Exakt vad gör du

Jobb 1:
Jag använder jag färg som jag placerar på olika ställen på en bit tyg. Sen väntar jag ganska länge innan jag gör om hela proceduren igen, ovanpå det andra.

Jobb 2:
Jag påverkar personer som bestämmer så att de personer jag jobbar för får rätt till ett bra liv och kan göra sin röst hörd. Jag skriver och pratar mycket med personer som bestämmer över saker i samhället och försöker få de att förstå att alla är lika värda.
 
Jag planerar vad andra ska göra för att lära sig saker om språk och vad som hänt i världen fram tills nu. Sedan försöker jag få dem att göra det (den här fasen innebär ofta att jag pratar, ritar, skrattar, försöker göra mig hörd, hotar, skriker, ber snällt osv) och sedan försöker jag ta reda på om de lärt sig något. Det här borde vara den största delen av mitt arbete. Men. Jag pratar också med personer om hur de tycker att det går för dem att lära sig saker, hur de trivs under tiden de försöker lära sig saker och hur de kan göra annorlunda för att det ska bli annorlunda. Dessutom pratar jag med äldre personer i deras närhet om ungefär samma saker. Jag oroar mig, pratar med mina kollegor om hur det går för de personerna jag har ansvar för att lära sig saker att lära sig saker. Hur det går för de personerna andra är ansvariga för att jag ser till att de lär sig saker att lära sig saker. Jag pratar också med grupper av personer som är på min arbetsplats för att lära sig saker om hur arbetsplatsen kan göra det enklare för dem att lära sig saker på ett mer effektivt sätt.

Dessutom skriver jag ner en massa saker om de här personerna som ingen gissningsvis kommer att läsa (på tid jag borde ägnat åt att planera vad de ska lära sig eller ta reda på om de gjort det), jag öppnar dörrar, lämnar ut datorer till personer som inte kan ta ansvar för att ha hand om datorer, jag går runt i byggnaden jag arbetar i och ser till att alla andra personer som befinner sig där samtidigt som jag uppför sig på ett rimligt sätt. Jag pratar med en del av personerna om deras liv utanför arbetsplatsen och om allt som är jobbigt där. Jag talar om att livet kan vara värt att fortsätta leva även om det inte känns så för tillfället (och jag inte tycker det själv heller, men jag ljuger). Jag pratar med andra personer om det jag har pratat med de andra personerna om, fastän jag vet att det inte kommer bli uppskattat.

Jag skriver ner saker på papper om personer jag tidigare haft ansvar för att de ska lära sig saker för att andra myndigheter fått i uppdrag att ta reda på hur livet egentligen ser ut för de här personerna. Jag åker buss med personerna som ska lära sig saker. Samtidigt försöker jag få dem att förstå hur man rimligtvis beter sig när man åker buss. När vi kommer fram med bussen försöker jag få personerna att bete sig på ett sätt som gör att inte vanliga människor runt omkring får panik och måste tala med media om hur samhället är på väg utför och dagens ungdom är vilddjur.

Jag bokar möten med en massa andra personer. Andra personer kallar mig på möten jag inte ser poängen med. Jag försöker förklara för de personerna som talar om för mig vad jag ska göra att det inte är rimligt att jag ska göra det, för att det kommer att innebära att de personerna jag är ansvarig för att lära en massa saker inte kommer lära sig de sakerna.

Ibland är de där personerna jag är ansvarig för att lära saker inte i byggnaden även fast jag är där och jobbar. Då ägnar jag mig huvudsakligen åt saker jag inte alls förstår varför jag måste göra. Men det kan jag inte påverka. För min arbetsgivare förutsätter ofta att jag inte vet riktigt vad jag borde hålla på med. Jag har ju ändå bara studerat upp alla mina CSN-pengar för att hålla på med det jag gör.

Och så vidare. I all evighet. Samtidigt får jag läsa överallt i tidningar och olika forum att vi som jobbar med det jag jobbar med är dåliga på det vi gör och borde skärpa oss. Att vi bara jobbar med det vi jobbar med för att vi är så sjukt mycket lediga. De har fel. Men det kommer de aldrig förstå. För de har misslyckats lite med att lära sig det de borde ha lärt sig.
 
8Jag flyttar gräs i olika stadier av fermentering. Och så får jag mina kläder sugna på, drar i spenar, lär nyfödda fåntrattar äta, trär in armen i djur och drar ut bebisdjur, flyttar mer gräs, kliar när klienterna visar vart det kliar, spolar bort bajs, klipper svansar, flyttar gräs, lyfter in nervösa kvigor i robotar, sopar bort gräs...

Ibland står jag med armarna i kors och visslar också. Så hunden vet vilka nötter det är som ska flyttas på, och vart de ska.

Resultatet är att människor i det här landet kan dricka mjölk, äta ost, smör och andra mjölkprodukter samt kött, från glada, rena, torra, trygga mätta nötter.

Ganska cool att kunna dra ut bebisdjur så där bara :love:
Fastnade också för delen att kunna dra ut bebisdjur :heart
Men hur vet man när dom är klar liksom :confused:
Finns det en timer inställd eller gör man det på känn :idea:
 
Fastnade också för delen att kunna dra ut bebisdjur :heart
Men hur vet man när dom är klar liksom :confused:
Finns det en timer inställd eller gör man det på känn :idea:
Man känner sina djur så man ser tecknen på att förlossning är på G, har koll på de olika stadierna och hur lång tid de tar, känner efter så bebis ligger rätt, värkarbetet är normalt osv. Ibland måste de lägesrättas, ibland behövs lite hjälp och ibland behövs veterinär för att sätta in kalk mm
 
Jag ägnar påfallande mycket av min tid åt att lära folk hur de bör förstå saker och vad som är rätt och fel. Ibland grundar jag det på egna idéer men oftast på andras. Jag lär dem också att vara kritisk mot det jag säger och inte acceptera det utan att först själv kunna formulera bärande argument för det.

Ibland när jag har tid sitter jag och läser och skriver ner mina egna idéer på datorn. På jobbet brukar vi en gång i veckan läsa varandras idéer och sedan bråka om dem - ibland i ganska hätska ordalag. När vi har bråkat färdigt dricker vi vin och äter ost.
 
Jag står vid en dator och lyssnar på folk som pratar och skriver ner vad de säger. Ibland skriver jag utan att någon pratar. Svarar i telefon, skriver ut och postar papper också.

Att ta hand om doktorer är också en stor del av mitt arbete 😅
 
Jag knappar på datorn, pratar i telefon eller på teams, ibland pratar jag på andra ställen, läser dokument/utredningar/politiska beslut, ibland ber jag om politiska beslut. Ibland sitter jag och lyssnar på möten, konferenser.
Då och då svarar jag på samtal som ofta börjar: ”vi har ett problem” eller ”detta har hänt” eller så kan det komma ”Hippocampus, kom hit, det har hänt nåt”.
 
På ena jobbet är jag ansvarig för ekonomi, ett gammalt hus och bestämmer över personer som jobbar med många barn. Löser konflikter mellan de som har hand om barnen och får skäll för att personerna har dåliga scheman - som de vill att jag ska ändra på, men ingen vill ändra sitt schema. Skulle någon förälder till barnen vara arg och missnöjd får de prata med mig.

På andra jobbet pratar jag med barn som är ledsna eller arga, skriver en massa saker och pratar med vuxna personer om hur man skulle kunna göra saker bättre för barnen.
 
Jag skriver en massa saker som jag vill att mina kollegor ska läsa så att det vet hur de ska göra när de ska prata med några från en annan organisation. Oftast säger eller skriver jag att de får göra det som passar dem bäst, så länge det är minst det jag sagt. Ibland förklarar jag att det som står betyder precis det som står, men tydligen blir det lättare att förstå om jag säger det med lite andra ord.

Resultatet ska bli att människor på några ställen i världen ska få ett bättre liv, samtidigt som människor på andra ställen i världen är nöjda med vad de får veta om hur vi bidrar till att de första människorna får ett bättre liv.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Tycker många fina exempel kommer upp i diskussioner kring hästvälfärd. Tex på saker som bara "ingick" i ens hästhantering förr som man...
2
Svar
36
· Visningar
3 659
Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
7 132
Senast: Migo
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok 2016 var året då jag äntligen fick ett hem. Tidigare hade jag bara haft bostäder, högst osäkra sådana och med resultatet att jag fick...
Svar
0
· Visningar
2 060
Senast: Magiana
·
Relationer Varning för en lång skriva-av-sig-tråd... Hur lika måste man egentligen vara i en relation? Jag har en relation sedan drygt 4 år...
30 31 32
Svar
631
· Visningar
39 700
Senast: norrsol
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp