Facebook - hur gick det här till?

Magiana

Trådstartare
Jag fick precis ett meddelande om att xx har accepterat min vänförfrågan. Haken är att jag inte har en aning om vem xx är, har aldrig hört namnet och är säker på att jag aldrig har skickat någon sådan förfrågan. Jag är helt ställd. Hur gick det här till?
 
Nåt som Fb har fipplat till. Eller så har du tryckt på nånting du inte visste att du gjort. Låter precis som en vän till mig, han får så många vänner.
 
Nåt som Fb har fipplat till. Eller så har du tryckt på nånting du inte visste att du gjort. Låter precis som en vän till mig, han får så många vänner.

Att jag skulle ha tryckt på något sådant av misstag känns långsökt med tanke på min långa datorvana och försiktighet.

Det märkliga är också att den här xx och jag har saker gemensamt, såsom hästintresse, geografisk placering och jag ser att hon också delat ett inlägg där min ridlärare är intervjuad. Men vem hon är har jag ingen aning om.

Byt lösenord!!

Jag bytte. Det känns ändå märkligt att/om någon har kommit åt lösenordet som var svårgissat och ingen annan än jag kände till. Det skulle väl vara om jag fått in något skit i någon dator eller mobilen som kan skicka göra sånt här.
 
Surfar du aldrig från mobil, padda el liknande? För då kan det registreras "gilla" och "skicka vänförfrågan" när man scrollar :cool::meh:

Jo, jag surfar med mobilen ibland. Jag får sluta med det. Det är ändå så segt och jobbigt med mobilsurf. Innan jag skaffade en smartfån hade jag aldrig behov av att surfa på annat än en dator, så smartfånanvändandet är ju ett rent missbruk. Jag köpte ju en förra året p.g.a. att jag behövde den för att kunna kolla kartan (och surfa efter information) när jag var på resande fot.

Och när jag köpte den skulle jag aldrig bli en mupp med gamnacke som sitter klistrad över fånen :meh: . Fy, så lågt att trilla dit ändå.
 
Surfar du aldrig från mobil, padda el liknande? För då kan det registreras "gilla" och "skicka vänförfrågan" när man scrollar :cool::meh:
Trots att jag verkligen försöker vara extremt försiktig med var jag sätter fingrarna på mobilens skärm, så nog sjutton har jag lyckats att gilla en massa saker som inte var menat och även varit på väg att skicka vänförfrågningar till okända människor... :meh: Min man är helt hopplös med sina fingrar och han har många vänner som han inte har en aning om vilka dom är! :D Ibland får jag vänförfrågningar som ganska uppenbart är feltryckningar, dom avböjer jag direkt. I andra fall kan det vara svårare att avgöra om det är en "äkta" vänförfrågan eller en feltryckning.
 
Jag var i kontakt med henne och förklarade att jag inte hade en aning om hur det här gick till. Hon hade trott att jag var någon som ville ha kontakt då hon har stall och är tränare. Så hade det ju kunnat vara. Vi skrattade gott åt det och önskade varandra lycka till. Kanske ses vi igen vid något senare tillfälle.
 
Jag var i kontakt med henne och förklarade att jag inte hade en aning om hur det här gick till. Hon hade trott att jag var någon som ville ha kontakt då hon har stall och är tränare. Så hade det ju kunnat vara. Vi skrattade gott åt det och önskade varandra lycka till. Kanske ses vi igen vid något senare tillfälle.

Men .. den stora frågan... Är ni fortfarande vänner på facebook :D
 

Liknande trådar

IT & mobiler Fick igår en förfrågan om Marketplace på Facebook. Det var nåt med anpassade inställningar för rätt annonser. Är inte ett dugg...
Svar
3
· Visningar
396
Senast: Red_Chili
·
Relationer Jag följer några ekonomikonton på Instagram. Accepterar följarförfrågningar inom det området. Igår fick jag en förfrågan som jag...
2 3
Svar
40
· Visningar
2 487
Senast: Rosett
·
Relationer Jag har blivit ghostad. Det gör ont, jag är ledsen och jag saknar honom. Jag vill ha svar - vad var det som hände? Eller egentligen hade...
Svar
11
· Visningar
1 758
Senast: Stefffie
·
Kropp & Själ Jag insjuknade i hög feber i mitten av november. Två veckor senare sökte jag vård då febern aldrig gick ner, skickades till...
2
Svar
20
· Visningar
1 237
Senast: manda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp