Få god smak på stek?

Sv: Få god smak på stek?

Googlade lite, fransyskan på gris brukar kallas skinkstek enligt scan. På Ica i "byn" kallar de den skinkfransyska.

:D Det namnet tror jag aldrig att jag har sett faktiskt! :D Men man lär sig något nytt varje dag! Fast det är ju väldigt märkligt med "skinkfransyska" eftersom fransyskan är en del av skinkan, och du kan ha skinka på alla djur... Fläskfransyska hade däremot varit mer rätt...
 
Sv: Få god smak på stek?

Det har du rätt i! Det är en jäkligt märklig beskrivning:) Men det fanns i alla fall! Började tro att jag var helt galen;) Har f-ö tagit upp en fransyska av älgkalv ur frysen ikväll =Dillkött imorgon!
 
Sv: Få god smak på stek?

Det har du rätt i! Det är en jäkligt märklig beskrivning:) Men det fanns i alla fall! Började tro att jag var helt galen;) Har f-ö tagit upp en fransyska av älgkalv ur frysen ikväll =Dillkött imorgon!

:d
En del butiker verkar inte ha koll på vad de säljer, fläskytterfilé är ju oxå ett sånt ord som jag stör mig lite på. Filé är det ju absolut inte, benfri kotlettrad skulle ju vara mer korrekt men då skulle det väl inte sälja istället.
 
Sv: Få god smak på stek?

Det är en benfri kotlett ja! Den köttbiten har inget med filé att göra. De kan säkert höja priset ihop med benämningen;)
 
Sv: Få god smak på stek?

Jag är lika irriterad över alla foreller som finns i fiskdiskarna, det är öringar! :arghh:
 

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 694
Senast: jemeni
·
Katthälsa Hej! Känner att jag behöver bolla av mig lite och få höra med andra som gått igenom samma sak. Har det gått rätt till eller är jag bara...
Svar
15
· Visningar
2 729
Senast: WildHorse
·
R
Hundavel & Ras Hej alla, förlåt för ännu en rastipstråd! Hoppas det finns någon där ute som orkar läsa :) Jag känner att det börjar bli dags för mig...
2
Svar
22
· Visningar
5 493
Senast: LaMagia
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
23 932
Senast: alazzi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp