Jobbig människa på insta

alazzi

Trådstartare
Jag följer några ekonomikonton på Instagram. Accepterar följarförfrågningar inom det området. Igår fick jag en förfrågan som jag accepterade utan att kolla kontot noga eftersom jag tittade på tv just då. Men kontot handlade om ekonomi så jag tänkte att det kunde vara intressant. Direkt efter att jag accepterat så kom det frågor och 3-4 meddelanden på raken. Första svaret från honom var två ?? Och sen flera följdfrågor. Jag var som sagt upptagen av annat. Det kändes verkligen inte bra. Kände mig stressad. Och frågorna var väldigt pushiga på att jag skulle investera i krypotovaluta. Jag avföjde i morse och människan fortsätter att skicka frågetecken till mig. Klart över gränsen. Väldigt glad över att jag inte är aktiv alls på Instagram.
 
Och kan ju tillägga att kontona som jag följer handlar om budget och sparsamhet. Absolut inte att investera.
 
Kontot kändes seriöst. svensk ung man

Bedragarna som vill lura svensktalande är väldigt ofta svensktalande unga personer. De fiskar på många platser efter potentiella offer. Just kryptovalutasäljare (eller rättare sagt bluffsäljare för de säljer något som inte existerar) är ett vanligt område, där man får ge dem pengar och sedan låtsas de att värdet stiger (har ofta väldigt förtroendeingivande websidor som ser ut som vilka fondbolagssidor som helst) och fortsätter stiga så att du ska lockas investera mer - ända till den dag du vill ha ut pengar, då går de inte längre att få kontakt med. För någon annan investering än i bluff-företagets in-konto har inte gjorts.
 
Kaliforniska inredningsarkitekter med små söta hundar tycker uppenbarligen att en Lingonben är det bästa sen skivat bröd. Jag dissar dem hårt, stackarna :angel1:
Ja men ALLTID så finns det nån hundbild!!
Och ett par semesterbilder, bild på en dyr bil, en matbild från fin restaurang och nån myspysbild.
-Kolla vilket perfekt kap jag är!!!

Och så har de typ 7 följare och följer 500 och alla bilder är utlagda på samma dag.

Jag blockar, blockar, blockar.
 
Ja men ALLTID så finns det nån hundbild!!
Och ett par semesterbilder, bild på en dyr bil, en matbild från fin restaurang och nån myspysbild.
-Kolla vilket perfekt kap jag är!!!

Och så har de typ 7 följare och följer 500 och alla bilder är utlagda på samma dag.

Jag blockar, blockar, blockar.

De är fascinerande förutsägbara :D
 

Liknande trådar

H
Relationer Hej, har ett litet eller rättare sagt stort problem. För några månader sedan träffade jag en kille på mitt jobb. Han är många år yngre...
35 36 37
Svar
735
· Visningar
62 843
Senast: Hemlig21
·
Relationer Hur vet man om det är dags att göra slut? Hur vet man att man är kär? När relationen inte flyter på och det finns saker som skaver hur...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
14 029
Relationer Jag vill först och främst varna för det kan ev. bli ett rörigt inlägg. Men jag hoppas att du orkar läsa det! Kort bakgrundsinfo: *...
2
Svar
23
· Visningar
3 076
Relationer Känner mej helt vilsen och vet inte riktigt vad som är upp eller ner just nu. Väljer att skapa ett anonymt konto för det här problemet...
Svar
4
· Visningar
1 666

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp