Exakt vad gör du

Jag tar vatten från ett kärl och förflyttar det till ett annat kräl (kärl 2). När jag jag gjort det tar jag vatten från ett tredje kärl och fyller på kärl nummer två. När detta är gjort kör jag delar av vattnet genom en apparat som "eldar" upp lite av vattnet och häller ut resten av det i ett fjärde kärl. Ett par dagar efter att jag kört vattnet genom apparaten tömmer jag ut vattnet från kärl två i vasken och ungefär en gång i månaden tömmer jag även kärl 4 i samma vask.
Mitt jobb går med andra ord ut på att via omvägar förflytta vatten till avloppet.
 
Jag tar vatten från ett kärl och förflyttar det till ett annat kräl (kärl 2). När jag jag gjort det tar jag vatten från ett tredje kärl och fyller på kärl nummer två. När detta är gjort kör jag delar av vattnet genom en apparat som "eldar" upp lite av vattnet och häller ut resten av det i ett fjärde kärl. Ett par dagar efter att jag kört vattnet genom apparaten tömmer jag ut vattnet från kärl två i vasken och ungefär en gång i månaden tömmer jag även kärl 4 i samma vask.
Mitt jobb går med andra ord ut på att via omvägar förflytta vatten till avloppet.
Vissa dagar, då det gått riktigt åt helvete på jobbet, tänker jag att vi hade kunnat kasta allt i återvinningscontainern redan på morgonen, i stället för att ödsla tid och kraft på att skicka grejerna genom diverse maskiner först.
Det låter som om man nästan kunnat göra så på ditt jobb också :idea: Men ändå misstänker jag att det inte är så.
 
Jag tar med mig okända människor in i ett rum och väger och mäter dom sen säger jag till dom bestämt att dom är för korta. Säger till dom vad dom ska äta, tränar dom i det och motionerar dom 2dagar i veckan och lär hur dom ska tänka. Efter 12v är dom smalare och vet inte riktigt vad som hänt på vägen.
 
Baserat på de tidigare beskrivningarna verkar det som att saker man gör på datorn inte räknas eftersom de inte genast har någon effekt på verkligheten. Så eh ... Jag trycker lite på en knapplatta, stirrar på en bildskärm och pratar ibland rakt ut i tomma intet. Slipper lyckligtvis pendla och har överraskande bra lön givet bristen på värdeskapande.
 
Jag tar med mig okända människor in i ett rum och väger och mäter dom sen säger jag till dom bestämt att dom är för korta. Säger till dom vad dom ska äta, tränar dom i det och motionerar dom 2dagar i veckan och lär hur dom ska tänka. Efter 12v är dom smalare och vet inte riktigt vad som hänt på vägen.
Det är ett otyg, det där med att vara för kort i förhållande till vikt :meh:
 
Baserat på de tidigare beskrivningarna verkar det som att saker man gör på datorn inte räknas eftersom de inte genast har någon effekt på verkligheten. Så eh ... Jag trycker lite på en knapplatta, stirrar på en bildskärm och pratar ibland rakt ut i tomma intet. Slipper lyckligtvis pendla och har överraskande bra lön givet bristen på värdeskapande.
Nejdå, jag är helt säker på att du flyttar på en massa elektroner med ditt knapptryckande :)
 
Jag gullar, mutar med godis, sticks, plåstrar om, ser till att din fyrbenta går att skära i utan att den bryr sig, plockar undan blodiga saker, knappar på datorn, häller sprit på bord och torkar av, tömmer sopor och svabbar golv. Bland annat.
Där låter det som att det går vilt till. Jag hade varit lockad att gissa på någon mindre respektabel bar, med tanke på all sprit på borden, och blod därtill.
;)
 
Om du skulle beskriva ditt jobb genom att säga precis vad du faktiskt konkret gör och vilket resultatet blir, hur skulle det då låta?

Jag tillexempel lyfter grejer och trycker på knappar. Ibland vevar jag en vev, eller håller i ett handtag. Ofta kör jag omkring med grejer på hjulförsedda bord.
Det som blir till är ofta trä- eller metallspån, och en massa oljud.

På ett tidigare jobb flyttade jag ofta saker från höger till vänster. Eller tog upp saker ur lådor.

På ett annat jobb höll jag ofta i en vattenslang, då blev resultatet att växter blev våta. Eller flyttade växter från ett plasthölje till ett annat, och packade till torvjord. Då var resultatet att växterna fick nya grannar.


;)
Jag flyttar gräs i olika stadier av fermentering. Och så får jag mina kläder sugna på, drar i spenar, lär nyfödda fåntrattar äta, trär in armen i djur och drar ut bebisdjur, flyttar mer gräs, kliar när klienterna visar vart det kliar, spolar bort bajs, klipper svansar, flyttar gräs, lyfter in nervösa kvigor i robotar, sopar bort gräs...

Ibland står jag med armarna i kors och visslar också. Så hunden vet vilka nötter det är som ska flyttas på, och vart de ska.

Resultatet är att människor i det här landet kan dricka mjölk, äta ost, smör och andra mjölkprodukter samt kött, från glada, rena, torra, trygga mätta nötter.
 
Jag flyttar gräs i olika stadier av fermentering. Och så får jag mina kläder sugna på, drar i spenar, lär nyfödda fåntrattar äta, trär in armen i djur och drar ut bebisdjur, flyttar mer gräs, kliar när klienterna visar vart det kliar, spolar bort bajs, klipper svansar, flyttar gräs, lyfter in nervösa kvigor i robotar, sopar bort gräs...

Ibland står jag med armarna i kors och visslar också. Så hunden vet vilka nötter det är som ska flyttas på, och vart de ska.

Resultatet är att människor i det här landet kan dricka mjölk, äta ost, smör och andra mjölkprodukter samt kött, från glada, rena, torra, trygga mätta nötter.
Ganska cool att kunna dra ut bebisdjur så där bara :love:
 
Jag ritar på whiteboardtavlor och diskuterar med kollegor, skriver kod, läser e-post och exekverar kod på datormaskiner. Ofta har jag möten med personer i andra delar av världen över det stora nätet. Jag bestämmer och beslutar en massa saker varenda dag och hjälper dessa personer att använda saker som vi bygger så i slutändan blir resultatet fusionsreaktorer, strålbehandlingsapparater, cancerdiagnoser, ögonkirurgistöd, kartor och karteringar, luftföroreningsövervakning, elkraftsystemövervakning och massor av annat intressant.
Alltså, det där låter ju oerhört roligt, ändå! Och då har jag ändå alltid varit oerhört lite intresserad av de naturorienterande ämnena, så att säga. Först på gamla dagar jag har börjat inse hur sjukt intressant det är!
 
Ibland sitter jag inne, ibland är jag ute. Och ibland måste jag vara ute oavsett sol eller regn. Oftast följer jag ett spår som går åt något håll och letar efter nått som försvunnit innan jag kommit fram. Ibland letar jag efter nått att laga.
Jag säger oftast till andra vad som måste göras men det gillar jag inte.
Jag sover som en småbarnsförälder var 6e vecka. Och kan få jobba både dag och natt.
Men när ingenting är fel så går allt som på räls! 😁
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Tycker många fina exempel kommer upp i diskussioner kring hästvälfärd. Tex på saker som bara "ingick" i ens hästhantering förr som man...
2
Svar
36
· Visningar
3 659
Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
7 132
Senast: Migo
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok 2016 var året då jag äntligen fick ett hem. Tidigare hade jag bara haft bostäder, högst osäkra sådana och med resultatet att jag fick...
Svar
0
· Visningar
2 060
Senast: Magiana
·
Relationer Varning för en lång skriva-av-sig-tråd... Hur lika måste man egentligen vara i en relation? Jag har en relation sedan drygt 4 år...
30 31 32
Svar
631
· Visningar
39 697
Senast: norrsol
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp