Få bort kräklukt

BasicLisa

Trådstartare
Jag var megamagsjuk i helgen och när det började hann jag inte till toan, utan spydde ner hela sängen. Alltså luktar det nu... Jag har tvätta och grejat, men det luktar fortfarande...
Nu hällde jag ut en hel parfymflaska över dt utsatta stället, men det känns inte som det kommer funka i längden...

Hur gör man?! Jag vill inte att det ska stinka spya i min lägenhet för alltid!
 
Sv: Få bort kräklukt

Hm, skulle kanske lagt den på senior istället? Dom kanske är mer vana med sånna här problem... Jaja:D
 
Sv: Få bort kräklukt

Kan man inte använda sån där spray...fast nu kommer jag inte på vad den heter? Jag sprayade i alla fall en soffa som var totalt inrökt med sån spray en gång och det slutade lukta. Och rök är som bekant svårt att få bort. Men jag kan inte komma ihåg vad den hette...
 
Sv: Få bort kräklukt

Har varit med om samma sak och det enda som gällde var att köpa ny bäddmadrass,jag försökte allt innan men tyckte att det luktade oavsett.:(

Lycka till hur som helst:)
 
Sv: Få bort kräklukt

det är bäddmadrassen och en liten del av resårbotten... får kanske bli en ny madrass i värsta fall, men vill helst slippa...
 
Sv: Få bort kräklukt

Ättika är en välkänd luktdödare. Pula ner hela bäddmadrassen i en stor balja med vatten och massor med ättika och låt dra så länge du har tid. Skölj och låt torka. Ättikslukten dunstar efter någon dag.
 
Sv: Få bort kräklukt

Kaffe funkar mot det mesta också, bara att köpa ett gäng kilo och häll upp i byttor så drar det till sig lukten. Brandmän har tipsat en kompis som hade grym brandrökslukt i huset efter ett fyllemisstag med sönderbrända korvar på spisen med stark rökutveckling...

Jag har även sanerat en fd röklägenhet med kaffe och även tagit bort otäck lukt i bilen.

Köp billigaste kaffet coh testa! :idea:
 
Sv: Få bort kräklukt

Bikarbonat? Min valp kissade ner sängen och jag skrubbade så gott det gick och gnodde in rejält med bikarbonat och det luktar ingenting. Inte ens en fläck blev det.
 
Sv: Få bort kräklukt

Prova med desifiktionsmedel (stavas det så) det tar död på bakterierna och det är ju bl.a de som luktar, annars är grönsåpa bra
 
Sv: Få bort kräklukt

Kaffe funkar mot det mesta också, bara att köpa ett gäng kilo och häll upp i byttor så drar det till sig lukten. Brandmän har tipsat en kompis som hade grym brandrökslukt i huset efter ett fyllemisstag med sönderbrända korvar på spisen med stark rökutveckling...

Jag har även sanerat en fd röklägenhet med kaffe och även tagit bort otäck lukt i bilen.

Köp billigaste kaffet coh testa! :idea:

Det måste jag testa nästa gång det luktar skunk, har aldrig hört talas om det innan. Men billigt och bra :D
 

Liknande trådar

Samhälle Jag har valt att vara anonym på grund av, vad jag tycker, uppenbara anledningar. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det som har...
2
Svar
39
· Visningar
6 014
Senast: mars
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 471
Senast: Grazing
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
27 898
Senast: Snurrfian
·
Gravid - 1år Fy tusan vad det tar emot att skriva detta men jag vet inte vad jag ska ta mig till. Jag känner inte igen mig själv sen jag blev gravid...
2 3
Svar
47
· Visningar
7 047
Senast: Bapelsin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Vildkattungar
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp