Bukefalos 28 år!

Få blåmärke att försvinna snabbare

Idas

Trådstartare
Hej allvetande Buke! ;)

Jag var och tog blodprov förra veckan och har efter det fått ett mindre smickrande jätteblåmärke på armen. Imorgon ska jag på kalas och skulle vilja ha en kortärmad klänning, men blåmärket förstör ju.

Finns det något mirakelknep man kan ta till för att få det att försvinna snabbare?
 
Sv: Få blåmärke att försvinna snabbare

Vad är det för något? :) Är det receptfritt?
 
Sv: Få blåmärke att försvinna snabbare

Det är receptfritt, finns på apotek. Snabbar på läkningen av blåmärken, men det går förstås inte att lova att det försvinner till i morgon. Kanske kan du i all fall få det att blekas såpass att du kan sminka över det sista.
 
Sv: Få blåmärke att försvinna snabbare

Kan låta larvigt men...

stryk med lätta, inte för snabba, rörelser från blåmärket upp mot armhålan. Gör det titt som tätt. inte för många minuter i taget.
 
Sv: Få blåmärke att försvinna snabbare

Smink?
Att få ett blått/lila blåmärke att gå helt bort på ett dygn är omöjligt, men har du tur så är det precis i nedbrytningsfasen där det blir gult, då syns det mindre. Hade du haft mer tid på dig funkar Hirudoidsalva ibland. Finns något naturpreparat också, men har glömt vad det heter, något med troll eller häxa :D
 

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 497
Senast: jemeni
·
Småbarn Tankar, tips och input mottages tacksamt. Mitt barn (R), drygt 2 år gammal, började på fsk i september. Han har trivts bra hela tiden...
4 5 6
Svar
113
· Visningar
15 874
Senast: Badger
·
Hundhälsa Hej! Jag har en Bc hane på 2.5år som precis var inne för kontroll av sina tänder. Han har tandsten på typ alla sidotänder, vi snackar...
Svar
2
· Visningar
1 206
Katthälsa Hej! Har läst massa trådar men inte specifikt hittat det som jag söker så jag provar här. 2016 reagerade jag på att vår (mina...
Svar
12
· Visningar
5 231
Senast: mackan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Tips för att reda ut hår
  • Höstföräldrar 2023
  • Dejtingtråden del 37

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp