extra salt?

• Foder & Strö
  • Trådstartare Trådstartare beagle
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 684
B

beagle

för att vara säker på att pollen får i sig salt, om den tex går på lösdrift med gemensam mineralkrubba, saltsten, eller bara slickar dåligt på sin egen saltsten, hur mkt ska man då ge i kraftfodret? i detta fallet till islandshästar, alltså strax under 400kg pony.

:)

Mina får nu under vintern 20 gr Salt extra i maten, de slickar på sina stenar men jag vill garantera deras intag, under sommaren blir det en hel del under tävlingssäsongen. All förlorad svett måste ju ersättas.

ok, va bra. då borde det ju vara ok att ge en isis ca en halv matsked?

Liknande trådar

R
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar... 2
Svar
23
· Visningar
2 397
Senast: Roheryn
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med... 2
Svar
21
· Visningar
3 472
  • Artikel Artikel
Dagbok Himlen är stjärnklar, det har blivit februari. Snart är det vår. Som så oändligt många gånger förut är det dags att släppa in hästarna... 2
Svar
24
· Visningar
3 361
Senast: Cattis_E
·
Hundhälsa Vet att det finns många duktiga hundmänniskor så skriver här i hopp om bra synpunkter på vår situation :bump: ber om ursäkt för wall of...
Svar
4
· Visningar
1 452
Senast: Castellini
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad vill han ?
  • GVFÖ 2025
  • Småbarn, vitaminer, kosttillskott?

Hund, Katt, Andra Djur