Hjälp med chromecast!

Kristall10

Trådstartare
Äntligen har vi en fungerande router igen och jag fick igår igång chromecasten utan problem. Funkade klockrent för både mig och sambon. Idag funkar den inte.
Har gjort allt som hjälpcenter föreslår, starta om alla enheter, total återställning mm.
Får upp detta meddelande. Någon som vet hur jag löser det?
Har en iPhone13 och Google chromecast generation 2.

Och ja, jag har aktiverat åtkomst till lokalt nätverk. Som sagt, det fungerade klockrent igår 😫

IMG_2317.png
 
Nu har jag en äldre chromecast och Android. Men vet att jag ibland har fått lägga till den på nytt i Home- appen för att kunna få kontakt med den.
Men kanske du gjort redan iom återställningen?
 
Nu har jag en äldre chromecast och Android. Men vet att jag ibland har fått lägga till den på nytt i Home- appen för att kunna få kontakt med den.
Men kanske du gjort redan iom återställningen?
Ja precis. Har lagt in den på nytt och även provat med dotterns android, hon har inte haft den inlagd tidigare men får samma resultat där.
 
Äntligen har vi en fungerande router igen och jag fick igår igång chromecasten utan problem. Funkade klockrent för både mig och sambon. Idag funkar den inte.
Har gjort allt som hjälpcenter föreslår, starta om alla enheter, total återställning mm.
Får upp detta meddelande. Någon som vet hur jag löser det?
Har en iPhone13 och Google chromecast generation 2.

Och ja, jag har aktiverat åtkomst till lokalt nätverk. Som sagt, det fungerade klockrent igår 😫

Visa bifogad fil 142398
Jag antar att du inte råkat stänga av wifi i telefonen?

Annars har jag ibland när varken netflix eller home appen kunnat nå den av någon anledning lyckats när jag försökt kasta från en annan app. Tex. Prime.
Ibland har omstart av telefonen hjälpt också.
 
Ja precis. Har lagt in den på nytt och även provat med dotterns android, hon har inte haft den inlagd tidigare men får samma resultat där.
Spånar. Kan det ha kommit en ny uppdatering till appen då det inte funkar på varken Android eller iOS? Så det blir någon sorts krock där.🤔
 
Jag antar att du inte råkat stänga av wifi i telefonen?

Annars har jag ibland när varken netflix eller home appen kunnat nå den av någon anledning lyckats när jag försökt kasta från en annan app. Tex. Prime.
Ibland har omstart av telefonen hjälpt också.
Wifit är på, allt är omstartat flera gånger, har följt alla anvisningar. Jag fattar verkligen inte varför den helt plötsligt inte funkar 😫
 
Känns som sådant där "konstigt" fel och sen huxflux bara funkar det igen. Utan att man egentligen gjort något speciellt..

Får hoppas du hittar en lösning och/eller att den hoppar igång igen så den inte har gett upp helt för er.
Ja, jag hoppas den kommer på andra tankar snart 😆
 

Liknande trådar

Hemmet Inför flytten digitaliserade jag hela min film- och TV samling för att slippa släpa med en massa DVDer som vi ändå inte har nån läsare...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
6 827
Senast: Migo
·
IT & mobiler Både mobil, surfplatta och chromecast säger "Ansluten utan internet" hemma hos mig, plattan fungerar ändå (trots att jag inte har något...
Svar
5
· Visningar
770
Senast: Fideli
·
IT & mobiler Har googlat o sett att det hänt andra lite då o nu med mac, att det ska bero på att nätverkskortet somnar typ. Igår hände det för första...
Svar
4
· Visningar
1 318
Senast: Zaga
·
S
IT & mobiler Någon som vill ha en julnöt och knäcka? :angel: Då jag ska föreställa den som är minst okunnig på datorer i min familj tyckte mina...
Svar
3
· Visningar
1 984
Senast: Siriano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp