Få bort hår från täcken mm..

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Havregryn
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 11
  • Visningar Visningar 1 467
H

Havregryn

Ett ulltäcke, fullt emd vita hår.. går ju ej att tvätta.. hela maskinen skulle ju braka. Lika så med vissa schabraker...

HUR???

HUR??

HUR FÅR MAN BORT HÅRET??

Sv: Få bort hår från täcken mm..

Hmm.. tackar.. något jag får testa så fort jag kommer till stallet.. =)

Ryktsten är mycket effektivt för att ta bort hår ta lite försiktigt så du inte sliter för mycket bara det är nackdelen sliter av en del ludd fö bra till alla håriga saker som djur.

En rotborste funkar bra, den tar bort mycket av de hår som sitter fastkilade i tyget.

Vill man spara ryggen brer man ut täcket eller schabraket på marken och tar en omgång med piassavan! :D

Kattborste - en sån där som har liksom små metallpinnar. Finfina grejer till täcken och injoxade kardborreknäppningar etc.
/nocke

Klädvårdsrulle, en så´ndär med klister. :idea:
Dammsugaren funkar också.

Håller med knoppan, klisterborste funkar bra. Har man ingen sån till hands funkar pack-/silvertejp virat runt handen nästan lika bra.

Instämmer att ryktsten fungerar mycket bra till håriga täcken. :)

:bow:

Jag kan nästan bara tvätta mina täcken på sommaren, när man kan bre ut dem på gården och spola av dem med högtryckstvätten. Funkar mycket bra!

om man nu inte råkar känna någon med tvättmaskin för hästtäcken :smirk: så fungarar klädrullen med klister skit bra :)

Liknande trådar

Utrustning Nu måste jag få puttra ur mig litegrann. Varning för extremt nördigt prat om reflexer 😂 Jag ÄLSKAR reflex- och varselkläder. Jag vet... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 529
  • Låst
Anläggning https://www.aftonbladet.se/sportbladet/a/pPv7B6/skracklarm-fran-djursholms-ridskola-hastar-plagas Halta hästar som tvingas gå lektioner... 19 20 21
Svar
409
· Visningar
24 320
Senast: Cambrie
·
Övr. Katt Jag har en katt med extremt problematisk päls. Hon är korthårig, men med sjuka mängder ulligt underhår och hon fäller minst 8 av 12...
Svar
16
· Visningar
1 282
Senast: Hoarfrost
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Himlen är stjärnklar, det har blivit februari. Snart är det vår. Som så oändligt många gånger förut är det dags att släppa in hästarna... 2
Svar
24
· Visningar
3 542
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattbilder #10
  • Valp 2025
  • Hönstråden II