Rapport från Tripphult

Sv: Rapport från Tripphult

Fina bilder, det ser ut som ni haft en trevlig helg!

Men fan vad illa det ser ut när man rycker så i hunden (Akilles?)
 
Sv: Rapport från Tripphult

Fina bilder, det ser ut som ni haft en trevlig helg!

Men fan vad illa det ser ut när man rycker så i hunden (Akilles?)

Säg det till Jadzia som tyckte det var så fin ordning på Akilles.Sen all korrigering med kräksnara missa hon också :angel:
Så behövdes INTE Jääkäri tas denna gång för han var i super härlig form tyvärr vart det bara 2 pass skydd o sen slut på träning för vår del.
 
Sv: Rapport från Tripphult

Haha, ja alltid :p

Imorse låg schäfern i sängen igen. Det ser illa ut för den hunden hehe
 
Sv: Rapport från Tripphult

Jag ser bara vad jag vill se och jag såg minsann inga ryck. Sådeså
 
Sv: Rapport från Tripphult

Man borde alltså ha med kamera och filma och titta på under träningshelgen... Nya kameror går ju att filma med och har samtidigt stor display att titta på direkt på lydnadsplan...
 
Sv: Rapport från Tripphult

Jodå, hittade ett par idag till ett bra pris, men du behöver nog prova så de passar. Försxökte ringa dig idag. Har du varit iväg med knäet förresten. Fotbolls-kollegorna tyckte du skulle kolla upp det för det är inte en trevlig skada.
 
Sv: Rapport från Tripphult

Jag hade ju hoppats att få låna, men de blev lite nervösa när de hörde om vad som hände Pirus dator förra gången. Får köpa en egen till nästa gång.
 
Sv: Rapport från Tripphult

Jag har en bra kamera som jag skulle kunnat skänka till en sådan här sak. (skickat med t.ex. Dentaku) men den j****a kameran äter batteri!!! Dvs. blir ju rätt så obrukbar, men jättebra stor display och jag har filmat massor med den. Man kanske kan skaffa en jättelång skarvsladd? :angel:

Nej hur som. Något jag iaf ska tänka på om jag någonsin kommer att träna hund igen...
 
Sv: Rapport från Tripphult

Åh, vad synd att vi inte visste. Vi hade ju kunnat dra sladd från köksfönstret om det gått att ha den på nätdrift eller så. Handlar bara om några meter.
 
Sv: Rapport från Tripphult

Jodå, hittade ett par idag till ett bra pris, men du behöver nog prova så de passar. Försxökte ringa dig idag. Har du varit iväg med knäet förresten. Fotbolls-kollegorna tyckte du skulle kolla upp det för det är inte en trevlig skada.

Jo har varit på sjukhus i 5 timmar i dag i fått det värsta konstaterat att det har slagit lös en benflisa i knäskålen plus att ledbanden är slappa.Läkaren trodde att ledbanden skulle gå helt tillbax inom 6v känner jag att knäet är slappt efter 6v ska beslut om operation tas o samtidigt plocka bort flisan.Så nu ingen träning med belastning på 6v.
 
Sv: Rapport från Tripphult

Han är faktiskt väldigt vacker för att vara schäfer. :)

Och väldigt trevlig. Om allt går som det ska blir han min också.
 
Sv: Rapport från Tripphult

Kl:
Jag får väl summera min helg lite också då ...

Jag och _busster_ gav oss iväg ifrån småland på torsdageftermiddag och kom fram till Tripphult strax efter fyra. Vi var först på plats men efter ett tag började det trilla in folk. Tillsammans hjälptes vi åt att sätta upp tält mm och sedan blev det pizza till kvällsmat.
På fredagen gav vi oss iväg för att spåra och det var jättekul. Med PIRUs hjälp så fick Hedda och jag en bra grund att utgå ifrån. Ska bli kul att jobba vidare med det på hemmaplan.
På lördagen och söndagen körde vi lydnad för hela slanten. Vi har lite problem med tempot i apporteringen, men jag fick många bra tips där också som jag skall jobba lite på hemma.

Det var verkligen roligt att träffa alla, både kända och okända bukare.
Ett stort tack till PIRU och mat-Jadzia för en lyckad helg.
 
Sv: Rapport från Tripphult

Då var det som de trodde. Jag tyckte killarna var överdrivet negativa, men de hade väl rätt då. Hoppas du slipper operation, men inga gräsdobb mer.
 
Sv: Rapport från Tripphult

Japp jag har kört den jättemycket med sladd just därför. Om ni vill ha en kamera ni inte behöver vara rädd om så hojta till nästa år ;) Det kan ju vara skönt om många vill låna att det inte är någons dyra fina kamera...
 
Sv: Rapport från Tripphult

Då var det som de trodde. Jag tyckte killarna var överdrivet negativa, men de hade väl rätt då. Hoppas du slipper operation, men inga gräsdobb mer.

No more jag garanterar!!!

Men läkaren var mycket postiv dock till hur skadan såg ut så han var fullt övertygad om 6v att jag kan träna som vanligt. Att det är så tid är för ledbanden ska ha gått tillbax.

Så det känns okej trots allt.
 
Sv: Rapport från Tripphult

20081020164.jpg
[/QUOTE]

Hedda med tvillingsystern Glimma :love:
 
Sv: Rapport från Tripphult

Tack allihop för en trevlig helg! Jag och Rover blev så taggade att vi var ute och spårade idag också. Imorgon blir det ett lydnadspass då vi fortsätter att jobba på linförigheten och apporten... ;)
 
Sv: Rapport från Tripphult

Tillägg:
Det var väldigt kul att se vilka framsteg _busster_ gjorde med sin hund. Från att ha varit ganska ointresserad av vad matte sa hade han en riktigt fin kontakt bitvis.
Vidare var det roligt att se Jadzias nytillskott även om jag först hamnade i ett chocktillstånd för jag var helt säker på att hon skaffat en rottis och när jag fick se Sam så var min första tanke att det där var den fulaste rottisen jag sett!
Glimma och Sisu hade (såklart) växt sedan sist och var jättefina båda två.
Lady A och hennes spaniel passade som handen i handsken ihop. Riktigt söt var han med fräknar runt nosen ...
Dentaku hade en jättefin korthårig collie som gick bra i både apporteringen och spåret.
Squarepants hade väldigt fin kontakt med sin Zipper som ibland fick för sig att han var delvis pointer och lyfte nosen ifrån spåret (fattar inte vad han fick det ifrån?)
Skyddet var kul att titta på och blev väl lite av helgens höjdpunkt. Inte ofta man får se en BC köra skydd... Piru (ja hunden då) hade en tupp i halsen så hans skall lät lite feminina men han var lika ivrig att ta busen ändå.

Avslutningsvis måste jag säga att jag tycker att alla hade mycket trevliga, fina och väluppfostrade hundar!
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Min man har stora drömmar, vilket ju är bra, men samtidigt väldigt lite insikt i hur det ser ut i det verkliga livet, känns det som...
2 3
Svar
56
· Visningar
9 519
Senast: machafuko
·
Övr. Hund Vill varna för en lång historia men ska försöka göra den så kort det går. Vi(jag och min sambo) Har två hundar, en liten havanais...
2
Svar
28
· Visningar
6 127
Senast: Dopy
·
Hundavel & Ras Jag är på jakt efter den perfekta rasen till mig och tänkte höra om ni kanske har något tips på vägen. Jag har skannat av de flesta av...
11 12 13
Svar
249
· Visningar
28 256
Senast: Åsa A
·
Kropp & Själ Jag har grubblat hela dagen på detta. Vill ventilera mig, men känns som om detta jag kommer skriva kommer låta ganska...Ljugit! MEN, jag...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
8 719
Senast: Exile
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp