Papillon/Powder Puff... Panda Pooh :love...
Svar
3
· Visningar
912
Senast: BuenoBull
·
Övr. Hund Kanske skulle jag postat tråden på Förälder, men jag provar här. För att göra en lång historia kort så fick jag för snart ett år sen...
2
Svar
28
· Visningar
3 119
Senast: Migo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp