Facebook "Aktivera aviseringar för det här inlägget"

Emiro

Trådstartare
Denna funktion har slutat fungera för mig. Är det någon som vet hur jag får den att fungera igen?
 
Det bryr jag mig inte så mycket om, verkar vara fler som har samma problem! 😁
Det aktiveras dock inte för mig om jag skriver "följer" har jag märkt.
Aj då, funkar inte ens det? Fb har verkligen blivit sämre. Jag får inte alltid upp när folk har kommenterat min inlägg heller. Ibland, men ibland inte. Förr fick jag alltid notiser om det.
 
Aj då, funkar inte ens det? Fb har verkligen blivit sämre. Jag får inte alltid upp när folk har kommenterat min inlägg heller. Ibland, men ibland inte. Förr fick jag alltid notiser om det.

Nej :( helt värdelöst.
Samma med notiser för mig, jag får gå och "stänga ner" allt på telefonen, sen gå in på Facebook igen för att få upp notiser. Ibland funkar det att bara dra i notissliden, men inte alltid..
 
Nej :( helt värdelöst.
Samma med notiser för mig, jag får gå och "stänga ner" allt på telefonen, sen gå in på Facebook igen för att få upp notiser. Ibland funkar det att bara dra i notissliden, men inte alltid..
Bra tips, tack!
 
Samma sak för mig. Har börjat använda ”notifyern” eller vad den heter där jag kan ställa in en påminnelse vid valfri tilfälle.
 
Funkar inte för mig heller. Får inte aviseringar när folk svarar på mina inlägg eller kommenterar bilder heller, mer än ytterst sporadiskt.

Facebook gör ett toppenjobb med att bota folks facebookberoende iaf!
 
Funkar inte för mig heller. Får inte aviseringar när folk svarar på mina inlägg eller kommenterar bilder heller, mer än ytterst sporadiskt.

Facebook gör ett toppenjobb med att bota folks facebookberoende iaf!
Den har ju blivit mycket sämre på senare tid tycker jag? men det kanske bara är inbillning.

Jag vet ju inte om jag missar aviseringar på kommentarer eller trådar jag har markerat att jag vill följa eftersom jag inte tittat efter om det kommit ytterligare kommentarer.

Men jag vet att jag har markerat att jag vill ha notering om allting som händer i en viss grupp men att jag ändå bara får noteringar väldigt sporadiskt och ad hoc. Vilket är fruktansvärt irriterande. Samtidigt som Facebook hela tiden gör reklam för att man ska engagera fler människor i gruppen osv (som om det var ngt slags större värde i att vara "fler" snarare än att faktiskt någonsin se den i flödet eller få noteringar.)

Folk har ju klagat länge på att man inte får uppdateringar från sina vänner, men tycker det är värre än vanligt och att hela flödet är proppat av rekommendationer för grupper jag borde vilja börja följa. Helt ärligt känns det som att det är mer sannolikt att en sida kommer upp i flödet om jag inte följer den... Får lika mycket från Göteborgsposten som jag inte följer eftersom jag bor 6 timmar från Göteborg och är där en gång vart tionde år :rofl:) som jag får från Svd som jag faktiskt vill ha poster från. (för att inte tala om gruppen för Edwardianska hus i England, helt galet, de är jämt i mitt flöde, fint men har ju inte bett om det...)

Tror de har en algoritm där "många" är bra och att om många har kommenterat ens bästa polares post under fem dagar så samlar den på sig så mycket uhmph att den till slut masar sig in i ens flöde trots att Edwardianska hus och Göteborgsposten pockar på uppmärksamhet.

Jag tror att grupper man inte tillhör alltid trumfar grupper man faktiskt gått med i, för de vill att man ska vara med i många som man aldrig ser eller ngt. Det verkar som att det finns en tre fyra platser i ens flöde som ska fyllas med "rekommenderat" och ett par tre platser som ska fyllas med "reklam". Så det finns bara tre platser kvar för alla ens vänner och grupper man bett om.
 
Senast ändrad:
Den har ju blivit mycket sämre på senare tid tycker jag? men det kanske bara är inbillning.

Jag vet ju inte om jag missar aviseringar på kommentarer eller trådar jag har markerat att jag vill följa eftersom jag inte tittat efter om det kommit ytterligare kommentarer.

Men jag vet att jag har markerat att jag vill ha notering om allting som händer i en viss grupp men att jag ändå bara får noteringar väldigt sporadiskt och ad hoc. Vilket är fruktansvärt irriterande. Samtidigt som Facebook hela tiden gör reklam för att man ska engagera fler människor i gruppen osv (som om det var ngt slags större värde i att vara "fler" snarare än att faktiskt någonsin se den i flödet eller få noteringar.)

Folk har ju klagat länge på att man inte får uppdateringar från sina vänner, men tycker det är värre än vanligt och att hela flödet är proppat av rekommendationer för grupper jag borde vilja börja följa. Helt ärligt känns det som att det är mer sannolikt att en sida kommer upp i flödet om jag inte följer den... Får lika mycket från Göteborgsposten som jag inte följer eftersom jag bor 6 timmar från Göteborg och är där en gång vart tionde år :rofl:) som jag får från Svd som jag faktiskt vill ha poster från. (för att inte tala om gruppen för Edwardianska hus i England, helt galet, de är jämt i mitt flöde, fint men...)
Ja det känns onekligen som att det blir värre och värre både med irrelevant skräp i feeden och buggiga aviseringar. Jag är admin för en grupp med ca 6000 medlemmar och har 30 medlemsförfrågningar som jag inte kan se, får notiser ibland om nya men då är de inte en del av de 30 gamla... Inte är det nått spamfilter heller, för porrvideospamen kommer ändå.

Likadant i diskussioner när man taggas eller får svar på inlägg, inga notiser. Jag går manuellt in på alla trådar och letar igenom svaren (som random döljs pga "endast relevanta" ersätter mitt standardval "alla kommentarer").
 
Ja det känns onekligen som att det blir värre och värre både med irrelevant skräp i feeden och buggiga aviseringar. Jag är admin för en grupp med ca 6000 medlemmar och har 30 medlemsförfrågningar som jag inte kan se, får notiser ibland om nya men då är de inte en del av de 30 gamla... Inte är det nått spamfilter heller, för porrvideospamen kommer ändå.

Likadant i diskussioner när man taggas eller får svar på inlägg, inga notiser. Jag går manuellt in på alla trådar och letar igenom svaren (som random döljs pga "endast relevanta" ersätter mitt standardval "alla kommentarer").
En superirriterande sak till är när man gått in på en post och håller på att läsa kommentarer, tar ett samtal eller ngt. Så har Facebook alltid! uppdaterat, posten har försvunnit, och går typ aldrig mer att hitta :( om man inte tex går in på Svd sidan och scrollar livet ur sig. Detta har inte inträffat på datorn, där har det varit lugnt-tills nu. Nu uppdaterar eländet av sig självt på datorn också. :(
 
En superirriterande sak till är när man gått in på en post och håller på att läsa kommentarer, tar ett samtal eller ngt. Så har Facebook alltid! uppdaterat, posten har försvunnit, och går typ aldrig mer att hitta :( om man inte tex går in på Svd sidan och scrollar livet ur sig. Detta har inte inträffat på datorn, där har det varit lugnt-tills nu. Nu uppdaterar eländet av sig självt på datorn också. :(
Det där hände mig med ett inlägg från en vän. Jag gillade inlägget och skulle klicka i svarsrutan för att svara. Då försvann inlägget medan jag tittade på det, alltså typ 2-3s efter att jag tryckt gilla. Det var helt surrealistiskt.
 
Det där hände mig med ett inlägg från en vän. Jag gillade inlägget och skulle klicka i svarsrutan för att svara. Då försvann inlägget medan jag tittade på det, alltså typ 2-3s efter att jag tryckt gilla. Det var helt surrealistiskt.
Hjälp! Jag har i alla fall behövt gå ur programmet och in i ett annat för att det ska försvinna.
Det är ju helt knäppt.

Jag kan lungt ta om det inte uppdaterar förrän man bett om det.
 
En superirriterande sak till är när man gått in på en post och håller på att läsa kommentarer, tar ett samtal eller ngt. Så har Facebook alltid! uppdaterat, posten har försvunnit, och går typ aldrig mer att hitta :( om man inte tex går in på Svd sidan och scrollar livet ur sig. Detta har inte inträffat på datorn, där har det varit lugnt-tills nu. Nu uppdaterar eländet av sig självt på datorn också. :(
Ja!! Jag har börjat spara saker med favoritfliken för att slippa tappa bort det. Helt hopplöst frustrerande att den uppdaterar sig till ny feed även om man klickat in sig på en sida/specifikt inlägg!
 
I lördags eller söndags ballade min aviseringar ut å jag fick notis om att xxx hade lagt ut en länk 5 ggr innan den slutade skicka ut avisering på att xxx hade lagt ut en länk.
 
Aviseringar är verkligen ett underligt fenomen på Facebook utan någon som helst logik:p Brukar välja att Spara inläggen istället men då får man vara aktiv under Sparat istället, ej optimalt.
 

Liknande trådar

IT & mobiler Gmail appen i min Samsung har plöstligt slutat avisera att jag har nya mail. Vad jag minns har jag inte ändrat några inställningar och...
Svar
10
· Visningar
569
Senast: Magnum
·
IT & mobiler Äntligen har vi en fungerande router igen och jag fick igår igång chromecasten utan problem. Funkade klockrent för både mig och sambon...
Svar
10
· Visningar
264
Senast: Kristall10
·
IT & mobiler Är det någon mer vars Facebook strular nu? Jag blev plötsligt utloggad och kan inte logga in igen. Står att en kod har skickats till...
2 3
Svar
40
· Visningar
2 100
Senast: Tora
·
Relationer Hur vanligt är det? Är det lätt att skapa sådana? Jag tittar en hel del på TV-serien Catfish på MTV för att lära mig mer om hur lögnare...
Svar
9
· Visningar
592
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp