Expressvaccination? Snabba svar!

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare Mayara
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 609
M

Mayara

Hej! Vad är det kortaste intervallet man kan ha mellan första och andra sprutan vad gäller influensa och stelkrampsvaccin för att hästen skall räknas som grundvaccinerad?

Mayara

Sv: Expressvaccination? Snabba svar!

Mayara skrev:
Hej! Vad är det kortaste intervallet man kan ha mellan första och andra sprutan vad gäller influensa och stelkrampsvaccin för att hästen skall räknas som grundvaccinerad?

Mayara

21 dagar, sen lär du lägga till 7 till om du ska tävla, du får tävla tidigast 7 dagar efter andra sprutan.

Sv: Expressvaccination? Snabba svar!

OK, tack!! Här gäller det inte tävling utan export där mottagarlandet kräver vaccination. Mayara

Liknande trådar

Hästvård En häst grundvaccinerades fel med influensa + stelkramp, Prequenza Te (fick även botulismvaccin men där är intervallet korrekt)...
Svar
5
· Visningar
1 061
Senast: Fiorano
·
Hästvård Hej! Har en snabb fråga jag inte lyckats googla fram svaret på! Min häst är betäckt pga livslång skada. Inget hon har någon smärta av...
Svar
12
· Visningar
1 149
Senast: Freazer
·
Hästvård Funderar med detta kring svartsjuka om hästar kan känna sådant och i så fall hur. Anledningen att jag frågar är att min häst blivit som... 2
Svar
24
· Visningar
1 390
Senast: skiesabove
·
Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
901
Senast: tara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka