Extrajobb vid sidan av studier

Såhär söker du.

https://www.svenskgalopp.se/licensinnehavare/sok?action=search

Ställ in sökningen på Bro Park, och ta bort Grönköping som ort så får du tränarproffs och amatörer galopp till Bro Park banan. Jag ville inte att deras namn skulle hamna på länken i forumet så jag skrev att jag sökte tränare som bodde i Grönköping (och fick som förväntat upp ingen. Vilket du också gör om du söker typ Uppsala, då får du bara upp en. Sannolikt eftersom Uppsala söderut i landsbygden går direkt över i Knivsta nästan vid stadsgränsen.)

Men om du vill ha travtränare istället, de är säkert mycket rikare. Så går du antagligen in på Solvallas hemsida och gör nästan samma sak. De har säkert smockfullt med tränare som bor uppmot Uppsala. (jag har alltså under noll koll på trav, jag har bara kört förbi anläggningarna många gånger och de verkar klara att försörja en veterinärklinik för häst också, trots att SLU ligger inte långt bort.)

Sedan tex på vårkanten kan det säkert kanske finnas jobb hos uppfödare? Trav? (fick nästan jobb hos uppfödare i England rent av en gång för galopp när jag var gymnasieelev. Nästan eftersom jag sökte sommarjobb, inte mars-maj jobb av naturliga orsaker :D, så något verkar någon ha tyckt det fanns att göra hos uppfödare i den årstiden.)
My gaaad! Tack så mkt! Har ju inte haft någon insyn alls i sådan sport så tänkte inte att man kunde söka på det sättet alls.
 
My gaaad! Tack så mkt! Har ju inte haft någon insyn alls i sådan sport så tänkte inte att man kunde söka på det sättet alls.

Bara som information: Bro Park ligger inte i Upplands Väsby (med bra kommunikationer till Uppsala) utan i Upplands Bro. Detta innebär att man antingen får köra ca 45 km med bil (tar 40-50 minuter) eller tillbringa ca två timmar med flera byten i lokaltrafiken.

Det är av och till stort behov av arbetskraft men de flesta söker människor som har erfarenhet av att träningsrida galopphästar. Min uppfattning är att de flesta som jobbar extra och rider turer har eget företag och fakturerar genom det.
 
Jag vet inte om jag tycker att 6,5 mil enkel väg är helt rimligt alltså. Man ska ju orka skolan med. Och helst ska man ju tjäna på att jobba, så att inte soppa och slitage på bilen äter upp hela lönen.

Gångavstånd är det ingen som har pratat om, så det vet jag inte varför du tar upp.
Ja jag har jobbat 16 h pass en gång i tiden med. Det betyder inte att jag vill göra det nu när jag studerar.

KL
Hur som helst så vaknade jag med ont i halsen så det blev inget iaf.
Nej, studierna måste naturligtvis gå först och går extrajobbet ut över studierna funkar det ju inte. Jag menar bara att en timmes restid inte är särskilt ovanligt och det kan vara svårt att hitta extrajobb nära där man bor eller pluggar. Men det är ju bara under en period och då går det kanske att stå ut tänker jag.

Lite trist med så vass attityd när man bara försöker ge råd utefter sin egen erfarenhet. Hoppas du hittar det du söker.
 
Nej, studierna måste naturligtvis gå först och går extrajobbet ut över studierna funkar det ju inte. Jag menar bara att en timmes restid inte är särskilt ovanligt och det kan vara svårt att hitta extrajobb nära där man bor eller pluggar. Men det är ju bara under en period och då går det kanske att stå ut tänker jag.

Lite trist med så vass attityd när man bara försöker ge råd utefter sin egen erfarenhet. Hoppas du hittar det du söker.
Nej det är inte jätteovanligt. Men när jag skriver i tråden att det inte är ett alternativ för mig och folk inte accepterar det så blir jag faktiskt irriterad. Alla har vi olika förutsättningar. Jag är inte helt frisk i kroppen och måste välja vad jag lägger min energi på. Och att lägga 2 timmar i restid är tyvärr inte ett alternativ, åtminstone inte i dagsläget. Distansplugget tar tyvärr väldigt mycket energi för mig.

Sen kan jag absolut ha uttryckt mig lite för hårt pga överjävlig PMS denna månad, har varit helt sjukt grinig. För det ber jag om ursäkt @Alexandra_W
 
Nej det är inte jätteovanligt. Men när jag skriver i tråden att det inte är ett alternativ för mig och folk inte accepterar det så blir jag faktiskt irriterad. Alla har vi olika förutsättningar. Jag är inte helt frisk i kroppen och måste välja vad jag lägger min energi på. Och att lägga 2 timmar i restid är tyvärr inte ett alternativ, åtminstone inte i dagsläget. Distansplugget tar tyvärr väldigt mycket energi för mig.

Sen kan jag absolut ha uttryckt mig lite för hårt pga överjävlig PMS denna månad, har varit helt sjukt grinig. För det ber jag om ursäkt @Alexandra_W

Det är okej.

Många av svaren, inkl mina, är dock inte menade som "du har för höga krav, de är fel" utan försök råda utifrån uppfylla alla önskemål. Även om slutsatsen då kan vara att leva snålt och inte jobba eller prioritera ned något önskemål verkar vara enda lösningen. Dvs ett försök faktiskt ge råd och förslag utifrån det som önskas.

Men jag förstår det kan tolkas fel, och jag vet hur HelvetesPMS kan yttra sig med.
 
Det är okej.

Många av svaren, inkl mina, är dock inte menade som "du har för höga krav, de är fel" utan försök råda utifrån uppfylla alla önskemål. Även om slutsatsen då kan vara att leva snålt och inte jobba eller prioritera ned något önskemål verkar vara enda lösningen. Dvs ett försök faktiskt ge råd och förslag utifrån det som önskas.

Men jag förstår det kan tolkas fel, och jag vet hur HelvetesPMS kan yttra sig med.
Man läser som man själv vill under PMS :angel::angel:
Minns en gång när mitt ex sa "Åh nej, det regnar" och jag börjar störttjuta för att jag inte vet hur jag ska göra för att få det att sluta regna O_o:rofl::rofl: Jag vågar inte ens tänka på hur jag skulle vara under en graviditet :eek::rofl::rofl:

Jag förstår rådet. Det är bara det att jag har ett brinnande intresse för att öka på bufferten så att vi kan KÖPA lägenhet när min partner börjar jobba i juni/juli nästa år. Jag har liksom den målbilden i huvudet konstant. Blir tokig om något kommer i vägen :rofl::rofl:
Har haft lite för många motgångar sista åren.

Vi har i dagsläget ungefär 200 000, så en billig lägenhet skulle vi kunna köpa. Men det vore ju nice att ha 250 000+ vilket vi hade lyckats med om vi hade fått bo kvar här. Men den ev nya lägenheten så blir det istället så att varje gång vi får något oförutsedd utgift så krymper istället bufferten :nailbiting::nailbiting::nailbiting: Plus dubbel hyra en månad, vilket ju oxå får dras från bufferten... Och hundens operation för några veckor sedan.... Det är bra märkligt hur fort pengar kan gå åt :cautious:
 
Tyvärr så stämde inte hyran de angav till mig, utan det blev en tusenlapp dyrare istället. De tvingar dessutom på en 2 sängar som man inte får flytta ut ur lägenheten, som man får betala 200 kr/månad för. Får man ens göra så?! Känns jättekonstigt! De har väl för tusan inte med o göra vad jag har i min lägenhet?!

Jag kommer nog satsa på att det blir distansundervisning nästa termin med och hoppas på att vi kan bo hos svärmor den tiden och kanske kunna hitta något till jul. Jag har ingen lust att ha 2 extra sängar ståendes i lägenheten som dessutom kostar mig 200 kr/månad.
 
Tyvärr så stämde inte hyran de angav till mig, utan det blev en tusenlapp dyrare istället. De tvingar dessutom på en 2 sängar som man inte får flytta ut ur lägenheten, som man får betala 200 kr/månad för. Får man ens göra så?! Känns jättekonstigt! De har väl för tusan inte med o göra vad jag har i min lägenhet?!

Jag kommer nog satsa på att det blir distansundervisning nästa termin med och hoppas på att vi kan bo hos svärmor den tiden och kanske kunna hitta något till jul. Jag har ingen lust att ha 2 extra sängar ståendes i lägenheten som dessutom kostar mig 200 kr/månad.

De kan ju ange vilka krav de vill rent så, sen om det är en handdukstork eller 2 sängar de tar extra påslag på hyran för. Men känns onekligen bökigt behöva ha sängar där man inte vill ha, jmf med tex en handdukstork.

Trist hursom, håller tummarna att alternativet fungerar.
 
De kan ju ange vilka krav de vill rent så, sen om det är en handdukstork eller 2 sängar de tar extra påslag på hyran för. Men känns onekligen bökigt behöva ha sängar där man inte vill ha, jmf med tex en handdukstork.

Trist hursom, håller tummarna att alternativet fungerar.
Givetvis så kan de göra vad de vill ang att man måste betala för sängarna. Men att kräva att de står kvar i lägenheten? Nej det tror jag faktiskt inte. Min lägenhet, mitt val. Jag har jättesvårt att tänka mig att de får göra så. Om jag har något förråd någonstans där jag vill ställa dem så känns det jättekonstigt att jag inte skulle få göra det.
 
Givetvis så kan de göra vad de vill ang att man måste betala för sängarna. Men att kräva att de står kvar i lägenheten? Nej det tror jag faktiskt inte. Min lägenhet, mitt val. Jag har jättesvårt att tänka mig att de får göra så. Om jag har något förråd någonstans där jag vill ställa dem så känns det jättekonstigt att jag inte skulle få göra det.

Gissar det är en studentlägenhet? Och att de hävdar anledningen är lusprevention?

Då har de i dagsläget rätt till det såvida de tydligt angett det i avtalen (och de har det som jag förstår)
 
Gissar det är en studentlägenhet? Och att de hävdar anledningen är lusprevention?

Då har de i dagsläget rätt till det såvida de tydligt angett det i avtalen (och de har det som jag förstår)
Det bara staplas på hög varför jag inte kommer vilja bo där :rofl::rofl:

Ska jag stapla sängarna på varandra och låta dem stå i ett hörn liksom? Nä. Det blir inget trivsamt boende.
Det finns ju inget som säger att man inte får stoppa in andra sängar/möbler/kläder i lägenheten liksom, så nyttan lär vara ca 0.
 
Det bara staplas på hög varför jag inte kommer vilja bo där :rofl::rofl:

Ska jag stapla sängarna på varandra och låta dem stå i ett hörn liksom? Nä. Det blir inget trivsamt boende.
Det finns ju inget som säger att man inte får stoppa in andra sängar/möbler/kläder i lägenheten liksom, så nyttan lär vara ca 0.

Japp, och det är det som det framförts kritik emot att nyttan kan ifrågasättas. Men än får de ha så, och har fått i flera år.
 
Jag hoppade ett par sidor för att svara så ursäkta om jag upprepar något som redan sagts. Men det finns en hel del udda jobb i facebookgrupper för utlandsjobb, transkribering och sånt, som går att göra när det passar en själv. Sen söker Google folk för att kolla sökfraser och så, man kan hitta allt möjligt konstigt och bra när man letar lite :D. Timbetalt och inte jättelön men behöver man extratimmar finns en del ändå.
 

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 344
Senast: jemeni
·
Relationer Min svärfar miste relativt plötsligt sin partner tidigare i vintras. De har varit tillsammans så gott som hela sina liv. Ensamheten...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 856
Senast: Halona
·
Skola & Jobb 15 år i vården blev det men nu säger kroppen tvärstopp, ALLT gör ont, hela tiden. 3 omgångar av vad jag förstått i efterhand var...
2 3
Svar
47
· Visningar
6 319
Senast: fejko
·
Skola & Jobb Ännu en "hjälp mig komma på vad jag ska utbilda mig till" tråd 🙈 varning för Wall of text. Jag har ingen aning om vad jag vill göra...
2
Svar
20
· Visningar
1 872
Senast: Trott
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp