Excel format

fejko

Trådstartare
Kära Bukeoraclet,

Jag har problem med formateringen i excel. Jag har data i kolumn A som är separerade med komma och jag vill ha mina data uppdelade i kolumn A och B.
Dvs.

A A B
123, 456 -> 123 456

Hur gör man?

Sv: Excel format

Oj det blev visst fel

A xxx ===> | A x | B x |
123,456 xxx |123 |456 |

ska det vara

Jag skulle antingen:
1. Kopierat all data på kalkylbladet och klistrat in det i Word. Gjort en sök och ersätt med sök: , och ersätt: ^t för att ändra alla , till tabbar. Därefter kopierat över allt till Excel igen.
2. Skrivit in följande formel och kopierat ner. Sedan kopiera och klistra in som värden.
___A______|________ B _________________ | _________C
1| 123,456 | =VÄNSTER($A1;SÖK(",";$A1)-1) | =HÖGER($A1;SÖK(",";$A1)-1)

Tack! Jag har kommit halvvägs:

1) Jag klistrar in i word och byter till tabbar men när jag markerar så får jag ändå med allt, omöjligt att bara markera ena kolumnen :crazy:

2) Första kommandot fungerar :banana:

Men det andra är lite mer komplicerat. Det finns ytterligare ett komma som ställer till det, dessutom siffrorna mer komplicerade, så här står det:

895,91.09915924,

om jag skriver =höger($A8;sök",";$A8)-1) så blir det 24,

vad ska jag skriva i stället?

Nu fick jag till det! Om jag skriver =höger($A8;sök",";$A8)+8) så funkar det!

Tack så jättemycket :banana:

Ja, där var den ju. Hade i bakhuvet att jag sett den funktionen någon gång, men kom absolut inte på var den fanns! ;)

Fast den funktionen har inte jag :confused:

När jag väl fått till kolumnerna gick det inte att plotta :mad: Hata excel :devil:

Liknande trådar

Övr. Hund Min killes familj har två hundar, en grey och en whippet. De är båda trevliga och har aldrig haft problem med att träffa nya personer...
Svar
13
· Visningar
1 357
Senast: hastflicka
·
Fritid Finns det bukefalister som kan Visby? Ja. kommer ha en dag i Visby (ja, den där kryssningen ja) nästa vecka tillsammans med min mamma... 2 3
Svar
54
· Visningar
1 902
Senast: sjoberga
·
Kropp & Själ Jag har haft problem med att det kryper och rycker i benen på kvällar och nätter sedan jag brände ut mig i våras. Det blev än värre när... 2
Svar
23
· Visningar
1 166
Hundhälsa Hej alla! Jag ska försöka att fatta mig så kort jag kan. Jag har en Pomeranianpojke på 4 år. Han har aldrig tidigare haft några problem...
Svar
1
· Visningar
705
Senast: Jeps
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka