Bukefalos 28 år!

Extremt torra händer!

Sv: Extremt torra händer!

Kl

Läs på innehållsförteckningen och uteslut skit är mitt tips!

Dagtid använder jag hudkräm och nattetid olja och sheasalva. Alltihopa ekologiskt och utan konstigheter. Räcker ganska bra om jag inte tvättar händerna hela tiden eller slarvar med handskar ute (och då borstar jag alltid o känner igenom hästen utan handskar) samt har ett jobb som innebär en hel del handtvätt och användande av gummihandskar.
 
Sv: Extremt torra händer!

Kl

Läs på innehållsförteckningen och uteslut skit är mitt tips!

Dagtid använder jag hudkräm och nattetid olja och sheasalva. Alltihopa ekologiskt och utan konstigheter. Räcker ganska bra om jag inte tvättar händerna hela tiden eller slarvar med handskar ute (och då borstar jag alltid o känner igenom hästen utan handskar) samt har ett jobb som innebär en hel del handtvätt och användande av gummihandskar.
Jag upplevde att mina besvär ökade om jag använde talkade handskar på jobbet. Talken kröp liksom ner i sprickorna och orsakade mekanisk retning, tror jag...
 
Sv: Extremt torra händer!

Vi har inget i handskarna, har upplevt samma som du! Men vissa använder bomullshandskar under. Jag byter dock så ofta att det känns knöligt.
 
Sv: Extremt torra händer!

Jag fick sprickor och hemska fingertoppar i somras när jag hade blöta händer stor del av arbetsdagen. Jag testade då handkrämen från Urtekram/Nordic Birch och den läkte mina händer så himla fint! Fick tejpa ihop prickorna och ha handskar när jag jobbade med vatten men efter bara 1-2 dagar var sprickorna så gott som läkta och händerna började återhämta sig.

Finns att köpa på Ica så den är lättillgänglig och helt naturlig, mestadels gjord på ekologiska ingredienser.
 

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 283
Senast: jemeni
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
24 452
Senast: alazzi
·
Kropp & Själ (Nytt nick, gammal användare.) För att hålla det här inlägget från att bli en hel roman håller jag mig kort och skalar bort en del hel...
Svar
0
· Visningar
690
Senast: Mandarinen
·
Kropp & Själ Jag börjar verkligen känna mig så trött på att ständigt ha ont någonstans. Jag kan inte inte minnas när jag senast hade en dag utan...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 409
Senast: Novalisa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp