SiZo
Trådstartare
My gaaad! Tack så mkt! Har ju inte haft någon insyn alls i sådan sport så tänkte inte att man kunde söka på det sättet alls.Såhär söker du.
https://www.svenskgalopp.se/licensinnehavare/sok?action=search
Ställ in sökningen på Bro Park, och ta bort Grönköping som ort så får du tränarproffs och amatörer galopp till Bro Park banan. Jag ville inte att deras namn skulle hamna på länken i forumet så jag skrev att jag sökte tränare som bodde i Grönköping (och fick som förväntat upp ingen. Vilket du också gör om du söker typ Uppsala, då får du bara upp en. Sannolikt eftersom Uppsala söderut i landsbygden går direkt över i Knivsta nästan vid stadsgränsen.)
Men om du vill ha travtränare istället, de är säkert mycket rikare. Så går du antagligen in på Solvallas hemsida och gör nästan samma sak. De har säkert smockfullt med tränare som bor uppmot Uppsala. (jag har alltså under noll koll på trav, jag har bara kört förbi anläggningarna många gånger och de verkar klara att försörja en veterinärklinik för häst också, trots att SLU ligger inte långt bort.)
Sedan tex på vårkanten kan det säkert kanske finnas jobb hos uppfödare? Trav? (fick nästan jobb hos uppfödare i England rent av en gång för galopp när jag var gymnasieelev. Nästan eftersom jag sökte sommarjobb, inte mars-maj jobb av naturliga orsaker, så något verkar någon ha tyckt det fanns att göra hos uppfödare i den årstiden.)