Bukefalos 28 år!

Exakt vad gör du

På ett jobb scrollade jag på sociala medier hela dagarna, för att sedan berätta för människor som inte satt på sociala medier vad som sades på de sociala medierna och om jag tyckte att det var något de behövde bekymra sig för (generellt inte). Resultatet var att många mejl
Jag kan tillägga att min chef blir sur om han ertrappar mig med att kolla sociala media. Tänk hur olika det kan vara 🤷‍♀️
 
Jag trycker på knappar, tittar på eld, häller ned pulver i behållare, drar fram och tillbaka med en lång metallstång, flyttar runt trälådor, skriver på papper, knappar på en dator, och ganska ofta vrider jag på skiftnycklar och skruvmejslar, inte varje dag men någon gång i veckan. Jag håller också i handtag ganska ofta och går in och ut ur kalla rum. Ibland pratar jag i telefon och ibland pratar jag direkt med människor. För det mesta svarar de inte. När mitt arbete är klart har en större volym blivit betydligt mindre men sorgen är fortfarande lika stor hos andra som jag sällan träffar.
 
Jag har en period där jag undrar vad jag gör på jobbet och varför.

På måndag ska jag köra till en annan stad.

Öppna en dörr.

Sitta utanför i tre och en halv timme. Öppna dörren igen och sen köra tillbaka hem.

Eventuellt ägnar jag de tre timmarna åt att förklara i skrift för politiker varför de ska besluta som jag tycker med hjälp av ett dokument.

Eventuellt ringer jag även ett eller två samtal i bilen där det ena består av att en annan människa ifrågasätter allt jag ägnat sommaren åt och den andra undrar när jag kommer och hälsar på.
Nu kommer jag att ligga sömnlös i natt och fundera över vad det är för en dörr du öppnar och sitter utanför :confused: Den här var klurig. Men, å andra sidan, om du inte ens själv vet vad du gör, då kanske det är lite svårt för mig att gissa :D
 
Jag trycker på knappar, tittar på eld, häller ned pulver i behållare, drar fram och tillbaka med en lång metallstång, flyttar runt trälådor, skriver på papper, knappar på en dator, och ganska ofta vrider jag på skiftnycklar och skruvmejslar, inte varje dag men någon gång i veckan. Jag håller också i handtag ganska ofta och går in och ut ur kalla rum. Ibland pratar jag i telefon och ibland pratar jag direkt med människor. För det mesta svarar de inte. När mitt arbete är klart har en större volym blivit betydligt mindre men sorgen är fortfarande lika stor hos andra som jag sällan träffar.
Pulver, eld, behållare... du brygger häxdrycker?
 
Just idag har jag suttit framför en dator hela dagen. Jag har bland annat ritat olika streck med en karta över stan som underlag och till varje streck har jag fyllt i information i en tabell som gör att de sen får olika färg och tjocklek när de ritas upp på skärmen.
Resultatet är en digitaliserad bild av ett förslag till framtida cykelnät i stan som sen kan analyseras vidare och synkas med andra utvecklingsideer.

Jag har också läst många ord på en skärm och ibland skrivit någon kommentar till olika formuleringar. Däremellan har jag pratat med en kollega om hur man bäst kategoriserar olika kunskapsområden i "bubblor" samt ritat siffror på en utskriven karta med färgade fält på som stöd till en annan kollega som också satt och drog digitala streck och ritade olika områden i olika färger.
 
Mitt förra jobb:
Intervjuar människor om bl a deras ekonomi, sexliv, barndom, relationer, arbete, syn på konflikter, känslomässiga erfarenheter, föräldraskap. Skriver ner det de säger. Gör en bedömning. Ger ett godkännande eller avslår.
Och de deltar frivilligt.
Jobbar du med säkerhetsprövning? :D
 
Jag ägnar ganska mycket tid åt att kolla på kartor och jämföra dem med mer eller mindre tydliga skisser där kvaliteten är allt från proffsritat i ett avancerat program till nedkluddat på en servett man fotat av eller ritat i paint på ett skärmklipp från Google Maps.
Jag tänker utgå från att du jobbar som servitör, och får reda på topphemlig information som kunder kluddat ner på servetter då de hållit topphemliga möten på ditt café?
Jaja, jag har druckit ett par glas vin, så ni behöver inte undra om det drar iväg lite nu ;)
 
Nu kommer jag att ligga sömnlös i natt och fundera över vad det är för en dörr du öppnar och sitter utanför :confused: Den här var klurig. Men, å andra sidan, om du inte ens själv vet vad du gör, då kanske det är lite svårt för mig att gissa :D

Det är en ganska liten del av mitt arbete. En större del påminner mycket om @escodobe ’s utmärkta beskrivning.

Dörren är till stor del av glas och utanför sitter det även två väktare. På min vanliga arbetsplats har vi två damer istället med samma funktion. Lite oklart vilka som har mest pondus.
 
@lil-sis
Utan att ha träffat varken vakter eller damer, så tänker jag rösta på damerna, speciellt om de är medelålders eller äldre. Till exempel sekreteraren på mitt barns skola (som är en lite drygt medelålders dam) har sådan pondus att jag inte ens kommit på idén att springa i korridoren eller skräpa ner
 
Höger handens tumme, pekfinger och långfinger rör vid små spakar och ibland så snurrar vänsterhanden på en ratt. Annat alternativ är att båda tummarna förs framåt eller bakåt. En minidator är även med mig hela dagen, den pekar jag med mot olika QR-koder.

Har jag tur är det ett ända jag behöver göra hela dagen.
Professional datorspelare? Fortnite eller Call of duty eller något sådant?
:D
 
Jag tittar på pappersbuntar och jämför med det som står i datorn, sen ringer jag folk ibland och ber om lov att få flytta små kryss.

Jag kopierar massa papper och så har jag olika stämplar jag använder. Och skickar en hel del brev.
 
Jag trycker på knappar, tittar på eld, häller ned pulver i behållare, drar fram och tillbaka med en lång metallstång, flyttar runt trälådor, skriver på papper, knappar på en dator, och ganska ofta vrider jag på skiftnycklar och skruvmejslar, inte varje dag men någon gång i veckan. Jag håller också i handtag ganska ofta och går in och ut ur kalla rum. Ibland pratar jag i telefon och ibland pratar jag direkt med människor. För det mesta svarar de inte. När mitt arbete är klart har en större volym blivit betydligt mindre men sorgen är fortfarande lika stor hos andra som jag sällan träffar.
På mitt förra jobb tror jag att jag hällde ut pulvret du så förtjänstfullt ordnat.
 
Mitt yrke är svårt att beskriva utan att det är tydligt vad jag jobbar som, men jag beskrev en gång (på uppmaning) exakt varje moment jag gör en vanlig arbetsdag från att jag kliver in på jobbet tills jag lämnar och uppstaplat på det viset ser mina dagar ut att vara ett totalt galet kaos av mljarder saker som oftast görs samtidigt 😅

Min upplevelse av en arbetsdag är dock att det flyter på i en ganska stadig och lugn takt 😁
Hemmafru?
 
Jag pratar med folk. Ibland för att de gjort något bra, ibland för att de gjort något dåligt, ibland för att de inte vet vad de ska göra. Ibland också för att de mår dåligt. Ibland blir de glada av att prata med mig, ibland blir de mindre glada. Ibland pratar jag med andra som har exakt samma jobb som mig och då försöker vi komma fram till vad vi ska göra på längre sikt.

Jag stirrar också en hel del på datorn, då handlar det ofta om siffror. Ibland för att bestämma hur folk ska jobba, ibland för att betala för saker vi har köpt, ibland för att någon ska få någon stans att bo, ibland för att de jag pratar med ska få lön.

Ibland pratar jag med folk från andra arbetsplatser. Behöver jag göra det har något ofta gått fel, eller så mår någon dåligt.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Tycker många fina exempel kommer upp i diskussioner kring hästvälfärd. Tex på saker som bara "ingick" i ens hästhantering förr som man...
2
Svar
36
· Visningar
3 821
Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
7 316
Senast: Migo
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok 2016 var året då jag äntligen fick ett hem. Tidigare hade jag bara haft bostäder, högst osäkra sådana och med resultatet att jag fick...
Svar
0
· Visningar
2 089
Senast: Magiana
·
Relationer Varning för en lång skriva-av-sig-tråd... Hur lika måste man egentligen vara i en relation? Jag har en relation sedan drygt 4 år...
30 31 32
Svar
631
· Visningar
40 048
Senast: norrsol
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • WE-tråden
  • Ridstrumpor!
  • Ta föl för första gången!!

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp