Få vita skor vita /få bort svarta fläckar

knoppet

Trådstartare
Jag har ett par vita sneakers med svarta läderdetaljer som för ett tag sedan blev lite smutsiga. Tänkte då att jag skulle tvätta dem så skonsamt som möjligt så jag hade lite tvättmedel och vatten i handfatet och tvättade dem där. Skorna blev inte som nya, men betydligt vitare. När de sedan torkade bildades det blåa fläckar på det vita tyget på vissa ställen på skorna? Fläckarna syntes inte alls när skorna var blöta. :confused:

Tvättade dem igen i handfatet och hade nu på Vanish som förbehandling på skorna. När skorna var blöta var de nästan som nya. Tyget var vitt, men när de torkat blev det ännu större kolsvarta fläckar på det vita tyget?!?!?

Kände att det kan inte bli värre så jag tvättade dem på 40 grader i tvättmaskinen. De flesta svarta fläckarna försvann eller blektes, men en del är fortfarande kvar :cry:

Inser att skorna aldrig kommer bli helt vita igen, men finns det något man kan göra så att fläckarna bleknar mer eller suddas ut lite? Hur kunde det bli såhär när jag tvättade så försiktigt? :( Och hur kan det vara så att tyget är helt vitt när skorna är blöta, men blir svart när det torkar :confused:
 
Jag köpte nyligen på en skoaffär som en penna med svag vit färg kan man väl säga. som man putsar skorna med för att "måla över" lite fläckar,eller åtminstone göra att dom syns mindre. Fråga efter sån!
 

Liknande trådar

Hemmet Vi har under kvällen fått en vit fläck på parkettgolvet och vi fattar inte varför. Har försökt att försiktigt gnugga bort med fuktad...
Svar
5
· Visningar
14 581
Senast: turbofling
·
Hästvård När hovslagaren var här i förrgår upptäckte jag att hästens öron såg "skabbiga" ut. Jag kan plocka/skrapa bort päls och vid rötterna på...
Svar
3
· Visningar
1 148
Senast: Constance
·
Dressyr Alltså, jag får inte mina vita schabrak rena nuförtiden! Jag köper nya stup i kvarten för att jag tycker det blir för schabbiga. Vet...
2
Svar
23
· Visningar
3 326
Senast: Lea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp