få ut något på försäkringen?

sommarminne

Trådstartare
jag har en häst hemma som jag köpte med en gaffelbandsskada. jag försäkrade honom med skadan och fick ju då reservationer för senskador och gaffelband på frambenen. skadan läkte och och nu för snart två veckor sedan svullnade hans ben upp igen och jag tänkte givetvis att det var gaffelbandet igen och ringer veterinären. han känner och klämmer och tycker att han verkar ömma lite lite på den gamla ärrvävnaden och ställer diagnosen tendinit i gaffelbandet. hästen får antiinflamatioriskt, zinkaband och han ska på återbesök två veckor senare med ultraljud.
nu har dett gått en och en halv vecka. då fallet är så att svullnaden gick ner direkt och jag hittade även ett litet sår vi inte hittat vid veterinärbesöket och han ömmar verkligen ingenting på gaffelbandet. när jag ringde veterinären idag misstänkte han att de kunnat va lymfangit men en ultraljudning ska göras ändå för att vara på den säkra sidan. hur blir det då med försäkringen om det nu inte var gaffelbandet? får jag ut pengarna då eftersom det var en felställd diagnos? eller vad händer?:confused: kan tillägga att veterinären va ute på en söndag så det blev inget billigt kalas tyvärr:smirk:

Sv: få ut något på försäkringen?

För säkrast svar ta kontakt med ditt försäkringsbolag.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej alla bukisar. Måste bara få skriva av mig och få tips och råd om hur jag ska göra med mitt hästeri.. Jag älskar hästar och är inne...
Svar
12
· Visningar
2 284
Senast: Görel
·
E
Hästmänniskan Jag är totalt novis med försäkringar på hästen. Har haft häst i många år, men har haft den stora turen, att ingen har någonsin gjort sej...
Svar
1
· Visningar
875
Senast: Lobelia
·
Hästvård När jag plockade in min 5-åring från hagen på söndagkväll var han väldigt halt på vänster bak, ville inte riktigt trampa ner ordentligt...
Svar
10
· Visningar
3 382
Senast: bapro
·
Hästvård har skrivit ett inlägg tidigare om att troligtvis min hästs gaffelbandsskada hade gått upp. när jag tog ut hästarna förra söndagen hade...
Svar
1
· Visningar
594

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka