Få plats på MH/BPH (utbruten från Uppdateringstråd nr 24)

På den där jag står på reservlista finns inga sådana krav.

Men på den längre bort, där det verkade finnas plats, krävdes medlemskap SKK. Det var obligatoriskt att ange medlemsnummer.
Men är det medlemskap i en SKK länsklubb som menas eller går det bra med vilken klubb som helst som ligger under SKK?
 
Jag kom på att jag ville göra BPH här för några veckor sen. Kollade upp och anmälde mig till 10/4 utanför Vara, fick mail dagen efter med betalningsinformation. Betalade och förra veckan fick jag klockslaget. Är det väntetid i vissa regioner alltså?
 
Min enda erfarenhet är att jag gått med på MH på en av min uppfödningar. Nu tänker jag att jag ska anmäla min valp till BPH. Vad tycker Buke om lämplig ålder etc?
 
Lämplig ålder tycker jag är samma som vid MH. Mellan 12-18 månaders ålder.
Tack! Då är det hösten som gäller. Bör jag som förare gå med för att förbereda mig? Finns det kanske videos på Youtube? Jag är ganska reaktiv och kan hoppa högt när jag inte vet vad som väntas.
 
Tack! Då är det hösten som gäller. Bör jag som förare gå med för att förbereda mig? Finns det kanske videos på Youtube? Jag är ganska reaktiv och kan hoppa högt när jag inte vet vad som väntas.
Jag har själv inte gått BPH utan enbart MH, men har får mig att SKK till och med gjort en officielll film över hur BPH går till, annars hade jag kollat på youtube efter andras filmer. Du som förare ska ju vara så neutral som möjligt så jag hade kikat på lite filmer innan för att ha ett hum om hur momenten ser ut.
 
Jag kom på att jag ville göra BPH här för några veckor sen. Kollade upp och anmälde mig till 10/4 utanför Vara, fick mail dagen efter med betalningsinformation. Betalade och förra veckan fick jag klockslaget. Är det väntetid i vissa regioner alltså?
Här nere i Skåne får man räkna med att vänta minst ett halvår om man inte vill ställa sig i kö för att få en återbudsplats. Det är första gången jag gör BPH så jag vet inte hur det brukar vara normalt sett, om detta är normalt eller om det är extra tryck iom pandemin.
 
Här nere i Skåne får man räkna med att vänta minst ett halvår om man inte vill ställa sig i kö för att få en återbudsplats. Det är första gången jag gör BPH så jag vet inte hur det brukar vara normalt sett, om detta är normalt eller om det är extra tryck iom pandemin.
Det första stället jag försökte anmäla till hade fått slut på tider efter tre dygn. Sedan lyckades jag komma med på ett annat ställe genom att hänga på låset.

det blir långt att åka, men vad gör man.
 
I lördags gjorde Emiron sitt BPH. Tyvärr blev vi bortlottade från MH som skulle gått nästa helg men det var ganska väntat.

Det jag funderar lite på är hur vanligt det är att man avbryter BPH? Någon som vet?
 
I lördags gjorde Emiron sitt BPH. Tyvärr blev vi bortlottade från MH som skulle gått nästa helg men det var ganska väntat.

Det jag funderar lite på är hur vanligt det är att man avbryter BPH? Någon som vet?
På avelsdata så finns iaf statistik för varje enskild ras. Men då får man söka manuellt på varje ras vilket blir meckit.
 
På avelsdata så finns iaf statistik för varje enskild ras. Men då får man söka manuellt på varje ras vilket blir meckit.
Hittade statistiken. Och ja, den var intressant.
Mest trist är att det är så få som startar. Kollade fjärilarna och min gamla ras flatten.

Min rasklubb lämnar bidrag om man startar BPH. Bra initiativ. Önskar fler hörsammade det.
 
Hittade statistiken. Och ja, den var intressant.
Mest trist är att det är så få som startar. Kollade fjärilarna och min gamla ras flatten.

Min rasklubb lämnar bidrag om man startar BPH. Bra initiativ. Önskar fler hörsammade det.
En del uppfödare lägger på en slant på köpepriset som betalas tillbaka vid BPH/MH. Passar man samtidigt på att göra en mysig valpträff så brukar de flesta komma.
Trist när uppfödare inte tar chansen att nyttja de avelsverktyg som finns.
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Okej, dom som vet vem jag är får hålla detta för sig själva. Tack på förhand. Jag har, sedan sonen kom för snart 2 år sedan, gått på...
Svar
7
· Visningar
3 269
Skola & Jobb Eftersom buke är mitt orakel hoppas jag på bra svar från folket. Har hamnat i en lite knepig situation och jag vet inte riktigt vilken...
2 3
Svar
52
· Visningar
8 272
Senast: Fiorano
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Så bråkiga tankar man kan ha ibland. När man bara borde bara här och nu. Frejen är ju opererad nu igen, i måndags. Gipsbyte är bokat...
Svar
4
· Visningar
1 162
Senast: Takire
·
Skola & Jobb Jag har absolut ingen att prata med om detta. Satt och googlade "karriärrådgivning" och kände att jag kanske ska betala för det (så...
2
Svar
22
· Visningar
3 568

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp