Få bort snigel från tassar (utbruten från Uppdateringstråd nr 24)

glittermoln

Trådstartare
Alltså min hund har lyckats trampa i en snigel två dagar i rad nu.. Supersvårt att få bort och framförallt äckligt:meh: Absolut en konstig fråga jag inte trodde jag skulle behöva ställa men är det någon som mot förmodan vet något knep för att få bort det utan att behöva skrapa med naglarna?
 
Alltså min hund har lyckats trampa i en snigel två dagar i rad nu.. Supersvårt att få bort och framförallt äckligt:meh: Absolut en konstig fråga jag inte trodde jag skulle behöva ställa men är det någon som mot förmodan vet något knep för att få bort det utan att behöva skrapa med naglarna?
Haha,det var verkligen ingen fråga jag trodde jag skulle höra :rofl: Kanske en plast stekspade som är mjuk mot tassen? Eller något liknande. En tandborste?
 
Alltså min hund har lyckats trampa i en snigel två dagar i rad nu.. Supersvårt att få bort och framförallt äckligt:meh: Absolut en konstig fråga jag inte trodde jag skulle behöva ställa men är det någon som mot förmodan vet något knep för att få bort det utan att behöva skrapa med naglarna?

Fotbad? 😂
 
Alltså min hund har lyckats trampa i en snigel två dagar i rad nu.. Supersvårt att få bort och framförallt äckligt:meh: Absolut en konstig fråga jag inte trodde jag skulle behöva ställa men är det någon som mot förmodan vet något knep för att få bort det utan att behöva skrapa med naglarna?
Vinäger ska funka har jag hört. Men har inte testat själv så hojta till om det funkar.
 
Min fick en på magen en gång. Jag provade med tvål, schampo och till slut diskmedel men fick 🤬💩😤 inte bort slemmet. Tillslut fick jag klippa bort den kladdiga pälsen.

Hoppas du lyckas bättre.
 
Vet inte hur det funkar med snigelslem men fett och tuggummi funkar det att ta bort med vanlig matolja.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
2 501
Senast: Lhas
·
Katthälsa För att göra en lång historia kort blev jag jourhem åt en honkatt akut. Den hade levt ett hårt liv. Jag frågade flera gånger om det...
2 3
Svar
45
· Visningar
5 622
Senast: Emine
·
Hästvård Det här kommer nog bli långt men jag behöver verkligen tips och råd om vad det kan vara för fel på min häst. Hästen i fråga är född i...
2
Svar
25
· Visningar
3 824
Senast: pews1972
·
P
Ekonomi & Juridik Hej, Jag har en del saker som jag skulle vilja få lite synpunkter och kanske till och med svar på. Det rör en vän som haft häst i...
2 3
Svar
45
· Visningar
8 293

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp