EXTREMT Kort sadel, finns det överhuvudtaget?

Sv: EXTREMT Kort sadel, finns det överhuvudtaget?

det är ju den sadeln jag har nu och inte trivs till 100% med utan jag vill ha en bomsadel egentligen med för jag tycker att han verkar bli trött i ryggen med min bomlösa vill ha nåt mer stadigare att växla mellan.
jag har den lilla str alltså den minsta dvs str 0 i london sadeln men det täcker endå hans rygg.
 
Sv: EXTREMT Kort sadel, finns det överhuvudtaget?

vilken menade du förresten med den översta sadeln?
 
Sv: EXTREMT Kort sadel, finns det överhuvudtaget?

här är en bild på min häst med min torsion Island som jag hade men som jag fick sälja efter ett tag eftersom den var alldeles för stor i sitsen för mig och jag nådde inte om honom.

4832812.jpg
på bilden har han en svanskappa för sadeln alltid gled fram minst 10gånger under en ridtur denna hade med stropparna placerade helt fel.
men jag red bara en gång med svanskappa för de funkade inte.
 
Sv: EXTREMT Kort sadel, finns det överhuvudtaget?

nej vad tråkigt har ingen något att säga mer?
 
Sv: EXTREMT Kort sadel, finns det överhuvudtaget?

Vi har en liten bponny som hade en maxam 15" sadel. Vi har nu köpt en Cliff Barnsby i 15" vidd 4. Han är väldigt bred och alla skrattade och önskade oss lycka till när vi skulle leta sadel men hittade denna i grannbyn! Denna finns både som hopp och dressyr, passar hästar med lite svängd rygg? Har inget kort med den på ponnyn då den ska stoppas om för att passa.
http://www.pixbox.se/pic_show_id24320049.html
Både storasyster, 19 år och ridläraren har ridit i maxamsadeln så nog kan en vuxen få plats i 15"...
 
Senast ändrad:
Sv: EXTREMT Kort sadel, finns det överhuvudtaget?

nu har det blivit en ny sadel iaf.

en Hercross tror de stavas så.

dressyr modell sits 16.
jag tyckte den såg lite lång ut men hästen klagade inte så då är den väl bra då för det är han som bestämmer:p
jag tyckte bommen såg lite smal ut först när jag bara la på sadeln, det är en vid men hästen är ju rätt tjock nu.
men när jag spände fast den så satt den väldigt bra passar nog ännu bättre ju smalare han blev men den är endå inte så trång att den blir baktung.

24348202.jpg

24347957.jpg


vad tycker ni?
 

Liknande trådar

Utrustning Jag har lyckats igen, att köpa en ponny med svårt sadelläge. Rak och rund rygg med ordentlig bredd över mankens bas, men med hög manke...
Svar
4
· Visningar
861
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
12 092
Ridning Jag har en islandhäst som är 16 år. Har en Hrimnir Master sadel 17" idag som ligger jättebra på min häst men är tveksam om den passar...
Svar
4
· Visningar
1 176
Senast: Tossa90
·
Utrustning Varning för novell! Min ponny/häst har världssvår rygg och vi hittar inget som ligger bra.... Han är nu ganska omusklad, speciellt...
Svar
17
· Visningar
3 743
Senast: lillamy73
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp